Gå til innhold

Tips til spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å skrive et langt innlegg hvor du forteller dypt om hvert enkelt spill du har spilt? :p

 

Neida, men det finnes jo ganske mange spill i den sjangeren. Kan anbefale Broken Sword 1 og 2, Monkey Island-serien (ikke Tales of, det krever to hender), Syberia 1 og 2, Runaway-serien og The Book of Unwritten Tales. Spillene fra Daedalic skal også være veldig bra, men har selv ikke spilt alle. Der har du Deponia-serien, The Whispered World, Edna & Harvey, The Dark Eye: Chains of Satinav og The Night of the Rabbit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å skrive et langt innlegg hvor du forteller dypt om hvert enkelt spill du har spilt? :p

 

Neida, men det finnes jo ganske mange spill i den sjangeren. Kan anbefale Broken Sword 1 og 2, Monkey Island-serien (ikke Tales of, det krever to hender), Syberia 1 og 2, Runaway-serien og The Book of Unwritten Tales. Spillene fra Daedalic skal også være veldig bra, men har selv ikke spilt alle. Der har du Deponia-serien, The Whispered World, Edna & Harvey, The Dark Eye: Chains of Satinav og The Night of the Rabbit.

 

Haha. Tenkte det var en grei sjanger for en fyr med en hånd :) The Book of Unwritten Tales så jo veldig pent ut, det må testes! takk for tipsa!

Lenke til kommentar

I en litt annen retning har du Audiosurf. Flott tidsfordriv, i alle fall om man har noe musikk på PCen. Kan spilles med enten tastatur eller mus, der mus er å foretrekke.

 

I rytmesjangeren har man også dansespillene, der f.eks. Sequence kan spilles med én hånd. Sequence er basert på samme grunnprinsipper som de eldre dansespillene, men utvider det med å ha flere "spor" samtidig, der man må bytte mellom dem.

Lenke til kommentar

Plants vs Zombies! (Toeren kommer, uvisst når!)

 

Kan også nevne Winterbells (men det er strengt ulovlig å spille utenom Desember!).

 

Aah, winterbells har jeg spilt masse på vgs. Hadde en drøy rekord der! Plants vs Zombies skal testes :)

 

Scrolls (turbasert pvp strategi).

 

Scrolls er det eneste jeg har spilt i det siste. Digger det! Ble bare litt lei, men det er et spill jeg kommer tilbake til.

 

Jeg ville spilt igjennom Final Fantasy VII på PC, skal være fint mulig med en hånd om man bytter litte bitt på kontrollene, og setter "Fight Mode" til ekte turned based.

 

Holdt på å kjøpe det i går men ble litt usikker på om jeg klarte å spille det.. Da blir det kanskje kjøp likevel :)

Lenke til kommentar

snip

 

Ikke bare syntes jeg Final Fantasy VII er beste spillet laget, men tror faktisk det skal være relativt lett å spille det med en hånd.

 

Har selv gjort det ved bruk av Pil-tastene, også knapper som Backspace, Enter, Shift, Control.

Eller bruk av Num-Pad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...