Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det største problemet med kommentarfelt og nettdebatter er at svært få skriver saklige, grunngitte innlegg med kildehenvisninger og synspunkt.

Nyhetssaker som omhandler innvandring og liknende blir automatisk oversvømt av innlegg av typen "Få Svina ut av Nårge!!!! Nok er nok! Jens må gå!!%Aargghbuuhu!"

 

 

Mitt intrykk er at slike innlegg som du nevner ikke er noe problem og at det er ganske få slike innlegg, og at det er de politisk korrekte som ikke tåler at andre er uenig med dem som gjør dette til et problem, fordi de mener at de selv har den "rette mening" og er så mye bedre enn de andre som mener noe annet enn dem selv.

 

Når Ola Lavtutdannet Idiot får fritt anonymt spillerom på nettet, går ting raskt av hengslene. Og andre henger seg på.

Dette er et typisk eksempel på hvordan de politisk korrekte hever seg over andre, og ser ned på dem som mener noe annet enn dem selv.

 

De politisk korrekte har jo heller ingen mulighet for å avgjøre hvilken utdannelse de har de som mener noe annet enn dem selv.

Så slike utsagn som dette er kun basert på de politisk korrektes selvforherligelse samt hat og fordommer mot dem som våger å mene noe annet enn den politisk korrekte og statlig godkjente mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du og Baltazar94 diskuterer jo ikke i disse innleggene, dere går rett til personangrep og generalisering. Hadde det vært strengere moderering så kanskje man faktisk kunne diskutert sak og ikke person i hver bidige post.

 

Ekkokammer er jævlig lite interessant for oss som står utenfor og det gjenspeiles i hvem som er aktive i denne delen av forumet.

Når et lite parti som DLF har 20% av alle som gidder å bry seg nok til å stemme på en online poll (som forøvrig er svært få i utgangspunktet, ca.130 støkk iirc) så er det ikke lenger et diskusjonsforum, men et ekkokammer for relativt ekstreme meninger. Og når de neste 40% er fordelt på FRP og Høyre så er det ganske tydelig at Politikk og Samfunn ikke akkurat er det ideale stedet for meningsutveksling på tvers av det politiske spekteret.

 

Når det kombineres med hvordan tonen blant de aktive medlemmene her er så blir ikke denne delen av forumet noe mer enn ett utvidet kommentarfelt på en av nettavisene.

Jeg stemmer ikke på noen av partiene du nevner, og jeg synes jeg diskutere saklig samt med en hyggelig tone nesten alltid..Men ja, jeg kan ta opp en kommentar noen gjør for så diskutere det utenfor hva tråden handler om, det er da helt normalt på nettopp et diskusjons forum..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du var en av grunnene til at administrator måtte slette 36 innlegg.

 

Nei, det skjedde blant annet fordi du ikke tåler å høre sannheten om ditt elskede arbeiderparti, og heller ikke vil at sannheten om arbeiderpartiet skal bli kjent.

Derfor klaget du i din fortvilelse til admin, som så kom og slettet de innleggene du ikke likte-

Endret av Baltazar94
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har aldri sett noen nazister her inne.

 

Går man som en and, kvekker man som en and og opprører man seg som en and, er man en and etter mitt syn.

 

En av flere kilder: [diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511&st=0]

 

Se på rep punktene som er gitt de ulike postene og man kan tenke seg hvor mange synlige og usynlige det var.

 

Uansett om de faktisk var nynazister eller nazi sympatisører, så er de borte. Noen er sikkert tilbake med nye nick og har moderert seg slik at de kan komme tilbake når tiden er inne.

 

Nei, det skjedde blant annet fordi du ikke tåler å høre sannheten om ditt elskede arbeiderparti, og heller ikke vil at sannheten om arbeiderpartiet skal bli kjent.

Derfor klaget du i din fortvilelse til admin, som så kom og slettet de innleggene du ikke likte-

 

Ja som jeg skrev ville jeg kontakte administrator. Det er min tråd og det er jeg som sier fra når den går ut på viddene. Mener endog at det var du som begynte å trekke inn jødene som du til staidghet gjør. Jeg bestemte ikke hvor mange og hvilke poster som skulle slettes, men oppfordret moderator til å gjøre det.

