Gå til innhold

Helvete eksisterer


Anbefalte innlegg

Jeg kommer meg aldri til å forstå meg på katolikker.... :nei:

Jo, når du blir en.

Tror neppe Gud bryr seg hva jeg er. Han bryr seg kun om hva jeg gjør og kommer til å vurdere meg tilsvarende. Og denne tilgivelsesgreier fungerer ikke om man ikke virkelig innerst inne angrer på sine feil.

Det gjør du når det begynner å toppe seg opp der inne og du ikke finner noen annen utvei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Min kjentskap til GT er en smule rusten, men er ikke Jehovah/Jahweh jødenes Gud, mens Lucifer alias arkengelen Gabriel ble kastet ut fra Gud og er den store sjefen i et visst varmt sted? Hvordan kan jødenes Gud være djevelen, når både Jahweh og Gabriel er to forskjellige individer? Det gir ingen logisk mening.

Lenke til kommentar
Kjærlighet løser alle problemer, Dragavon Gud er kjærlighet (1 Joh 4,8)
Nei. Gud er veien til undergang og total ødeleggelse av jorda - for gud er frykt og frykt er veien til den mørke siden! Frykt leder til sinne, sinne leder til hat, hat leder til lidelse. - Master Yoda.

 

1 Joh 4,18 "I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten."

Lenke til kommentar

Godt mulig. Men kjærlighet har ingen ting med gud å gjøre.

 

Jo der finner du den største kjærlighet

 

Joh 15:13 "Ingen har større kjærlighet enn den som gir livet for vennene sine. Dere er mine venner"

 

1 Joh 3,16 "Hva kjærlighet er, har vi lært av at Jesus ga sitt liv for oss. Så skylder også vi å gi vårt liv for våre søsken."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

I følge Jesus Kristus skal det veldig lite til for å havne i helvete.

"Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal ikke bryte ekteskapet.’ Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hugg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete"

Ifølge jesus har tydeligvis mitt høyre øye og min høyre hånd egne meninger. Vi er altså ikke herre over vår egen kropp ifølge jesus?

Dette er bare et av Jesu mange metaforer, poenget er bare at du synder uansett om du tror du gjør det eller ikke, og derfor trenger hans hjelp til å komme deg ut av klistret (enda ett metafor) :)

Lenke til kommentar

Jo der finner du den største kjærlighet

 

Joh 15:13 "Ingen har større kjærlighet enn den som gir livet for vennene sine. Dere er mine venner"

 

Skjønner ikke hva gud har med saken å gjøre. Jeg klarer utmerket fint å se at man kan gi livet sitt for vennene sine uten å måtte blande gud inn. Det bare kompliserer ting.

 

 

1 Joh 3,16 "Hva kjærlighet er, har vi lært av at Jesus ga sitt liv for oss. Så skylder også vi å gi vårt liv for våre søsken."

 

 

Jeg finner ikke kjærlighet helt kompatibelt med denne guden. Jeg blir litt wierded out av tanken. Foretrekker en dame.

Endret av flowerpot
Lenke til kommentar

Guds kjærlighet til mennesket er så stor at alle som ikke elsker han tilbake blir sendt til Helvete.

Nei, det er den som overhode ikke elsker noen som er i helvete. Mens den som elsker alle er i himmelen :) ingen blir sendt noe sted.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Bare et lite problem: Helvetet har blitt privatisert siden Maggie Thatcher døde. :p

 

Og ordene som du siterer kunne like godt vært fra Koranen. Hogge av høyre arm. Jøss! Si meg, når kommer tidspunktet at vi skal i tillegg binde sprengstoff på kroppene våre og drepe de vantroe når vi en gang holder på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...