Gå til innhold

Komprimert luft om bord på fly?


777fan

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det er lov å ha med "luft på boks" (noe som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=429485) i innsjekket bagasje med Norwegian? Vet at det er brannfarlig (er merket på boksen), men står ingenting om komprimert luft på Norwegians sider. Jeg har hørt om at slike boks kan eksplodere pga. den store trykkforskjellen de utsettes for i bagasjerommet i stor høyde. Har også spurt Norwegian på deres FB-side, men uten å få noe svar. Jeg skal reise neste uke, men vil ikke ta noen sjanse så tenkte det kanskje er lurt å spørre her. :)

 

P.S. Vet ikke om dette er riktig å sted å spørre om dette, men fant ikke noe mer passende underforum. Moderator kan flytte emnet hvis det ses nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis du sjekker linken for dangerous goods decleration som er linket fra Norwegians sider, så vil du se at det ikke er lov (kun luftbeholdere for medisinsk bruk er tillatt).

 

Det stemmer forøvrig med mine erfaringer. Jeg prøvde å få med "komprimert luft" brukt for å injisere luft i sykkeldekk (Med norwegian). Det gikk ikke. Det er vel også forståelig at ting som både er brann og eksplosjonsfarlig ikke er særlig velkommen ombord..

Lenke til kommentar

Hvis du sjekker linken for dangerous goods decleration som er linket fra Norwegians sider, så vil du se at det ikke er lov (kun luftbeholdere for medisinsk bruk er tillatt).

 

Det stemmer forøvrig med mine erfaringer. Jeg prøvde å få med "komprimert luft" brukt for å injisere luft i sykkeldekk (Med norwegian). Det gikk ikke. Det er vel også forståelig at ting som både er brann og eksplosjonsfarlig ikke er særlig velkommen ombord..

 

Hmm, det var det jeg tenkte/fryktet. Jaja, det er forståelig. :hm: Kan prøve å kontake Norwegian en gang til bare for å være helt sikker, men hvis det ikke går (som jeg regner med at det ikke gjør), så blir det å finne luft på boks det første jeg gjør når jeg er der nede. Takk for raske svar! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hmm, det var det jeg tenkte/fryktet. Jaja, det er forståelig. :hm: Kan prøve å kontake Norwegian en gang til bare for å være helt sikker, men hvis det ikke går (som jeg regner med at det ikke gjør), så blir det å finne luft på boks det første jeg gjør når jeg er der nede. Takk for raske svar! :)

 

Det står ikke direkte at det er ulovlig, men det står et avsnitt om hva som er lovlig, som følger:

 

Oxygen or air, gaseous, cylinders required for medical use. The cylinder must not exceed 5 kg gross weight.

Note: Liquid oxygen systems are forbidden for transport.

 

Da regner jeg nesten med at det som faller utenfor dette ikke er lovlig.

 

Generelt vil jeg tro kontrollen er skeptisk til alle former for trykkbeholdere, spesielt de som er brannfarlig..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Det står ikke direkte at det er ulovlig, men det står et avsnitt om hva som er lovlig, som følger:

 

 

 

Da regner jeg nesten med at det som faller utenfor dette ikke er lovlig.

 

Generelt vil jeg tro kontrollen er skeptisk til alle former for trykkbeholdere, spesielt de som er brannfarlig..

 

Enig med deg. Jeg har sendt en epost til kundeservice, så får vi se hva de har å si om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...