Gå til innhold

Sony Xperia Z Ultra


Anbefalte innlegg

Huh, samme her. Jeg har dog ikke merket noe forskjell når jeg surfer. Eller?

Ikke annet enn at en side som krever 720 px for å rendre riktig burde rendre riktig på en enhet med 1080 px. Skal prøve med andre nettlesere og se.Siden rendrer feil på Samsung Galaxy Note også, den har 800x1280. Må vel skrive den om litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra side 38 i PDF-manualen for Ultra står en del om håndskrift. Min utprøving tilsier at dette kanskje er mer en gimmick en praktisk nytte. Ellers kan du skrive med alt mulig nesten, tilogmed finger'n.

Når tastatur-innstillinger er slik du ønsker, krysset av for bl.a. håndskrift, så åpner du et eller annet program med skrive eller tegnefunksjon. F.eks en notatblokk, et Word-program i Office, eller et eller annet tegneprogram.

Når du så ønsker å skrive så får du opp det vanlige tastaturet du har valgt, og i nederste linje til venstre for mellomrom-tasten er det en penn, trykk på den og så får du opp div hjelpetaster nederst, i midten feltet du skriver i og på toppen kommer forslag til hva ddu skriver med trykte bokstaver.

Lenke til kommentar

Har hatt telefon en go stund nu :) E kanon fornøyd med den og de tingan æ viste som kommer til å trekke ned, va som forventa som blandt annet mangel på kamera lys, men så kjøpte man heller ikke telefon for kamera sin del ;)

En annen ting e det uvante med at knapper for lock screen er på siden så man leter etter knappen oppå konstant.

 

Ellers e man vanvittig fornøyd :) Sinnsyk batteri kapasitet, helt utrolig rask og rett å slett en nydelig skjerm.

Merkbar raskere og bedre enn min gamle note 2.

 

MEN finnes det noen task killer? :p Får ikke lukket programmer skikkelig enkelte ganger så man må skru telefon av og på. For eks, gikk inn på en facebook link til en nettside for å skulle høre på en sang og når man gikk ut av siden så ville ikke siden lukkes skikkelig.

Lenke til kommentar

Har hatt telefon en go stund nu :) E kanon fornøyd med den og de tingan æ viste som kommer til å trekke ned, va som forventa som blandt annet mangel på kamera lys, men så kjøpte man heller ikke telefon for kamera sin del ;)

En annen ting e det uvante med at knapper for lock screen er på siden så man leter etter knappen oppå konstant.

 

Ellers e man vanvittig fornøyd :) Sinnsyk batteri kapasitet, helt utrolig rask og rett å slett en nydelig skjerm.

Merkbar raskere og bedre enn min gamle note 2.

 

MEN finnes det noen task killer? :p Får ikke lukket programmer skikkelig enkelte ganger så man må skru telefon av og på. For eks, gikk inn på en facebook link til en nettside for å skulle høre på en sang og når man gikk ut av siden så ville ikke siden lukkes skikkelig.

Task killer? Vil du at jeg skal skrike? :p Android er ikke Windows, og Android klarer selv å avslutte og frigi RAM selv. Ellers kan jeg avsløre at du kan avslutte Apps ved å sveiper dem ut til siden fra multitasking menyen. De appene som fortsatt kjører er apps som har "services", som f.eks Facebook som må varsle deg om både det ene og andre. Selv har jeg fjernet Facebook og bruker Chrome når jeg skal stalke folk.

 

Hvis du er interessert i å drepe en app, så kan du gå inn på applikasjonsmenyen i innstillinger og trykke "Avslutt app" eller hva enn det står der.

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Litt dårlig forklart, mene at man kan gå inn på en plass på telefon å lukke apper som kjører som ikke vil lukkes når man trykker seg ut av de.

For eks idag va jeg ikke på en nettside for å høre på en sang jeg fikk en link til. Når jeg hadde hørt sangen ferdig på siden så gikk jeg ut fra siden. Men sangen sluttet ikke å spilles av. Når man går inn på oppgavebehandler hvor man styrer lys styrke, wi-fi, bluetooth osv så står det ett play tegn der. Kan på ingen måte finne ut hvor man kan gå å lukke den delen

Lenke til kommentar

Android vil kjøre et visst antall programmer totalt, når denne grensen er nådd vil eldste brukte program fjernes fra kjørelisten.

