Gå til innhold

Nvidia vil gi deg 20 prosent bedre ytelse


Anbefalte innlegg

Aldri hatt noe problemer med Nvidias drivere her (GT 260 og GTX 660), men Geforce Experience er upålitelig som bare juling. :p

Merket den begynte å mase om å skru ned innstillingene på diverse spill tiltross for at de kjører mellom 60-80fps stabilt alt ettersom hvilket spill det er. Den fant forbedrete instillinger til FC3 men den jazzet ned BF3 innstillingen noen hakk tiltross for at FPSen ligger på 86fps i snitt med alt på fullt. Mulig at den ikke registrerer to GPUer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang eg har prøvd meg på SLi/CrossFire og må virkelig si eg ikke skjønner hva alle baler med når det gjelder microstuttering eller screentearing :)

Du må være ganske kresen på inputlag og flyt for å merke det, stort sett er føles SLI som å spille med Triple Buffered Vsync på 60 fps til tross for at framerate er oppe i 90-100 fps, CFX var litt mindre irriterende på inputlag mot at hvert dypp under 60 fps er uspillbart.

 

Uansett er AFR feil løsning i mine øyne, mulig det er mer akseptabelt om du er vant til å spille på 30 fps.

Merket den begynte å mase om å skru ned innstillingene på diverse spill tiltross for at de kjører mellom 60-80fps stabilt alt ettersom hvilket spill det er. Den fant forbedrete instillinger til FC3 men den jazzet ned BF3 innstillingen noen hakk tiltross for at FPSen ligger på 86fps i snitt med alt på fullt. Mulig at den ikke registrerer to GPUer?

Geforce Experience liker å sette innstillingene så høyt at jeg til stadighet dypper under 30 fps, som er totalt uholdbart om skal spille til beste evne.

 

I BF3 vil jeg anbefale å skru av Post-processing AA ettersom det er søppel, og heller aktivere transparency AA i driverpanelet, andre triks er at alt utenom Mesh Quality er minimalt skarpere på Ultra sammenlignet med Medium.

Lenke til kommentar

Merket den begynte å mase om å skru ned innstillingene på diverse spill tiltross for at de kjører mellom 60-80fps stabilt alt ettersom hvilket spill det er. Den fant forbedrete instillinger til FC3 men den jazzet ned BF3 innstillingen noen hakk tiltross for at FPSen ligger på 86fps i snitt med alt på fullt. Mulig at den ikke registrerer to GPUer?

 

Mente egentlig at den til stadighet kolliderer med beskjeden "Geforce Experience has encountered a problem and must close", men jeg har også erfart det du nevner der. Den setter en del spill ned til 1280x720 og kjører samtidig opp settings på ultra, noe som for meg er helt teit; jeg vil heller ha native oppløsning og litt lavere settings. Det burde være mulig å be den prioritere her, som f.eks. på et kamera.

 

En annen ting som irriterer meg er at den anser "windowed mode" for å være suboptimalt, og maser på at jeg skal velge fullscreen. Jeg foretrekker borderless window på spill jeg spiller på monitoren, siden jeg har en ekstra ved siden av, og dette liker den altså ikke.

Lenke til kommentar

En annen ting som irriterer meg er at den anser "windowed mode" for å være suboptimalt, og maser på at jeg skal velge fullscreen. Jeg foretrekker borderless window på spill jeg spiller på monitoren, siden jeg har en ekstra ved siden av, og dette liker den altså ikke.

SLI fungerer ikke så voldsomt bra med Window Mode, til info og advarsel.

Lenke til kommentar

Nvidia her, Nvidia der og Nvidia overalt! Hva skjer med Amd, har enda ikke sett noe driver oppdatering til 7970 serien, sover dem i timene eller? Det er slike ting som får meg til angre på at jeg kjøpte et Amd kort. Man skulle tro at når man betaler mange tusen for et grafikk kort at dem i det minste kunne slenge ut noen bedre drivere innimellom.

