Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen dør når jeg rendrer video


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som OCP i din PSU.

OCP = Over Current Protection. Altså hvis det trekkes for mange ampere ut av dens sekundær så gjør den automatisk shutdown . Det er en sikkerhets feature.

 

Edit:

Det kan også være term trip som hovedkort gjør ved for varm prosessor.

Men det kan du jo enkelt overvåke med egnet temp program.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Den er bygget selv. Det er godt mulig kjøreren sitter dårlig. Mener å huske jeg hadde problemer med å få den til å sitte.

 

Hvor mye kan man stole på temperaturen man får opplyst om i disse programmene?

 

Hovedkort: ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 Boxed

Ram: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Lenke til kommentar

Hvor mye kan man stole på temperaturen man får opplyst om i disse programmene?

CoreTemp rapporterer 1, 1, 9, 0 fra TJ Max, med så liten avstand er sensorene nesten perfekte og bommer i verste fall med under 0.1°C, om du derimot hadde hatt noe sånt som 70, 65, 63, 74 fra TJ Max hadde sensorene rapportert grove feil på opp til 20°C

 

Ja, dette er definitivt et kjøleproblem. Om du har stock kjøler vil jeg anbefale deg å bytte den ut fordi push-pin-festene sannsynligvis har gått i stykker.

Lenke til kommentar

Fikk samme problemet etter jeg faktisk renset støv av cpu stockvifta. Hadde litt problemer med å få den på igjen, men fikk det til til slutt (trodde jeg). Hadde de samme temperaturene, altså opp mot 95 grader, prøvde å rense på nytt og klikke mer på plass, men av frykt for å ødelegge mer kjøpte jeg vannkjøling på tilbud :D. Går ikke over 50 nå engang med mye belastning. Fikk iallefall ikke stockvifta til å sitte noe mer fast eller riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...