Den enkleste måten er å benytte tasten til høyre av de 3 i bunnen av skjermen der du har til venstre Tilbaketasten, i midten Hjemtasten og til høyre altså Oppgavetasten. Ved å bruke oppgavetasten får vi opp miniatyrer av alle programmer som kjøres - neste skritt er så å sveipe hver enkelt ut av skjermbildet.

 

Vil en deaktivere eller fjerne et program fra Ultra så bruk: Innstillinger>Programmer og velg så hvilke program som ønskes deaktivert eller slettet. Husk da å krysse av i samtlige tilgjengelig bokser og bekreft på kontrollspørsmål.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som har opplevd følgende problem.

Flere ganger om dagen går touchskjermen agurk den trykker på ting på skjermen, zoomer ut og inn, klarer å starte programmer etc. Noen ganger må jeg restarte telefonen med power - Vol up, andre ganger holder det å låse skjermen og låse opp igjen.

 

Det er sinnsykt irriterende. Om det starter når jeg bruker chrome zoomer den inn og ut, går jeg ut til hjemskjermen flytter den widgets, starter programmer etc.

Det er enormt irriterende.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noe liknende selv men har opplevd skjerm freeze hvor telefonen har fryst og eneste som har funket er power og volume up restart.

Har å opplevd at telefonen har skrudd seg av og ikke vil la seg skru på før man har trykt volume up og power knappen.

Trudde først at det var jeg som kom bort i powerknappen og at den skrudde seg av.

 

Ellers har min fungert helt nydelig! Men det som er frustrerende er hvor lett det kommer riper på skjermen. Er det noen form for beskyttelse på skjermen fra fabrikk? Den hadde jo de som man river vekk når man unboxer den, men er det noe mer som sitter enda bedre?

Lenke til kommentar

Husk at det er en bug som gjør at man får SOD (Sleep of death) om man deaktiverer "Optimert Bakgrunnsbelysning". Ellers er jeg enig i at skjermen er for følsom. Den var perfekt på firmware 510, men den ble veldig følsom etter at 532 oppdateringen dukket opp. Det er dog ikke noe problem å bruke den, og jeg opplever ikke samme problem som deg, Kin2k3.

 

Dette er et software problem, så du kan enten velge å nedgradere til 510 igjen eller gjøre en fabrikktilbakestilling. Nei, garantien ryker ikke når du flasher originale Sony firmwares. Alt av informasjon og ressurser finner du i Z Ultra seksjonen hos XDA.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noe liknende selv men har opplevd skjerm freeze hvor telefonen har fryst og eneste som har funket er power og volume up restart.

Har å opplevd at telefonen har skrudd seg av og ikke vil la seg skru på før man har trykt volume up og power knappen.

Trudde først at det var jeg som kom bort i powerknappen og at den skrudde seg av.

 

Ellers har min fungert helt nydelig! Men det som er frustrerende er hvor lett det kommer riper på skjermen. Er det noen form for beskyttelse på skjermen fra fabrikk? Den hadde jo de som man river vekk når man unboxer den, men er det noe mer som sitter enda bedre?

det sitter en film på ja. den kan du ta av men mister sony logoen

Lenke til kommentar

Filmen bak skal være lett å få av, og du mister ikke Sony eller Xperia logoen. Filmen foran skal visst være et sant helvete å fjerne og det er folk på XDA som har brukt over 3 timer på å fjerne den med barberblad. Det er altså ikke noe jeg planlegger å gjøre med det samme.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan ta av det "ytterste" belegget å skjermen slik man kan på Sony Xperia Z (som jeg har).

Kjæresten har klart å få en ripe i sin Xperia Z Ultra, noe som plager henne litt. På min Z kunne jeg fjerne det laget som skal hindre skjermen i å gå i tusen knas om man knuser den. Har ikke lyst til å gjøre forsøk på å ta av dette på hennes telefon før jeg vet om det "faktisk" går slik som på vanlig Z.

 

Ellers har jeg lekt med hennes telefon og er skrekkelig misunnelig. Den er perverst raskt, bedre å holde enn min Z og har en drøyt god skjerm der jeg VIRKELIG ikke er imponert over min skjerm i Z. Fett nok, grei oppløsning på den men fargegjengivelse og særlig sortnivå er skrot.

 

Prøver altså daglig å lure henne til å bytte telefon med meg - to no avail ... men uansett, noen som har tatt av sitt beskyttelseslag (om det en gang ER det på denne?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...