Gå til innhold

når vil boligprisene begynne å falle?


Anbefalte innlegg

prisene stoppet ikke å stige intill i år.. men utifra det jeg har sett i de sista 2 månedene så har prisene ikke gått opp så brått som før. jeg synes det er veldig interessert å diskutere hvordan dette kommer til å utvikle seg etterhvert

 

del dine synespunkter og kom gjerne med statistikk

dette er ikke noe skolelekse ting.. jeg vil egentlig bare se hva dere synes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen skylder på det dårlige været, andre banksjefer sier at halvparten har med seg forskudd på arv og besteforeldre når de tar opp lån.

 

I mine øyne betyr dette at det er på en slags topp nå, den kan neppe øke mye nå pga ingen får 30mill i lån.

 

Nå er det jo en slags krise i økonomien, folk sitter på pengene og butikker går konk hver dag.

Tipper det er mangel på boliger i byene som holder det kunstig oppe.

 

Noen som er uenige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Boligmarkedet trenger absolutt ikke falle i prosent for å like vel få ett reelt prisfall.... hvis boligprisene flater ut og lønningene øker med 3,3% per år har egentlig boligprisene falt omtrent 10% kun ved stå stille.

 

Det er nettopp dette jeg tror på, periode med utflating/svak nedgang/økning men ikke i nærheten det man kaller ett "crack" ihvertfall.

Lenke til kommentar

Når arbeidsledigheten begynner å øke, folk ikke får mere lån, og avisene skriker hver dag at boligprisene faller - da faller de.

 

Ellers tror jeg det er utrolig mye psykologi i markedet, det ser ikke umiddelbart ut som om arbeidsledigheten skal stige voldsomt, eller at bankene slutter å låne ut penger (selv om krana skrus langsomt til) - men hvis markedet blir tregere og avisene skriver hver uke om at prisene faller - ja da vil de falle fordi folk "tror" på det som står i avisene.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Prisene synker nå. Likevel er det neppe sannsynlig med nedgang lenge. Regjeringen griper inn og kjøper boliger til asylsøkere , øker bankenes utlån, øker Husbankens utlån og redder byggenæringen, som de alltid gjør.

 

Systemet er ganske så korrupt.

 

Den påstanden sier vel litt om hvor mye du forstår... ja, regjeringen griper inn mot unormal utvikling i boligprisene men det gjelder begge veier. Det ideelle er vel en prisvekst rundt 3-4 i året.

 

Å da si at økonomisk styring er korrupsjon, det sier vel mer om dem som kommer med påstanden.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

Den påstanden sier vel litt om hvor mye du forstår... ja, regjeringen griper inn mot unormal utvikling i boligprisene men det gjelder begge veier. Det ideelle er vel en prisvekst rundt 3-4 i året.

 

Å da si at økonomisk styring er korrupsjon, det sier vel mer om dem som kommer med påstanden.

 

Ser du forstår mye..... Når var det 3-4 % økning? Har vært 7-10 % i 10-15 år nå og vill jubel hos de som er innenfor. Det er fellesskapets midler som brukes på redningspakkene.

Lenke til kommentar

 

Ser du forstår mye..... Når var det 3-4 % økning? Har vært 7-10 % i 10-15 år nå og vill jubel hos de som er innenfor. Det er fellesskapets midler som brukes på redningspakkene.

 

Du kan vri ting så mye du vil men det skjuler ikke sannheten om at staten har metoder som vil gi fart på økonomien/boligpriser ved for kraftig fall som over tid ikke vil gå utover skattepengene våre mer enn vanlig. Det er lov å prøve å forstå ihvertfall!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...