Gå til innhold

Hvordan vise HBO Nordic i HD billigst mulig


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp kjøpt abonnement på HBO Nordic og dessverre får jeg ikke min Asrock 330 HTPC til å spille av innholdet uten masse hakking.

 

Jeg lurer derfor på hvordan jeg kan få til dette uten på billigst mulig måte uten å måtte koble laptop til tv med kabler for hver gang jeg skal se hbo..

 

Jeg har tv og laptop som spiller av HBO Nordic i "HD" kvalitet helt fint. Asrock 330 maskinen har en intel Atom prosessor og et Nvidia ION grafikkort som angivelig skal kunne hjelpe til med å spille av HD video. Det virker imidlertid ikke som om grafikkortet har noe som helst å si ved avspilling av HBO Nordic. Selv med SD kvalitet går prosessoren på 100% og bildet hakker.

 

Er det noen med kunnskap om dette som kan svare på et eller flere av disse spørsmålene:

 

1. Er det noen som har fått lignende maskiner til å spille av HBO Nordic i HD? Hva skal til?

2. Er det mulig å oppgradere maskinen slik at den klarer å spille av HBO Nordic i HD?

3. Finnes det løsninger som gjør at jeg trådløst kan overføre lyd og bilde fra laptopen til TV?

4. Finnes det noen smarte rimelige bokser som kan streame HBO Nordic (ala apple tv)?

5. Som siste utvei: hva er en rimelig og grei HTPC som kan spille av HBO Nordic?

 

UPDATE:

Etter mye prøving og feiling viser det seg at siste versjon av flash player i Internet Explorer 10 spiller av HBO rimelig greit (litt hakking i scener med panorering) på denne maskinen. Det går av en eller annen grunn ikke like silkemykt som 1080p video fra Youtube, men det er likevel bra nok til å se på og mye bedre en slide-showet man får i Firefox eller Chrome.

 

Usikker hva som gjør det, men dersom en ser på "statistikk for nerder" på en youtube video ser jeg at det bare er i IE10 at flash player bruker hw-acceleration både på video dekoding og video rendering, selv om jeg bruker siste tilgjengelige versjon av flash i alle nettleserne.

Endret av trotsche
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at eg har prøvd det, så kan eg seie at Apple TV klarer å streame HD veldig bra. Bruker berre Netflix, og det funker flott. Har ikkje prøvd med HBO (appen til HBO kom nettopp til A TV), men rekner med at det er same greia der. Netflix hakker iallfall lite/ingenting, og det er ingen teikn på screen tearing, iallfall ikkje som eg har fått med meg. 3. generasjons-modellen koster ca 600 no, og det er ikkje så gale. Så kan du jo levere den tilbake om du ikkje er fornøgd med kva den tilbyr.

 

No skal det seiast at den ikkje kan brukast til mykje anna enn å streame fra HBO/NEtflix egentlig, sidan den har svak formatstøtte.

Lenke til kommentar

Uten at eg har prøvd det, så kan eg seie at Apple TV klarer å streame HD veldig bra. Bruker berre Netflix, og det funker flott. Har ikkje prøvd med HBO (appen til HBO kom nettopp til A TV), men rekner med at det er same greia der. Netflix hakker iallfall lite/ingenting, og det er ingen teikn på screen tearing, iallfall ikkje som eg har fått med meg. 3. generasjons-modellen koster ca 600 no, og det er ikkje så gale. Så kan du jo levere den tilbake om du ikkje er fornøgd med kva den tilbyr.

 

No skal det seiast at den ikkje kan brukast til mykje anna enn å streame fra HBO/NEtflix egentlig, sidan den har svak formatstøtte.

 

HBO Nordic har vel ikke lansert Apple TV-app enda? Jeg finner ikke noe info om det, men det kan jo være at jeg ikke har søkt bra nok.

Lenke til kommentar

HBO Nordic har vel ikke lansert Apple TV-app enda? Jeg finner ikke noe info om det, men det kan jo være at jeg ikke har søkt bra nok.

 

Oi. Når eg tenker meg om, kan det vere fordi eg bruker un-block.us til å kunne sjå det amerikanske utvalget, og då får eg apps derfra og bl. a. hulu osv. Mulig appen for HBO Nordic ikkje er kome endå, nei.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar så langt. Tror jeg venter til jeg kjøper ny TV da jeg kom til en grei midlertidig løsning:

 

Etter mye prøving og feiling viser det seg at siste versjon av flash player i Internet Explorer 10 spiller av HBO rimelig greit (litt hakking i scener med panorering) på denne maskinen. Det går av en eller annen grunn ikke like silkemykt som 1080p video fra Youtube, men det er likevel bra nok til å se på og mye bedre en slide-showet man får i Firefox eller Chrome.

Usikker hva som gjør det, men dersom en ser på "statistikk for nerder" på en youtube video ser jeg at det bare er i IE10 at flash player bruker hw-acceleration både på video dekoding og video rendering, selv om jeg bruker siste tilgjengelige versjon av flash i alle nettleserne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...