Gå til innhold

Sony Xperia Z Ultra


Anbefalte innlegg

Nå har Sony offentliggjort sin gigant mobil, eller fablet som mange kjenner disse kjempe mobil hybridene fra produsentene.

 

Xperia Z Ultra på 6,4" skjerm. Ingen penn, men kan bruke en blyant eller en annen normal penn på skjermen og den ska funke like bra.

 

Noen som vet noen release dato på denne når den kommer i butikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesifikasjoner

Størrelse: 179,4 x 92,2 x 6,5 mm

Vekt: 212 gram

Skjerm: 6,4 tommer, LCD IPS, Triluminos, X-Reality bildemotor, Gorilla Glass, 1080 x 1920 piksler (full-HD)

Operativsystem: Android 4.2.2 Jelly Bean

Maskinvare: Qualcomm Snapdragon 800, Quad Core Krait 400 @ 2,2 GHz, 2 GB RAM

Teknologi: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 850/900/1700/1900/2100 MHz, 5-bånds LTE, HSDPA 42 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps, Dual Band WiFi; 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0

Kamera: 8 megapiksler, Exmor RS for Mobile, autofokus, automatisk HDR (også i video), burst foto, geotagging og LED-blits, 2 megapikslers frontkamera, Full-HD video med begge kameraene, kan filme under 1,5 meter vann i inntil 30 minutter

Minne: 16 GB lagring (11 GB tilgjengelig), MicroSD-plass

Batteri: 3000 mAh batterikapasitet

Spesielle egenskaper: Vanntett (IP58), bruk vanlig kulepenn på skjermen

Pris og tilgjengelighet: Tredje kvartal 2013

 

 

Dustin home

Les butikkerfaringer

SONY XPERIA Z ULTRA C6806 - BLACK (1276-1222)

Ukjent 7252,-

Endret av mackoi71
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Problemet mitt når det gjelder denne mobilen, og andre Zer fra Sony, er at de ikke har knapper under skjermen. Da tenker jeg helst på fysiske knapper, slik som S4 og diverse har, men touch-knapper fungerer også for min del. Det gjør at Z Ultra aldri blir aktuell for meg, selv om det er fantastisk telefon og at jeg virkelig elsker store mobiler. Er det flere som tenker det samme, eller har noe å si imot? (Vil gjerne høre forskjellige meninger her!)

Lenke til kommentar

Dette skjønner jeg egentlig ikke, enten har du vel fysiske taster utenfor skjermen eller så har du touch-taster som en del av selve skjermbildet. Skal du få godkjent en telefon som Android så mener jeg den må det ene av to forannevnte tastesystemer.

Alle Xperia Z ( tlf, brett og Ultra) har da tre touch-taster i underkant av skjermbildet,

Venstre= Tilbake * Midten= Hjem * Høyre= Oppgave.

Lenke til kommentar

Jeg mente knapper under skjermen, uavhengig av om de er touch eller fysiske. Slik som HTC One-serien har: de har touchtaster nedenfor skjermen. Galaxy-serien fra Samsung har en fysisk hjemtast og to touchtaster på sidene. Jeg mener touchtaster skjermen er unødvendig, altså taster på skjermen slik du nevner det, almeli.

Lenke til kommentar

Problemet mitt når det gjelder denne mobilen, og andre Zer fra Sony, er at de ikke har knapper under skjermen. Da tenker jeg helst på fysiske knapper, slik som S4 og diverse har, men touch-knapper fungerer også for min del. Det gjør at Z Ultra aldri blir aktuell for meg, selv om det er fantastisk telefon og at jeg virkelig elsker store mobiler. Er det flere som tenker det samme, eller har noe å si imot? (Vil gjerne høre forskjellige meninger her!)

Jeg hater fysiske knapper,synes det ser litt gammeldags ut. Min mening

Lenke til kommentar

Denne telefonen går jeg faktisk å sikler på :)

Jeg er ute etter en telefon som samtidig er stor nok til at det fungerer bra å se film og spille på den, slik at den kan erstatte både min iPhone og min iPad mini.

 

Så kjøper jeg et fullstørrelsesnettbrett (10 tommer pluss) som jeg kan bruke hjemme, og på skolen til notering osv.

 

Har lyst til å se den i levende live dog. Og lurer på hvordan den er å ha i lommen.

 

EDIT: Ser forresten ut som Netshop har på lager.

 

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=61181&WebSiteMapNodeID=1000001

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Denne telefonen går jeg faktisk å sikler på :)

Jeg er ute etter en telefon som samtidig er stor nok til at det fungerer bra å se film og spille på den, slik at den kan erstatte både min iPhone og min iPad mini.

 

Så kjøper jeg et fullstørrelsesnettbrett (10 tommer pluss) som jeg kan bruke hjemme, og på skolen til notering osv.

 

Har lyst til å se den i levende live dog. Og lurer på hvordan den er å ha i lommen.

 

EDIT: Ser forresten ut som Netshop har på lager.

 

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=61181&WebSiteMapNodeID=1000001

 

Jeg fikk min i går. Tok meg ca. 4 timer før jeg ble ca. vant til størrelsen (Gikk fra en Galaxy S3)

Den er litt ubekvem å ha i bukselommen, men i innerlomme på frakk / dress så er det ingen problemer.

Kollegaene mine ler litt av meg når jeg snakker i telefonen, så handsfree er sikkert å anbefale. :)

Men utenom det så er det en veldig fin sak, nydelig design. Kanskje litt for tynn for sitt eget beste, men det er igjen en vanesak.

Jeg savner blits og stereohøyttalere, men jeg tror jeg kan leve med det.

Lenke til kommentar

Oh btw. Ser ut som Elkjop skal ha noe tilbud på Z ultra i kveld.




Kveldstilbud kun på elkjop.no onsdag 11.september kl. 18-23:59


I dag er vi på elkjop.no i kjempegodt humør. Faktisk i så godt humør at vi klokken 18 kjører Happy Hours på elkjop.no.


Fantastiske tilbud frem til midnatt kun på nett! Her kan det lønne seg å følge med, og vi tilbyr blant annet en 58" 3D Smart-TV, Samsung vaskemaskin, den nye Sony Xperia Z Ultra og det banebrytende FIFA 2014. Alt til superhappy priser!?


Se tilbudene her


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...