Gå til innhold

Hvilken beskyttelse har dere rundt mobilen (riper og fall)


Anbefalte innlegg

Har en Samsung Galaxy S4 og føler jeg trenger noe beskyttelse rundt mobilen.

Det finnes mye å velge mellom, men alt er kanskje ikke like praktisk?

Man får Plastdeksel på bakside og sidene i myk eller hard plast. Noen bruker dette for at mobilen skal sitte bedre i hånden, andre for at mobilen skal tåle litt mere fall.

Noen bruker film foran på skjermen. Disse skjermene tåler vel mye mere nå enn før.

 

Her er et beskyttelsesdeksel http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/accessories/EF-PI950BWEGWW?subsubtype=bags

 

Den finnes ikke i sort ser det ut som. Men har ingen beskyttelse for skjermen.

 

Dette beskytter skjermen også http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/accessories/EF-CI950BYEGWW?subsubtype=bags

Men er redd det blir litt knot med å vippe opp deksel hele tiden.

Har dere erfaringer med tilsvarende?

 

Eller så har man det gamle gode skinnetuiet http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/accessories/EF-LI950BAEGWW?subsubtype=bags

 

Da kan man ha mobilen på bordet og putte den i etuiet når man skal ut en tur, men man kan vel da ikke ha på noe beskyttelses deksel på baksiden.

 

Hva når man er ute i ruskevær?

Så store mobiler er vel ikke noe særlig å ha i bukselomma? Så hvordan bærer dere mobilen med dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til store mobiler som S4 ville jeg gått for et enkelt deksel i tynn hardplast. Og kanskje beskyttelse på skjermen. Har/hadde en HTC One X (omtrent samme strl. som S4) som jeg først kjøpte gummideksel til, og den ble alt for stor og klumpete med det på. Skulle jeg klart å bruke telefonen sammen med dekselet måtte hendene mine vokst 2 cm. Vil si jeg har temmelig normale hender.

Har telefonen i lommen uten problemer.

Lenke til kommentar

Bruker ikke beskyttelse. Får heller ta med bryet med å kjøpe ny om jeg mot formodning skulle miste den i asfalten - å pakke den inn i en murstein er ikke aktuelt.

 

Vil for øvrig si at det er bedre med et par skjønnhetsriper i glasset enn å gå med en plagsom plastfilm over skjermen.

Endret av Star Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Spigen glassbeskytter (skjermbeskytter laget av glass) på min Xperia Z, og så kjøpte jeg ett billig gummideksel i semi-transparent utførelse for 50 kroner på et nettsted (kan finne link) som har åpning for ladekontakten på siden av telefonen. Glassbeskytteren er helt fantastisk, og dekselet som jeg hadde null forventning til er fantastisk også.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. Galaxy S4 har vel Gorillaglass som tåler veldig mye. Sikkert ikke nøkler som gnisser innpå osv.

 

Tenkte litt på denne: http://www.samsung.c...subsubtype=bags

MEN denne beskytter bare skjermen og ikke noe om jeg skulle miste denne. Tror derfor jeg må ha et futural i første omgang.

Kan jeg jeg sjekke ut litt andre ting etter hvert. eBay har jo mye forskjellig.

 

Dette står på på linken:

Bedre beskyttelse og større komfort

S View cover har et transparent vindu som gir brukeren mulighet til å se informasjon om dato, tid, innkommende samtaler, tapte anrop, sms, batteristatus, samt få tilgang til musikkspilleren uten å måtte åpne etuiet.

 

Det er vel ikke bare å sette på dette coveret og alt kommer opp på toppen i vinduet?

Dette må vel "bygges" opp i telefonen? Noen som vet hvordan man gjør dette eller om dere har noen bra linker. (Ja, jeg føler meg litt grønn)

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg view cover from på min s4 . Det beskytter skjermen.

Resten av telefonen er ganske robust, og den beskytter og kameralinsen bedre enn stock bakdeksel.

 

Er ikke så stress som et flip cover heller pga view-funksjonen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Var å tittet på flip coveret til S4. Så ganske hendig ut. Men vil nok da teste view cover.

 

Hvordan fikser man at all info kommer oppe i view coveret? Nå er jo grønne og røde runding når det ringer nederst på telefonen. Hvordan er det med avspilleren og klokka også.

Lenke til kommentar

 

Hva når man er ute i ruskevær?

Så store mobiler er vel ikke noe særlig å ha i bukselomma? Så hvordan bærer dere mobilen med dere?

