Gå til innhold

Feedback ang Capturecard ønskes


DGN

Anbefalte innlegg

Mitt urgamle capturecard fra avermedia tok akkurat kvelden =(. Og jeg er dermed på utgikk etter et nytt et. Jeg streamer en del WoT, NW og en del andre spill. Jeg har vurdert om jeg skal skaffe med ett HD kort denne gangen, men er litt usikker.

 

Pr i dag står valget mellom følgende: Prisjakt

 

AVerMedia Live Gamer HD

AVerMedia Game Broadcaster HD

AVerMedia AVerTV Capture HD

 

Er usikker på om Live Gamer HD er verdt pengene, men akkurat nå er det den jeg heller mot etter å ha lest reviews og andre tilbakemeldinger.

 

Lurer på om noen har noen erfaring med disse kortene eller evt andre kort å anbefale

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du egentlig et capture card for å streame PC-spill egentlig? Når du allerede sitter på et GTX 780 ser jeg ingen grunn når Nvidia kommer med ShadowPlay integrert i Geforce Experience.

 

veldig usikker, da kortet jeg har døde i helga, før jeg har fått gtx780 kortet mitt. Har 570 sli i dag, og der sliter jeg litt. Får merkbart fps drop i wot og et par andre spill. Spesielt i de tilfellene hvor det er "mye som skjer".

 

Blir uansett å teste med 780 først. skal ha meg ett 780 kort til for sli når skatten kommer. Er kanskje blitt en vane med capturecard at jeg egentlig ikke har tenkt meg godt nok om. Er derfor jeg ønsker tilbakemeldinger =D

 

Takk for svaret arni! Er jeg heldig, så sparer du meg for 1500kr =D

Lenke til kommentar

Det er uansett ikke noe stress å streame spill på 720p30 med en 2600k @4.8Ghz, for å streame spill i 1080p30 hadde jeg vurdert en i7-3930k.

 

SLI og CFX er derimot totalt ubrukelig om du streamer: microstutter, CPU-load og programvarekræsjer er alle gjengangere da.

 

Om du sliter med dine 570 SLI må jeg tipse deg om at driverseriene fra 300 og oppover fra Nvidia har vært særdeles lite samarbeidsvillige med GT 400- og 500-kort, og 320.18 skaper problemer for en stor andel brukere uansett GPU-generasjon. Hadde nesten ventet med å kjøpe et 780 til Nvidia kom ut med en fungerende driver til det.

Lenke til kommentar

hmm.

 

Har kjøpt en i7-3820 sålangt. Blir å oppgradere til Ivy-E på senhøsten, og da havner denne 3820'n en liten lan-pc jeg bygger.

 

Sliter kun med 570 SLI når jeg streamer uten capturecard, ellers har jeg ikke noen problemer i heletatt (som jeg har lagt merke til), men spiller bare på 1 skjerm. Skjerm 2 viser som regel bare streaminga mi eller andre saker. Det var akkurat pga mikrostutters at jeg kjøpte med capturecard for en del år tilbake (satt da med 2x295).

 

Er gode tips dette her som jeg må kikke nærmere på. Er kanskje litt utnødvendig med 780 SLI atm kanskje. Skal uansett få testet 720p og 1080p på 30 så snart jeg får alle delene mine. Håper å få testet litt til helga om alt har kommet (forsinkelser fra proshop).

 

Blir det problemer så godt mulig jeg legger litt penger i capturecard for å fjerne load fra CPU og GPU. Ikke lett dette her. Kan godt hende at det også er noen instillinger/drivere hos meg som tidligere skapte ustabilitet uten bruk av capturecard.

 

Tror jeg skal ta tipset med vente med 780. Er jo uansett ikke et hast.

Lenke til kommentar

Ivy-E vil være like bra som Sandy-E er i dag, det er totalt bortkastet å vente.

 

God mulig, kanskje jeg kan få en 3960K til billig penge til høsten, når de nye kommer =D

Blir 2stk 2011 i løpet av høsten, kanskje litt bortkasta, men skal ha den ene som en liten carry lan, og en som alltid står hjemme.

 

Det er godt mulig capturecardet ditt skrur av SLI når det jobber ;)

 

Jau, hadde dette problemet i starten, men nye drivere og firmware oppdatering så fikset dette seg.

Lenke til kommentar

 

 

God mulig, kanskje jeg kan få en 3960K til billig penge til høsten, når de nye kommer =D

Blir 2stk 2011 i løpet av høsten, kanskje litt bortkasta, men skal ha den ene som en liten carry lan, og en som alltid står hjemme.

 

 

 

Jau, hadde dette problemet i starten, men nye drivere og firmware oppdatering så fikset dette seg.

 

Det er enten 3930k eller 3960x. Den ene koster 4k og denandre rundt 9k.

 

Begge yter likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...