Gå til innhold

Gammal Nokia N8-00 - sliter med å registrere konto hos Nokia


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt meg en gammel brukt Nokia N8-00 pga trengte deler til reprasjon av en annen tilsvarende telefon. Etter bytte av deler så er den gamle N8'n ganske shabby, men likevel funksjonell.

Dermed fant jeg ut at jeg skulle bruke den gamle N8 til noe fornuftig, så jeg prøvde å opprette en konto med epostaddresse hos Nokia, via telefonen - for å kunne laste ned og kjøpe apper til den.

 

Men så til problemet - uansett hvilken epostadresse ([email protected]) jeg prøver å registerer så får jeg tilbakemelding om at epostadressen er i bruk.

Nå har jeg brukt flere lange random bokstav og tallkombinasjoner, hvor alle har endt opp med samme meldinga.

 

Altså får jeg ikke til å registrere en konto hos Nokia via telefonen.

 

Noen som har en ide om hvorfor dette skjer? Kan telefonen som jeg kjøpte være svartelistet? Har nokia lagt ned tjenesten? Er alle N8 telefoner rett og slett blitt bannet av Nokia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd @ovi.com ?

Når jeg forsøker å opprette kontoen direkte via telefonen så er det kun mulig å endre det som står forran alfakrøll.

 

Når jeg forsøker å gå til ovi dått com med nettleser (via pc'en) så blir jeg bare satt over til here.com, en kartside.

Lenke til kommentar

Det ligger en link her som det påstås at du skal bruke fra PC

http://discussions.nokia.com/t5/Messaging-Email-Browsing-and/Problem-wit-creating-Nokia-account-with-Nokia-N8/td-p/1779724

 

Neste forum diskusjon er også om liknende innloggings problemer og tiltak.

 

http://discussions.nokia.com/t5/Nseries-and-Symbian-Smartphones/N8-can-t-login-to-nokia-or-ovi-store/td-p/1185209

 

 

 

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for linken, Syar. Da er jeg registrert, men begynner å bli sent til å fortsette.

 

Er spent på om dette vil fungere. Ved registrering på nevnte lenke, så fikk jeg ikke noe valg om å opprette en ny epost-adresse.

Dermed var det å ty til den gamle og kjære (og til tider fullstappede) spam-mailen min :green:

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Da har jeg kommet så langt at konto er registrert, mail og tlf er verifisert pluss at betalingsinformasjon (Visa) er oppgitt. Så langt så vel.

 

Men, så viser det seg at telefonen (eller rettere sagt programmet/nettleseren) streiker når jeg trykker meg inn på "Butikk". Jeg antar det er via "Butikk" man må innom for å kunne laste ned/kjøpe apper.

Problemet er rett og slett at programmet "Butikk" henger seg under oppstarten. Skjermen blir hvit/grå og timeglasset (eller hva nå enn man kaler animasjonen av den lille sirkelen) står og spinner i "evig tid".

 

Finnes det andre måter å få tak i apper på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Prøv å laste ned nokia suite. Har glemt nøyaktig hvilke funksjoner den har, men den er uansett et must for N8-eiere. Du kan kontrollere apper, oppgraderinger etc fra PCen i stedet for på en liten skjerm.

Lenke til kommentar

Problemene vil vist ingen ende ta.

 

Nå er Nokia Suite installert og mobilen tilkoblet PC'en. Men Nokia Suite vil bare ikke. Istedet for å liste opp telefonen og bekrefte at programmet har kommunisert med telefonen, så bare står programmet der med blank skjerm (Nokia Suite oppsarts-skjerm og venter på at mobilen skal kobles til pc'en).

 

Etter å ha stått slik en god stund, så dukket plutselig telefonen opp på lista, og jeg klikket på "koble til" umiddelbart. Bare for å få feilmeldinga "kunne ikke koble til enheten" noen sekunder senere.

 

Jeg har selvsagt satt telefonens USB-tilkoblingsmodus til "nokia suite".

 

Skal som siste et siste forsøk prøve å slå av både telefonen og pc'en og se om det kan hjelpe.

 

Vet ikke om det betyr noe, men da installasjonen av NS var nær ferdig, og windows begynner å liste opp alle nye drivere som er installert, så kom det opp feilmelding om at følgende enheter ikke ble installert rett:

  • CDC Comms Interface
  • Nokia N8-00 USB Modem

Det oppstod en feil under installasjonen av enheten

En tjenesteinstallasjonsdel i denne INF-filen er ugyldig

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Den må være i PC-suite modus for at programvaren kan finne den.

Ja, jeg skrev det forresten i dette innlegget i går.

 

Er den det? Lukter som at mobilen din trenger en masse oppgraderinger, særlig hvis den har ligget i en skuff lenge.
Telefonens programvare ble oppdatert (via trådløst nett om det har noe å si) omtrent samme dag som da jeg skrev første innlegg i denne tråden.

 

Hvordan sjekker jeg at programvaren i telefonen er oppdatert. Holder det å vise til at telefonen ikke maser om å oppdatere seg?

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...