Gå til innhold

Guide: Bitcoin (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Slike ASIC maskiner er egentlig bare tull.. De blir utsatt heletiden, helt til de er "ubruklige" så blir dem solgt. Men da er verdien såpass lav (ellers så har det kommet såpass mange AI maskiner at det ikke er noe særlig lønnsomt..).. Men hadde du fått tak i en sånn maskin i starten, så hadde du fort tjent en del :p

 

Ja, riktig. Men det er nødvendigvis ikek for sent. Jeg har en BFL Jalapeno, og tidligere enn BFL SHA256 FPGA basert enhet. Begge har betalt seg flere ganger innen få uker. Det er gambling å pre-ordre hardware - men følger man med og er tidlig ute så er det faktisk bitcoins (og kroner) å tjene.

 

Har også noen Block Eruptor USB sticks. Tar meg 12 måneder (inkludert værste vanskelighetsgradsstigningen man kan tenke seg - BFL og Avalon shipper alt innen 3 mnd) så er de også i pluss.

 

Avalon batch 2 kostet skjorta (40k NOK), men de har ikke hindret snittsalgsprisen på ebay til å være 250k NOK (kilde terapeak, in hand units). Ser av karakterer at handlene går igjennom og begge parter er fornøyde.

 

Husker noen på forumet sa at 7970 kort ikke betalte seg (til meg tidligere). Men det har de gjort for meg, og flere av kortene er allerede solgt. Ja, jeg regner med strømforbruk (1kr kw/t for å være sikker). Resten skal games på :)

 

Kommer KnCMiner eller flere av disse nye prosjektene igjennom innen året slik de lover så er det ikke mye tøys. Man kommer langt med 0,4 terahash/s da i forhold til tradisjonell banksparing. Husk at man ikke må mine selv, bare kjøp og videresalg av HW kan gi penger i kassa. Og spre risikoen! Mye cowboyer i hardware bransjen!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun på ekstra-artiklene. Ekstra er bokstavelig talt ekstra sammenlignet med før. Ekstra-artiklene er resultatet av et ekstra årsverk. Man får det samme gode gamle som før, med like mye eller lite reklame som før. Men det føles sikkert mer bittert å vite at det nå finnes artikler man må betale for i stedet for å ikke vite at den samme artikkelen ikke ville blitt skrevet uten det ekstra årsverket.

Når jeg ser på hva slags artikler som ligger under "Ekstra" så er det ikke noe her som ligger utenfor katogirer man har lest før uten "Ekstra" abbonement. Men de som vil må jo såklart betale eller mine og bruke bitcoins.
Lenke til kommentar
Når jeg ser på hva slags artikler som ligger under "Ekstra" så er det ikke noe her som ligger utenfor katogirer man har lest før uten "Ekstra" abbonement. Men de som vil må jo såklart betale eller mine og bruke bitcoins.

Hardware.no og ekstra er tematisk akkurat det samme som før. De styrker redaksjonen med et årsverk. I mangel av konkrete tall, la oss si fra 5 til 6 personer som et eksempel. Samtidig øker antall saker per dag fra f.eks 5 til 6. Fem av sakene legges ut som vanlig, mens den daglige ekstra saken legges ut som ekstra-artikkel for betalende lesere.

 

Hittil ser det ut som den daglige ekstra-artikkelen velges fra øverste hylle og dermed har høyere kvalitet enn gjennomsnittet. Resultatet blir at gjennomsnittskvaliteten på de vanlige artiklene reduseres noe.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er kanskje enda mer forvirret om hva BitCoin er etter å ha lest dette... det startet med at det er en elektronisk valuta, som er greit nok, men jeg falt helt av lasset når man begynte å snakke om graving og alt det der...

 

Er hensikten at det bare skal være en bestemt menge bitcoins i sirkulasjon, slik at det ikke blir for høy inflasjon? Er det noen som tjener noe på all denne datakraften som blir brukt til "digital graving"? Eller kaster vi bare bort energi her?

Lenke til kommentar

Er hensikten at det bare skal være en bestemt menge bitcoins i sirkulasjon, slik at det ikke blir for høy inflasjon?

 

Riktig. Jeg oppfatter at de som står bak Bitcoin har hatt et meget bevisst forhold til inflasjon, og at de har fastsatt et bestemt antall Bitcoins både fordi det forhindrer inflasjon og som et aldri så lite spark til andre valutaer i verden hvor det stadig trykkes opp nye penger uten at det er en legitim grunn til det.

 

Er det noen som tjener noe på all denne datakraften som blir brukt til "digital graving"? Eller kaster vi bare bort energi her?

 

Graving av Bitcoins er rett og slett at man bruker regnekraften på å verifisere Bitcoins-transaksjoner som gjøres rundt omkring i verden. Denne innsatsen får man betalt for (i Bitcoins) og er det som ofte blir omtalt som "graving" eller "mining".

 

Hvorvidt det er å anse som "bortkastet energi" kan vel diskuteres, men den digitale valutaen er helt avhengig av et visst minimumsnivå av regnekraft som verifiserer transaksjoner for at den den skal fungere. Om man er mer interessert i å bidra med regnekraften på andre områder kan Folding@home eller et av BOINC-prosjektene være av større interesse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Finnes det en komplett liste over hvor man kan betale med bitcoins i dag? Kan man kjøpe gull, sølv eller diammanter for Bitcoins?

Bitcoins brukes vel primert på Deep Web. Når det kommer til Deep Web bør du unngå slike "komplette" lister da de ofte er laget av scammere. Black Market Reloaded er vel den største seriøse plassen etter Silk Road ble tatt ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...