Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil nr. 2 - Maks 60k - Audi a4/vw passat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun 60' og mest mulig driftsikker og nyest mulig og minst mulig km.

Tror jeg ville satset på noe annet enn vw passat eller audi a4 da.

Kan det være småbil er jo Toyota Aygo, Yaris smarte, eller Corolla.

 

Eks Finn

Toyota Aygo 1,0 68 HK 5 DØRS 2007, 62 000 km, kr 58 074

 

Er vel ingen mann som vil rulle rundt i en slik kasse vel?!

 

Hvis du skal ha passat/A4, prøv å finn en som ikke er rånekjørt da disse er noen skikkelige rånetraller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er vel ingen mann som vil rulle rundt i en slik kasse vel?!

 

Hvis du skal ha passat/A4, prøv å finn en som ikke er rånekjørt da disse er noen skikkelige rånetraller.

 

Nummer 2 bil sies det ? Så hvorfor ikke ?

Ikke noe er sagt om unge kjørings behov og sånt her.

Nr 2 bil bruker man heller ikke på lange turer og ferier og slikt.

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er.....

... men tøffe biler som er 15år gamle og flere hundre tusen km er ikke min betegnelse av en driftsikker bil og "hk og sånne ting ikke er viktig". Da er det bilkjøp med hodet og lommeboka som gjelder , ikke følelser, status , og penis.

 

2004 modell Mitsubishi Lancer 1.6 stv da

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42781632

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40593381

 

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Istemmer det syar2003 skriver. Det er jo en nr2 bil det er snakk om. VAG, og kanskje europeisk/tysk generelt ville jeg vært litt forsiktig med i denne prisklassen. Det kan fort bli dyrt., spesielt om en ser på såpass store/dyre biler som Passat. Aigo-en er slett ingen dum bil, alt etter behovet/kjøremønster. Det er jo ikke akkurat en Autobahn-slede (...), men i byen og småkjøring er en Aigo noe med det smarteste å bruke 60.000,- på. Eneste negative jeg vet om med disse bilene er bytte av hovedlyspære :eek:

Lancer er og glimrende. Fremdeles avhengig av behov/kjøremønster.

Franske merker kan også være noe å se på, om en har planer om å beholde bilen og ikke forventer å kunne selge "1 år etter til samme pris". Verditapet er brutalt her i Norge på franske småbiler, og med noen få unntak er småbilene fra både Citroen, Peugeot og Renault meget driftsikre og rimelige å eie. Koreansk kan og være verdt å se på.

Mitt råd er å se på de merkene som ikke er bestselgerne, og se etter nyest mulig produksjon, ikke så nøye med KM så lenge service er overholdt.

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Takk for all tips og hjelp folkens.

 

Helt riktig at det er bil nr 2. Eneste grunnen til at jeg så på tysk er at jeg har en 2006 a4 selv. Og liker den. Men ja. Ser at det fort kan bli farlig med en sånn i denne prisklassen. Er mest samboer som skal bruke det til og fra jobb/skole når vi ikke kan kjøre sammen. Så det viktigste

 

Er jo at den er billig i bruk og driftsikker. Utseende og Hk taler nada. Som studenter er der greit å plutselig ikke få en service regning på 20k.

 

IGjen setter pris på alle tips.

Lenke til kommentar

Forresten alfa romeon var fristende. Synted jrg har lest at man er ikke ordentlig glad i bil hvis man ikke har hatt en romeo.

 

 

"You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson

 

Personlig ville jeg ikke satt familietralla 156 1,8 som en gyldig modell for å tilfredsstille det kravet :)

 

Selv er jeg "a true petrolhead", men jeg tror ikke det blir noen ny Alfa med det første.

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Det har blitt også fjernet en del innlegg som er off topic og er helt unødvendig i denne diskusjonen når det gjelder sending via pm..

Ta heller dette opp via pm på en vennlig måte med brukeren enn å kringkaste her i denne delen av forumet hva man personlig mener er riktig "oppførsel".

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...