Gå til innhold

Sniktitt: Battlefield 4 (PS3, PS4, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som vet om kommandant rollen også kommer på konsollversjonene?

 

Den kommer på konsoller også, man vil sannsynligvis ha mulighet til å spille på nettbrett via en konsoll men det er jeg ikke 100% sikker på.

 

Kommer til å kjøpe spillet selv, selv om det ikke er en grafisk revolusjon i forhold til BF3. Det har fortsatt grafiske forbedringer i forhold til BF3, spesielt på konsoll. Men det er ikke grafikken som er det viktigste tross alt. Underholdningsverdien står mye høyere i fokus, og de har tross alt kun skrapt overflaten med tanke på multiplayerfootage og nye funksjoner og tweaks av klasser.

 

Men folk elsker å klage på internett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med at BF4 har fått et rykte på seg for å bli som COD serien synes jeg er synd og ikke helt sant. De som har spillt spillet (feks. LvlCap og JackFrags) sier at det er som et nytt spill. I hvertfall like nytt som BF3 var fra BFBC2 (for de som ikke har spillt BFBC2; det var veldig stor forandrding). De sier alt kjennes mer "chrisp" (i mangel på et bedre ord) og at det minner mer om gode gamle BF2 (som mange av oss kjenner som et veldig godt spill). Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror dette blir en mer enn verdig oppfølger til Battlefield 3 (som var et bra spill, men ikke helt ferdig fordi EA pushet det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med at BF4 har fått et rykte på seg for å bli som COD serien synes jeg er synd og ikke helt sant. De som har spillt spillet (feks. LvlCap og JackFrags) sier at det er som et nytt spill. I hvertfall like nytt som BF3 var fra BFBC2 (for de som ikke har spillt BFBC2; det var veldig stor forandrding). De sier alt kjennes mer "chrisp" (i mangel på et bedre ord) og at det minner mer om gode gamle BF2 (som mange av oss kjenner som et veldig godt spill). Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror dette blir en mer enn verdig oppfølger til Battlefield 3 (som var et bra spill, men ikke helt ferdig fordi EA pushet det).

 

Denne her er fin for de som synes at spillene er alt for like til at de gidder å kjøpe BF4:

Lenke til kommentar

Dette blir det første Battlefield-spillet jeg ikke kjøper før det får en kraftig prisreduksjon. Skuffet over hvor likt Battlefield 3 det ser ut.Kunne ikke brydd meg mindre om at en skyskraper faller ned, det er alt annet som er relevant resten av tiden man spiller.

 

Battlefield 3 ser da enda ganske bra ut, og når det kom i 2011, så var det et glims inn i fremtiden, hvertfall på konsoller. Hvis du ikke ser forskjellen mellom BF3 og BF4, så er det vel du som ikke ser ordentlig, jeg ser hvertfall stor forksjell! det multiplayer gameplayet vi har sett fra E3 er i Pre-Alpha mode, så det er absolutt ikke sånn det ser ut når det kommer ut.

Lenke til kommentar

En ting jeg ergrer kraftig over er at de fremdeles ser ut å benytte seg av skrift og hud-ikoner som er lyssvake, kontrastløse og "bleke" farger. Man må nærmest studere og myse for å se hva som kommer opp av stats når man får et kill, skal se marksmanbonus, lese navnet over en teammate etc.

Var det virkelig så fryktelig vanskelig å gjenskape matte farger med en svart pikselrad rundt slik som i BF2 ?

 

edit:

Visualisering av poenget mitt. Er dere enige i hvor mye lettere det er å lese skriften som kommer i HUD-en i BF2 kontra BF3?

(random bilder fra nettet)

 

Battlefield_2_Screenshot_6.jpg

 

 

post-100542-0-38473000-1372869861_thumb.jpg

 

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar

Rart dere ikke nevner at det er ikke lenger uendelig med ammo til hardware.

 

For meg er det alene nok grunn til å forlate BF3 til dette.

 

Mener du til tanks og slikt, eller til gønnere som er fastmonterte også? Det var jo en ting fra BF2 som i grunn var en del av sjarmen at man kunne gå tom for ammo.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Rart dere ikke nevner at det er ikke lenger uendelig med ammo til hardware.

 

For meg er det alene nok grunn til å forlate BF3 til dette.

 

Jaha? Etter hva jeg har sett av MBT så har du 1/4 ellerno som tar forholdsvis lang tid å fylle opp igjen. Virker som en grei mellomting, artilleri tanker blir forhåpentligvis mindre utbredt som følge av det.

Lenke til kommentar

Herregud som folk syter! Uff og uff, BF4 blir så dyrt...

Si meg, hva får du for 500 kroner idag?

Jeg har rett under 900 timer i BF3, regnestykket blir at spillet koster meg noe sånt som 1,5-2Kr pr. time jeg har spillt.

Jeg gleder meg til BF4. Dice har lyttet til brukerene og gjeninnført commander rollen, noe som var sårt savnet i BF3.

Bedre grafikk, commander, nye spennende maps, forhåpentligvis bedre anti cheat beskyttelse - whats not to like?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som jeg frykter er at disse "kollapsende skyskraperene" ikke er noe som er beregnet av frostbite engine, men et rent scripted event, slik som masten i Caspian Border mapet i BF3. Det er imponerende første gangen, men å se samme kollaps skje hver gang du spiller blir man lei av. Hvertfall ut ifra de forskjellige E3 videoene ser det ut som om det er den samme bygningen som kollapser på samme måte i alle mapsene.

Lenke til kommentar

En ting som jeg frykter er at disse "kollapsende skyskraperene" ikke er noe som er beregnet av frostbite engine, men et rent scripted event, slik som masten i Caspian Border mapet i BF3. Det er imponerende første gangen, men å se samme kollaps skje hver gang du spiller blir man lei av. Hvertfall ut ifra de forskjellige E3 videoene ser det ut som om det er den samme bygningen som kollapser på samme måte i alle mapsene.

 

Det vil være scripted, triggered av spillerene.

 

Håper BF4 er mer som BF2. BF3 var en ren skuffelse.

Fult opp med noob features, dårlig netcode, forferdlig art direction, ingen customization, elendig GUI, ingen classic maps.. Og hva var vitsen med fancy grafikk når du ikke fikk oppleve det pga. suppresion?

Endret av Faddn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...