Gå til innhold

Lei av irriterende LED-lys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg var borte i et eksperiment , riktignok med 7 segmentet display da jeg gikk på skolen

Selv om det ikke var en del av eksperimentet så klart vi på merkelig vis å få displayet å lyse svakere en normalt , i praksis nesten usynlig uten at man kunne se at lys elementene blinket .

 

Det var slike 7 segment elementer som lyser i rødt , som består av flere lys dioder

 

Så jeg er overbevist om at man kan senke frekvensen betydelig uten at det blinker

det hører ingen steder hen at disse diodene skal konkurrere med de gamle noen-lysene man brukte mye av før

Lenke til kommentar

Skikkelig agurknytt dette - hadde forventet noe mer av Tek.

 

Skikkelig elendig kommentar, hadde forventet at noen sa noe om saken og ikke klaget på Tek. For meg var denne saken ganske nytting, og det var grunnen for at jeg klikket inn. Slutt med å klikk deg inn på alt hvis du ikke er interessert. Om du fortsatt gjør det; la vær å kommentere. Sikkert flere enn meg som synes den var viktig..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dette er jo et teknologiforum, så vi må jo klare å bygge videre på dette.

 

Hva om man plasserer en lyssensor foran TVen, som kontrollerer et rele som kontrollerer strømmen til alle andre produktene rundt TVen.

 

Man slår på TVen, LED lyset treffer lyssensoren, slår inn releet og deretter slår på dekoder, receivere, og alt annet.

 

Man kan også bytte ut LED med en laserstråle og få noe til å skje når man bryter strålen, f.eks slå av/på TV.

 

Forvirr noen. Krysskoble indikatorene slik at LED på dekoder lyser opp når man slår på TVen og motsatt.

 

Gjør det mer spektakulert. Lim på håndtaket på en skrutrekker så det ser ut som om man har kjørt hele skrutrekkeren gjennom TV.

 

Finn klistrelapper som ser ut som kulehull, malingsøl osv.

 

Bruk fantasien...

Lenke til kommentar
Hva om man plasserer en lyssensor foran TVen, som kontrollerer et rele som kontrollerer strømmen til alle andre produktene rundt TVen. Man slår på TVen, LED lyset treffer lyssensoren, slår inn releet og deretter slår på dekoder, receivere, og alt annet.

Eller ennå enklere, en av disse:

8873332834334.jpg

8873365766174.jpg

Den øverste er helmanuell, slår på eller av alt samtidig, med bryteren.

Den nederste er halvautomatisk. Mulighet for å slå alt av eller på, men den har også en masterkontakt, den med blå ring, som styrer de andre. Slår man på dingsen i den blå kontakten f.eks via fjernkontrollen til tv-en så den trekker over x watt (justerbart) så slår den på resten av kontaktene (dekoder, blurayspiller, surroundanlegg, mediesenter, etc). Slår man av den dingsen så slår resten seg av også. Det ser litt mer elegant ut enn å knote bak stereobenken hver gang hele rukla skal slås av eller på.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har hatt de med bryter på noen ganger, men brenner opp bryteren hver gang. De tåler tydeligvis ikke så mye. Slave master er ikke prøvd, men kjenenr til dem.

Lenke til kommentar

jeg bruker en lignende skjøteledning som den øverste til pcen , men det er en med beskyttelse innebygd

( ikke slave kontroll).

 

Problemet er at den av og til ( går i perioder på noen dager ) utløser sikringen i sikringsskapet når bryteren slåes på

 

Her slipper jeg å så av strømmen til pc, skjermen og høyttalerene hver for seg.

skjønt skjermen og høyttalerne har ekstern strømforsyning.

skjermen har heller ikke det jeg kaller for en skikkelig av/på knapp

 

og både høyttalerne og skjermen har dette blå ledd lyset til tross for at skjermen begynner å bli noen år nå

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...