Gå til innhold

Stakkars rike folk med mye ansvar... NOT!


Anbefalte innlegg

På en annen tråd ble det hevdet at rikfolk ( som Røkke) lider fordi de har ansvar for mange ansatte.

 

Feil!

De velger å ha mye ansvar.

Penger er ikke ansvar. Penger er frihet å muligheter.

Det er bare det at rike folk tenker som rike folk.

De vil ha mere penger. (Jeg vet ikke hvorfor.)

Men det var jo dette med at jeg aldri har følt maktbehov...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en annen tråd ble det hevdet at rikfolk ( som Røkke) lider fordi de har ansvar for mange ansatte.

 

Feil!

De velger å ha mye ansvar.

Penger er ikke ansvar. Penger er frihet å muligheter.

Det er bare det at rike folk tenker som rike folk.

De vil ha mere penger. (Jeg vet ikke hvorfor.)

Men det var jo dette med at jeg aldri har følt maktbehov...

 

Jeg er ikke rik, men trist at du må feie alle rike under samme kam.

Lenke til kommentar

På en annen tråd ble det hevdet at rikfolk ( som Røkke) lider fordi de har ansvar for mange ansatte.

 

Feil!

De velger å ha mye ansvar.

Penger er ikke ansvar. Penger er frihet å muligheter.

Det er bare det at rike folk tenker som rike folk.

De vil ha mere penger. (Jeg vet ikke hvorfor.)

Men det var jo dette med at jeg aldri har følt maktbehov...

 

De rike er en ganske blandet gruppe, du generaliserer. Og hvorfor tror du at de rike drives av rent pengejag? Du ser bort fra drivkreftene skapervilje og ønske om å lykkes. Mange av de som i dag er rike - og som du angriper - har brukt mye tid og krefter - og kapital - på å bygge opp en velfungerende virksomhet. Eventuelt å forvalte en eksisterende virksomhet videre på en god måte.

 

Og ja, eier man en virksomhet, har man litt av et ansvar. Jeg vet ikke om dette dog plager dem det gjelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du man stadig leser om styrtrike personer som har tapt mange hundre millioner på investeringer? Nettopp fordi de drives av det de holder på med. Når jeg ser slike overskrifter så tenker jeg "At h*n ikke bare ga seg med de 100 millionene h*n hadde for så å leve på renter og slappe av med ferier og familie resten av sine dager", men det er nok rett og slett ikke noe de ønsker for da hadde de jo gjort det. For å "frivillig" jobbe 12-15t om dagen så må man ha en drivkraft de færreste innehar.

 

Lenke til kommentar

Nice one Korporal.

Kommunist, jeg ?

Tjaa...

Jeg tåler rike mennesker, men jeg sliter litt med idioti.

 

Disse folkane har alt de trenger. 1000 ganger.

Sammtidig finnes det så utrolig mange gode formål. Å når man har fullstendig frihet, er det da så viktig at man er egoist?

 

Jeg siterer min far på nytt; penger skal være ett middel, ikke ett mål.

 

 

Lenke til kommentar

Penger er ikke bare et middel for å oppnå noe, det er også en (type) måleenhet på hva man har oppnådd. De fleste superrike vil ikke ha mer penger for pengenes skyld, men de ønsker å fortsette å konkurrere, fortsette å jobbe, og penger er da en måleenhet for hvor godt man lykkes på de feltene. Folk er forskjellige. Det er massevis av ting man kan oppnå som ikke kan måles i penger, men noen er konkurransemennesker av natur og liker følelsen av å få noe til, og på visse områder så er det altså sånn at jo mer penger du tjener, jo bedre får du det til.

Lenke til kommentar

Jeg siterer min far på nytt; penger skal være ett middel, ikke ett mål.

 

Skal og skal. Det er også noe som heter frihet, og sist jeg sjekket var det litt igjen av dette. Hvis folk ønsker å sette seg penger som mål, hvorfor skal de ikke kunne gjøre det akkurat som de vil?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Uannsett hvor mye penger man har, eller hvor store pupper kjærringa mi har, eller hvor tjukk hun er, eller hvor lite jeg har, eller osv osv osv, så slipper ingen av oss unna lidelsene forbundet med å måtte leve. Du får ikke kjøpt deg mer tid, eller lykke, eller perfekt helse osv osv.

 

Fattige folk har fattigfolks-lidelser, mens rikfok har rikfolkslidelser

 

Ingen særlig forskjeller på oss, så det er heller ingen vits å misunne noen, eller virkelig gå rundt å tro at gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Forskjellen er at de rike velger å ha problemer.

Det er som det står i sangen ; penger er til bekymring for fattig og for rik.

Tenk utenfor boksen!

 

Ingen av oss velger lidelsene som er forbundet med å leve - de lidelsene får vi alle ifm med vår tilblivelse.

 

Det finnes mange typer idioti, og fellesnevneren er at det står den rike og den fattige fritt til, om de skal oppføre seg som gode mennesker eller som idiotiske mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...