Gå til innhold

(Samordna Opptak)Hvor finner man ut hvilket nummer man er på ventelisten?


HenryK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det er aktuelt for ditt studie, står det i tabellen under "Status". Legg merke til at ikke alle studier opplyser plass på ventelisten gjennom SO fordi at de normalt ikke etterfyller studiet.

 

Hvis det står ingen noe plass nummer under "Status",betyr det at jeg har null sjanse uansett noe sier nei til tilbudet?

Lenke til kommentar

Hvis det står ingen noe plass nummer under "Status",betyr det at jeg har null sjanse uansett noe sier nei til tilbudet?

 

Dette tror jeg ofte skjer på studier som f.eks. NHH der man har flere hundre plasser. Skolene deler ut flere tilbud om plasser enn de egentlig har, grunnet med at de av erfaring vet at et visst antall ikke møter opp, takker nei osv.

Likevel er det alltid en viss sjanse for at de etterfyller, men du bør da ikke være mange desimalene unna :)

Lenke til kommentar

Hva betyr det dersom det står at studiet ikke ettefylles? Hva om noen sier nei til plassen sin, får de på ventelista plassen?

 

Det betyr at de allerede har gitt tilbud til flere enn de planlegger å ha på det gitte studiet, da de forventer at flere takker nei eller unnlater å møte til immatrikulering. Det betyr dessverre at det er svært tvilsomt at man kommer inn på studiet fra ventelisten.

Lenke til kommentar

Hva om det står ingen plass nummer på venteliste,men samtidig står det IKKE 'studiet ikke etterfylles'?

 

Beklager, vet ingenting utover det macty svarte tidligere. Foreslår at du kontakter det aktuelle opptakskontoret i morgen. Av nysgjerrighet, hvilket studie er det snakk om?

Lenke til kommentar

Beklager, vet ingenting utover det macty svarte tidligere. Foreslår at du kontakter det aktuelle opptakskontoret i morgen. Av nysgjerrighet, hvilket studie er det snakk om?

 

Nei,det går bra.Takk for svar :)

Det var Skipsdesign i Ålesund jeg snakket om,men fikk tilbud på den 3. som er materialteknologi i Hist. :hm:

 

Jeg synes det er på grunn av at en plutselig stor øking i søkere i skipsdesign i år...I fjør og i de tidligere årene var 'alle kom inn'.Så det gjør meg veldig skuffet at jeg kom ikke inn denne gangen.

 

Jeg er ikke nordmann,Beklager for min dårlig norsk.

Endret av HenryK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...