Gå til innhold

Oppgradering av gaming-pc til "Total war: Rome 2"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar =)

Heradon på den testen du viste til var det to Zotac versjoner som var testet, var litt lite bilde til å se helt hva som sto på den øverste. Men er det den som er til salgs på Komplett? Eller er det den som er nederst av de to?

Ja det står 2 "forskjellige" Zotac GTX 770 AMP der. Den som er øverst (AMP+) er klokket opp av Hexus.net med 45MHz. Det var det høyeste man fikk klokket Zotac GTX 770 AMP.

 

http://www.guru3d.co..._review,25.html

 

Denne testen viser hvor utrolig bra MSI kortet er. Så jeg begynner faktisk å helle over på å spare de 700 kr, og heller kjøpe en CPU kjøler.

 

 

Her er oppsettet mitt pr nå, har ikke endret noe på CPU kjøler eller endra skjermkort foreløbig:

 

post-55110-0-64969600-1371325040_thumb.png

9714 kr totalt.

 

Hva tror dere?

Grunnen til at jeg tok med Noctua-vifter i min bestilling er fordi jeg bestilte vannkjøling H100 til CPU'n min. Viftene som følger med vannkjøleren bråker, så de skal jeg bytte ut med Noctua-viftene.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tok med Noctua-vifter i min bestilling er fordi jeg bestilte vannkjøling H100 til CPU'n min. Viftene som følger med vannkjøleren bråker, så de skal jeg bytte ut med Noctua-viftene.

 

Men er ikke vifta grei å ha i fronten av kabinettet eller er det god nok kjøling i kabinettet fra før av?

Lenke til kommentar

Resultatet for min del ble både Zotac 770, CPU kjøling og hele pakka :tease:

 

Det som vippa meg over til 770 var at den kom opp mot 780 og nesten gikk forbi, selvfølgelig var det ikke en av de heftigste versjonene, men det er flott å vite at man har noe av det beste :wee:

 

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Det som vippa meg over til 770 var at den kom opp mot 780 og nesten gikk forbi, selvfølgelig var det ikke en av de heftigste versjonene, men det er flott å vite at man har noe av det beste :wee:

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_770_review,10.html

http://www.anandtech.com/show/6994/nvidia-geforce-gtx-770-review/4

 

 

770 nesten like bra som 780? Hahahaha, nei. 780 er 20-30% kraftigere i nesten alle spill, og det er bare de som er særdeles tekstur-bundede at 770 kommer i nærheten. Hvis Heradon har påstått at 770 er nesten like bra som 780 har han ærlig talt ikke peiling.

Lenke til kommentar

Er klar over at det er et ganske stort jafs opp til 780, og det er et stort jafs pengemessig også. Men Zotac kortet er klokket endel, og hvis man klokker litt selv er man ikke alt for langt unna de "dårligste" 780, men det blir aldri et 780 kort. Hadde vært teit hvis det hadde gått ann =)

Lenke til kommentar

Er klar over at det er et ganske stort jafs opp til 780, og det er et stort jafs pengemessig også. Men Zotac kortet er klokket endel, og hvis man klokker litt selv er man ikke alt for langt unna de "dårligste" 780, men det blir aldri et 780 kort. Hadde vært teit hvis det hadde gått ann =)

Jafset var langt mindre med 670 og 680 for å si det sånn, denne runden er det 780 og Titan som er kloss inntil hverandre.

Du vil aldri matche et stock 780 med et 770 før du overklokker med litt mer heftig kjøling enn luft.

Lenke til kommentar

Jafset var langt mindre med 670 og 680 for å si det sånn, denne runden er det 780 og Titan som er kloss inntil hverandre.

Du vil aldri matche et stock 780 med et 770 før du overklokker med litt mer heftig kjøling enn luft.

Ville jeg som sitter med i5-2500k fått noe særlig utbytte fra et 780 kontra et 770?
Lenke til kommentar

Tenkte bare at i5-2500k ville være et flaskehals. Så jeg ville ikke fått så mye mer FPS med et i7-4770k? Hvordan er det med overklokking når det kommer til 780?

Les litt benchmarks, så ser du at Intel har stått stille på gaming-ytelse siden 2011.

Et 780 kan overklokkes rimelig mye så lenge du ikke kræsjer inn i Powertune-begrensningene, dette fikser mange ved å flashe et custom BIOS som overstiger grensene Nvidia har satt fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Les litt benchmarks, så ser du at Intel har stått stille på gaming-ytelse siden 2011.

Et 780 kan overklokkes rimelig mye så lenge du ikke kræsjer inn i Powertune-begrensningene, dette fikser mange ved å flashe et custom BIOS som overstiger grensene Nvidia har satt fra fabrikken.

Okay, takk for svar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...