Gå til innhold

Hva hører folk på vestkanten på?


Toalettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To bønder er ikke akkurat en overveldende statistikk du gitt. Jeg kjenner endel folk som faktisk bor på landet, og det går mye i grovharry country på fest, selv om det ikke betyr at "alle" hører på det. Risør og Tvedestrand er forøvrig heller ikke "ut på landet".

Lenke til kommentar

To bønder er ikke akkurat en overveldende statistikk du gitt. Jeg kjenner endel folk som faktisk bor på landet, og det går mye i grovharry country på fest, selv om det ikke betyr at "alle" hører på det. Risør og Tvedestrand er forøvrig heller ikke "ut på landet".

Jeg kjenner også folk her i bærum som hører på sånn musikk, men flertallet her hører på popmusikk. Ute på landet er vel kanskje prosentandelen av de som hører på country osv større, men vil tro at pop musikk står høyest:)

Lenke til kommentar

Populærmusikk vil alltid stå høyest, ref. definisjonen. Det som derimot er interessant om du vil se på hva som høres mest på rundt omkring i landet, er hva som spilles på fest en god indikator. Her spiller ikke enkeltpersoners musikksmak likegodt inn.

 

Du må huske på at musikksmak er noe som i står grad spres/deles blant vennegjenger, så naturligvis vil det være forskjellig i forskjellige deler av landet.

Lenke til kommentar

I all fordomsfullhet vil jeg anta at de hører på akkurat det samme som naboen og ikke har noen personlig smak, og jeg tipper det blant unge folk er snakk om alt det elendige på VG-lista slik at de ikke skiller seg ut. Er det noen som minner om homogene sauer er det de som oppholder seg på vestkanten. Litt som med fjortisjenter generelt, bortsett fra at det gjelder begge kjønn og ikke stopper opp før man er veldig godt voksen (hvis i det hele tatt). Det er mulig det ikke gjelder for alle, men det er ihvertfall et par år sida jeg så et konkret unntak.

Lenke til kommentar

Det var så klart meningen at jeg skulle virke litt fordomsfull med kommentaren angående "Rosa helikopter" så dette var ikke alvorlig ment :)

 

Men når jeg var 21 år (16 år siden) så var jeg og tre kompiser på innbytt fest til noen jenter vi hadde blitt kjent med og der gikk det i Ricky Martin og Vin for disse jentene. Var tydelig at det var viktig for dem å vise oss hvor fisefine man egentlig klarte og oppføre seg.

 

Vi gikk faktisk lei og tok taxi til byens sentrum alene. Husker det var en befrielse med ØL og technopop etter det besøket, hehe.

 

Men at dette er slik det faktisk er er jo ikke sikkert, men det er uansett det vi opplevde. En fisefin dame fra Oslos vestkant er nok kanskje det siste jeg ville involvert meg i. :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Jeg kjenner en del folk fra Holmenkollen og vestkanten, og de hører på den samme musikken som alle andre jevnaldrende som bor i storbyer. De hører på alt fra indie til hip-hop. Ikke så veldig annerledes musikk enn hva man skulle tro.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hva sånne som bor på Holmenkollen og Bærum egentlig hører på? finnes det noe typisk sossemusikk? Vær grei å svar seriøst.

 

For å kontre en forhåpentlig ironisk stereotype med en annen så har vi på vestkanten i hvert fall råd til å kjøpe musikk. Blant meg og mine venner går det sport i å saumfare nettet etter overprisede vinylutgivelser av klassiske album som vi henger på veggen før vi fyrer opp DJ Broiler på Spotify og puler skløtter i champagnerus.

 

Men fra spøk til side så kan jeg bare snakke for meg selv, og min erfaring tilsier at det som er populært her er like populært andre steder.

Endret av Tony Chu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...