Lenke til kommentar

Nvidia her, Nvidia der og Nvidia overalt! Hva skjer med Amd, har enda ikke sett noe driver oppdatering til 7970 serien, sover dem i timene eller? Det er slike ting som får meg til angre på at jeg kjøpte et Amd kort. Man skulle tro at når man betaler mange tusen for et grafikk kort at dem i det minste kunne slenge ut noen bedre drivere innimellom.

Så vidt jeg vet er det kun CFX-driverne som mangler for tida, eller har du noen problemer med siste driver?

CFX-fiksen kommer 31. juli, som er alt for sent, men av det de har lovet vil den være et hakk bedre enn Nvidias løsning.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det kun CFX-driverne som mangler for tida, eller har du noen problemer med siste driver?

CFX-fiksen kommer 31. juli, som er alt for sent, men av det de har lovet vil den være et hakk bedre enn Nvidias løsning.

 

Jeg tenkte litt på det at beta drivere er tilgjengelig, men når skal disse bli tilgjengelig som offisielle drivere? Synes det er mye snakk om at Nvidia utbedrer det ene og det andre stadig vekk, men sjeldent hører man noe særlig om Amd, eller kanskje det bare er jeg som ikke får med meg dette...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte litt på det at beta drivere er tilgjengelig, men når skal disse bli tilgjengelig som offisielle drivere? Synes det er mye snakk om at Nvidia utbedrer det ene og det andre stadig vekk, men sjeldent hører man noe særlig om Amd, eller kanskje det bare er jeg som ikke får med meg dette...

Sannsynligvis blir de WHQL-sertifiserte når alle feil er fikset, det er også mulig at fokuset til AMDs driverteam for tida er å få på plass "frame pacing"-driveren og feilsøkt denne. Hvis neste driver er bare en uke eller to unna ferdigstilling når alle feil fra BETA-driveren blir fikset skjønner jeg godt at de ikke kaster bort penger på å WHQL-sertifisere en driver som vil være utdatert når den kommer ut.

 

Angående PRen Nvidia får, så er det nok et faktum at Nvidia er flinkere til å særplukke resultater som viser de beste forbedringene ytelsesmessig til tross for at det er marginale forbedringer i de fleste vanlige tilfeller. Sist jeg så en sammenligning av drivere var ved årsskifte:

Nvidia klarte 5% ytelsesforbedring i løpet av et år med driveroppdateringer: http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=941&page=11

AMD klarte 35% ytelsesforbedring i løpet av et år med driveroppdateringer: http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=942&page=11

 

En annen faktor er at AMD ikke gir delvise release notes på samme side som drivernedlastingen, og at mange IT-"journalister" sjelden gidder å lage en nyhetssak om nye AMD-drivere ettersom "ingen bruker AMD."

Lenke til kommentar

Nvidia her, Nvidia der og Nvidia overalt! Hva skjer med Amd, har enda ikke sett noe driver oppdatering til 7970 serien, sover dem i timene eller? Det er slike ting som får meg til angre på at jeg kjøpte et Amd kort. Man skulle tro at når man betaler mange tusen for et grafikk kort at dem i det minste kunne slenge ut noen bedre drivere innimellom.

Nettop derfor eg gikk fra 5850 til 660. Lei av alle halveisdriverene som førte til enten FPS stutter eller grafikkfeil... 5850en har eg enda i sin originale eske og blir liggendes fram til stue PCen er ferdig bygget :)

Lenke til kommentar

Skal fjerne Experience å prøve på nytt

Hva er det for slags søppel dere gir ut for tiden Nvidia?

Både denne og forrige driver får dataen til å henge seg. Ikke en gang ctrl+alt+del fungerer. Dette er for dårlig! Tilbake til 314 driveren for min del. Den funker i allefall.

Skal fjerne Experience å prøve på nytt

Nvidia, Fu.. you!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...