Gå til innhold

Helt nye Opera er ute nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, var nok det de gjorde.

De åpnet koden, så markerte de koden for pinning og tab stacking, så trykket de på delete.

Deretter lanserte de Opera 15.

De rett og slett tok ut koden for funksjoner som Opera kom med for ikke alt for lenge siden som alle digger, som de hadde implementert i Opera 15, så fjernet de den fra Opera 15 rett før de ga ut installasjonsfilene.

 

Ja, det høres riktig ut.

 

Ellers, en haug mangler, håper de er på plass i neste versjon :) I det minste funker Sharepoint til en viss grad, youtube osv veldig mye bedre.

 

ser formeg at det meste av GUI og dets funksjoner er på samme kodebase, hvis ikke så har de sløst mye penger, på enten å skrive alt på nytt eller ikke skrive ordentlige biblioteker i første omgang.

Lenke til kommentar

Men du kan ikkje lenger trykke høgre museknapp og deretter venstre for å gå tilbake, eller motsatt for å gå framover.

 

Håper de etter hvert klarer å få slike ting på plass i den nye versjonen. Ønsker også å komme tilbake til forrige aktive tab hver gang jeg lukker èn. Synes det er trist om Opera mister sitt særpreg etter at jeg har brukt det som min hovedbrowser siden forrige årtusen.

Lenke til kommentar

På generelt basis har man begrenset sikkerhet når man installerer en extention hvis ingen har gått over og sjekket kildekoden etter uønsket funksjonalitet. Hvis en extention har 13 votes og 1000 brukere, er det ingen grunn til å tro at peer review overhodet har inntruffet.

 

Det gjelder jo naturligvis all programvare, men små extentions er vel noe av det minst gjennomtestede man installerer på maskinen sin.

Lenke til kommentar

Denne versjonen burde ikke vært utgitt.

 

Den mangler de fleste funksjonene som skilte Opera fra de andre, og er nå simpelthen en dårligere versjon av Chrome. De burde utvilsomt ventet til flere av "Opera-funksjonene" var på plass. Jeg beholder Opera 12 sammen med Chrome inntil videre, så får tiden vise om Opera forsvinner fra maskinen for godt, eller om nye Opera blir verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne deres strategi med å bygge en kjerne av Chromium først, og deretter bygge på med Opera-funksjonalitet. Jeg kan til og med forstå deres iver med å vise progresjon og la folk få se produktet når de faktisk har en fungerende nettleser.

 

Det som jeg ikke kan forstå er at de valgte å gi den versjonsnummeret 15. Et rundt, fint nummer som indikerer at dette er en WOW-utgave.

 

De burde sluppet dette med versjonsnummer 14.9, eller i alle fall 14, slik at det blir en faktisk sammenheng mellom hva versjonsnummeret roper ut, og det faktum at de har noe som de faktisk mener folk skal bruke på ånkli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne versjonen burde ikke vært utgitt.

 

Den mangler de fleste funksjonene som skilte Opera fra de andre, og er nå simpelthen en dårligere versjon av Chrome. De burde utvilsomt ventet til flere av "Opera-funksjonene" var på plass. Jeg beholder Opera 12 sammen med Chrome inntil videre, så får tiden vise om Opera forsvinner fra maskinen for godt, eller om nye Opera blir verdt det.

 

Tror de ga den ut for å få fortgang i Next utgavene som de sier vil komme oftere. Sånn at folk som har behov for en stabil nettleser kan ha det og samtidig vise frem kul funksjonalitet fortløpende etter hvert som de legger det til.

 

Så slipper de at folk klager på stabilitet og at de er trege med å legge til nye ting i O15.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...