Gå til innhold

Telefon fremfor ditigalkamera  

17 stemmer

  1. 1. Bruker du telefonen fremfor digitalkamera?

    • Ja
      10
    • Nei
      3
    • Iblant
      4


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden nå stort sett alle har en mobiltelefonen som tar bilder, tenkte jeg det hadde vært spennende å se resultatene av dette. Oppretter derfor en tråd hvor alle, uansett type mobil, kan poste sine beste bilder.

 

 

Generelle retningslinjer for tråden

- Bildene må være tatt med en mobiltelefon

- Det er lov å kommentere bilder, unnlat helst å sitere med bilder slik at det blir tatt opp minst mulig plass ved en eventuell kommentar

- Redigeringsprogram og fotoapplikasjoner er helt lovlig, plusspoeng for de som redigerer på telefonen

- Oppgi type telefon og redigeringsapplikasjon som er benyttet (ikke et must, men artig dersom folk ønsker å laste ned samme applikasjon)

- Er bildet knyttet til et bestemt sted eller lignende, oppgi gjerne hvor/hva som vises

- Panorama osv. er selvsagt lov

- Det er lov å diskutere bilder til en viss grad. Diskusjoner om hvorvidt din telefon er bedre enn alle andres bes om at holdes utenfor denne tråden!

- Det er ingen begrensning for hvor mange bilder du totalt sett kan poste i denne tråden, men hver post bør holdes innenfor 10 stk. slik at den ikke tar opp hele siden

 

En typisk post vil da eksempelvis inneholde

 

*Navn på telefonen

*Navn på applikasjonen (dersom det er benyttet)

*Sted eller motivinformasjon

*Ett eller flere bilder

 

Det er også selvsagt hyggelig om brukerne gir en positiv tilbakemelding dersom de finner bilder de liker spesielt godt :)

 

 

Lykke til!

Endret av TheMoonMan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle bilder er tatt med Lumia 920

 

post-76958-0-48193800-1371645468_thumb.jpg

Et bilde av hunden min. Redigert med Fotor

post-76958-0-27653000-1371645491_thumb.jpg

Samme hund, bildet er tatt med Camera360

post-76958-0-00014100-1371645492_thumb.jpg

Fisketur på Hankø, tatt med Camera360

post-76958-0-87098200-1371645492_thumb.jpg

Tatt fra fly

post-76958-0-76893600-1371645493_thumb.jpg

Fotballkamp, FFK - Follo, redigert i ettertid med Fotor

post-76958-0-64895600-1371645494_thumb.jpg

Gamlebyen i Fredrikstad, redigert med Fotor

post-76958-0-16954000-1371645496_thumb.jpg

Hunden, redigert med Nokias Kreativt Studio

post-76958-0-69651000-1371645497_thumb.jpeg

Fra FMV i Fredrikstad, tatt med Camera360

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første bilde er tatt på hytta i drøbak under ferderseilasen 2012. Tatt ca 2km fra drøbak by. Ble tatt med HTC WIldire s, ett ræva kamera men kvaliteten ble OKpost-244225-0-36862300-1371646620_thumb.jpg

post-244225-0-02278800-1371646621_thumb.jpg

Andre bildet er fra kolsåstoppen, med utsikt over hovedsakelig rykkin men også litt av sandvika og indre oslofjord, ble tatt i juleferien på en skitur med Samsung Galaxy S2. Bildene er henta fra instagrammen min så er ikke så bra kvalitet.. De er også "redigert" med instagram, fant ikke originalfilene.. :) Hva syns dere?

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, er jeg faktisk usikker på om det er et mobilbilde. Kan være tatt med fatterns proffkamera.... Men jeg tror det er mobil. Jeg bruker nesten altid mobil. Det begynner å bli en stund siden bildet ble tatt.

 

Ja, pus er oppkalt etter nettleseren.

 

 

 

EDIT:

Dette bildet er i hvert fall garantert tatt med min Samsung Galaxy S2:

 

FkEp3L0.jpg

 

Bildet er kun redigert ved at jeg har dekket over parkeringskortet i Gimp.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Gammelt SGS2 bilde.

 

2012-10-28%2011.25.51.jpg

 

Dette er dessverre lavoppløst. Mener dette var med SGS3. Største padda jeg noengang hadde sett, var ikke gira på å bli 'jumpet'. Holdt grei avstand.

 

2012-10-08%2021.20.52.jpg

 

Ingen redigering gjort, som dere sikkert skjønner.

Endret av loffeleif
Lenke til kommentar
Bilde av sentrum i Kr-sund. Tatt med SGS3 i mars i år. Synes det fungerer ganske bra til å være tatt i skumringen.

 

Synes det var bra! Samtidig har du klart å nesten holde det rett, så kudos til deg :)

 

Sånn litt utenom dette bildet; tar man bilder av landskap etc. hvor det er vann og horisont, forsøk alltid å ha vannet "vannrett". Tar man bilde av et motiv kan regelen om "det gyldne snitt" være verdt å lese om :) Glem heller ikke "Rule of thirds", hvor f. eks horisonten skal oppta 1/3 av bildet, enten over eller under. Det er ikke slik at reglene må følges, men det er først når man lærer de at det er vesentlig letter å ommgå reglene :)

 

Forøvrig ett plusspoeng til deg, bildet var fint :)

 

Gammelt SGS2 bilde.

 

Pent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde fra Kos i mai. Tatt med SGS3

 

 

Brattestø på Hvaler (Asmaløy). Tatt med SGS1

 

 

 

Hvalerbildet var veldig fint :) God frys!

 

Jepp Moonman, jeg kan 1/3 regelen og det gyldne snitt :-) Prøver som regel å dele horisonten med en eller to tredeler under. Om ikke annet så kan man ta disse utsnittene i etterbehandling :)

 

Høres bra ut :)

 

Tatt med samsung s2

 

Synes det virker som ta S2 har svært habile bilder, spesielt i dagslys :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...