 

S4 er like stor som telfonen jeg har, skjermen er litt under 0,3" større, men samme størelse på selve telefonen, jeg har HTC One. Er du en mann får du plass til mobilen i alle bukselommer. Når det kommer til vær så gjelder det bare å holde den tør i lomma.. Er ikke vansklig om du er over fem år, og har kommet forbi "hoppe-i-vanndammer"- stadiet. :)

 

Bruker ikke beskyttelse. Får heller ta med bryet med å kjøpe ny om jeg mot formodning skulle miste den i asfalten - å pakke den inn i en murstein er ikke aktuelt.

 

Vil for øvrig si at det er bedre med et par skjønnhetsriper i glasset enn å gå med en plagsom plastfilm over skjermen.

 

Second that! Kan ikke skjule skjønnheten.. Hvilken mobil har du?

 

htc-one_cyanogenmod.jpg

HTC-One-OtterBox-Commuter.jpg

 

Samsung-Galaxy-S4-black.jpg

xl_Samsung-Galaxy-S4-Marvel-case.jpg

 

Æsj.

Endret av SLi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har S4 selv og har kjøpt noen deksler via eBay.

 

Anbefaler 2 av de:

 

Med S View Funkjon. Går rundt hele telefonen så du slipper riper på bakdekselet. Prisen er

under 30 kroner ink. porto :)

 

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

 

Helt simpel. Sterk farge. Beskytter godt.. Dekselet strekker seg 1mm over skjermen, da slipper du riper i skjermen :) Prisen er under 8 kroner ink. porto!

 

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

Endret av Hvadankan
Lenke til kommentar

Var å tittet på flip coveret til S4. Så ganske hendig ut. Men vil nok da teste view cover.

 

Hvordan fikser man at all info kommer oppe i view coveret? Nå er jo grønne og røde runding når det ringer nederst på telefonen. Hvordan er det med avspilleren og klokka også.

 

All infoen kommer opp i vinduet automatisk, det ligger en sensor i dekslet som samsvarer med mobilen når dette settes på. Har testet det litt på jobben og det fungerer veldig bra :)

 

Et annet deksel jeg kan anbefale, noe jeg har hatt personlig erfaring med er et skinncover, eller wallet case om du vil. Du kan jo selvfølgelig skaffe dette med og uten lommer og i mange varianter. Da har du noe som dekker både forran og bak, og det tar i mot endel støt. Er bare å søke det fram på eBay, så finner du det med en gang :)

 

Til alle som ikke gidder eller ønsker å ha deksler på mobilen sin, det er selvfølgelig en smaksak, men det er også en veldig billig forsikring. Selvfølgelig er det ingen garanti for at telefonen ikke knuser, men det er med på å forbygge. Dette hovedsakelig med tanke på hvor dyrt det er å bytte skjermer på mobiler i dag. Selvom S4 har gorilla glass og skal tåle endel, betyr det ikke at den tåler mye mer en andre telefoner.

Lenke til kommentar

Har Galaxy Note II, likar at dekselet er enkelt og greit og treng overhovudet ikkje sjå stygg ut :)

 

Så eg brukar Androidified TPU (termoplastisk polyuretan) Case for min :)

Den er lett å ta på/av, case'en stikk litt ut ved skjermen, slik at om du skulle legge telefonen med skjermen ned, så vil ikkje eventuelle sandkorn ripe opp skjermen...

Har redda mobilen min frå eindel små hakk i "lakken"

 

Her finn du for SIV

 

 

 

Bilete av den grønne for SIV

gs4-a2-green.jpg

 

 

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

For å besvare ditt siste spørsmål; Jeg synes S4 er fin å ha i lommen jeg. Men det skal nevnes at jeg går mye i cargobukser slik at jeg kan legge mobilen i lår-lomma om den er i veien eller blir klam på en varm sommersdag feks. :cool:

 

Når det kommer til skinnpunger og etuier, har jeg konkludert, at for meg, så er det for enkelt å miste telefonen når den taes ut og inn av holderen.

 

Jeg har akkurat fått min Galaxy S4 og kjenner at jeg vil passe litt ekstra på den. Så da bestilte jeg et deksel fra Usa som heter : SPIGEN SGP Neo Hybrid Serie TPU Case. Dette består av en tynt gummideksel med bumper. Jeg har god erfaring med beskyttelsesdekslet Otterbox, og denne, Spigen Neo Hybrid, fungerer nesten på lik måte, men ser etter min mening penere ut. Jeg kan laste opp bilde å skrive hva jeg synes om det når den er framme i posten :wee:

 

Jeg kjøpte forresten en skjermfilm på telekiosken som nesten ikke blir skitten og full med fett merker. Etter min mening og mange som har klådd på telefonen sin mening, så kjennes filmen fantastisk ut! Den het: Xqisit Display Protector.

Endret av Digitalklokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...