 

Din ærlighet rundt diskusjonen i denne tråden er en skinnærlighet der du til stadighet lyver om jødene og Holocaust. Du får mene hva du vil. Jeg har min.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Går man som en and, kvekker man som en and og opprører man seg som en and, er man en and etter mitt syn.

 

En av flere kilder: [diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511&st=0]

 

Se på rep punktene som er gitt de ulike postene og man kan tenke seg hvor mange synlige og usynlige det var.

 

Uansett om de faktisk var nynazister eller nazi sympatisører, så er de borte. Noen er sikkert tilbake med nye nick og har moderert seg slik at de kan komme tilbake når tiden er inne.

 

Ting er ikke alltid slik du tror de er. Hitler ble slik som nazistene generelt veldig misforstått pga alliert krigspropaganda mot Tyskland som de fortsatte med etter krigen.

 

Å kalle Hitler for en folkehelt var nok litt drøyt.

Men vi bør prøve å finne ut litt mer om Hitler og nazistene og situasjonen de var i som drev dem til å gjøre det de gjorde,før vi dømmer dem.

Uansett så bør ingen sensureres eller utestenges for sine meninger.

 

Ja som jeg skrev ville jeg kontakte administrator. Det er min tråd og det er jeg som sier fra når den går ut på viddene. Mener endog at det var du som begynte å trekke inn jødene som du til staidghet gjør. Jeg bestemte ikke hvor mange og hvilke poster som skulle slettes, men oppfordret moderator til å gjøre det.

Det var fordi denne mafiaen som du snakket om bla består av jøder og folk som er rekruttert av jødene, dem som jeg kaller jødenes lakeier.

Så dette var ikke noe avsporing.

 

din ærlighet rundt diskusjonen i denne tråden er en skinnærlighet der du til stadighet lyver om jødene og Holocaust. Du får mene hva du vil. Jeg har min.

 

Dette er slett ikke riktig. Jeg lyver ikke om jødene og holocaust.

Jeg har brukt mange år på å etterforske dette, og mitt utgangspunkt var som Israelvenn og jeg var også selv lenge overbevist om at dette holocaust virkelig skjedde.

 

Jeg fikk også "informasjon"(propaganda) fra senter mot antisemittisme, og det helle begynte da jeg reagerte på hvordan de i disse heftene forherliget seg selv og samtidig rakket ned på alle andre, som om de selv var perfekt og aldri gjorde noe galt, mens alle ikke-jøder er tvers gjennom onde og hater jødene uten grunn, og bare fordi de er jøder.

Jeg vet selvfølgelig at slik er det ikke. Ingen er perfekt, og alt har en årsak. Folk flest hater ikke jøder uten grunn, eller bare fordi de er jøder.

 

Deretter gikk jeg tilbake til Bibelen for å lese på nytt hva Jesus sa om Jødene, og Jesus brukte hardere ord om Jødene enn jeg noen gang har gjort.

Og Jesus Kristus sa faktisk også allerede da at jødene kom til å bli årsak til det som jeg har prøvd å gjøre oppmerksom på her på forumet.

 

At holocaust aldri skjedde er noe alle kan komme fram til selv, om de da er villig til å bryte programmeringen, og begynner å tenke selvstendig, og uavhengig av alt hat og alle fordommer som vi er programmert med.

Endret av Baltazar94
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig unngår jeg kommentarfeltene i avisene, først og fremst fordi det virker så uryddig, og diskusjonene blir for overfladiske. Har vært innom nyhetsspeilet, av alle steder, ett par ganger fordi jeg opplever "artiklene" så virkelighetsfjerne at de noen ganger trenger å rettes på, på en høflig måte selvsagt. Ekstremister, og særlig konspirasjonsfolket, fascinerer meg veldig, fordi det virker som vi lever i helt forskjellige verdener og har helt forskjellige standarder for bevisføring.

 

Ellers er vell dette første gang jeg ser Baltazar komme vinnende ut av en diskusjon og det skal trådstarter få æren for. :new_woot:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så dette var ikke noe avsporing.

 

Merk hva administrator skrev:

 

Den neste som nemner jødar eller anna som ikkje har med emnet å gjere vil då advarsel

 

Vil da få en advarsel. Det var ikke mine ord og jeg nevnte ingen ting om det i rapporten av posten.

 

For øvrig er det å si til ditt innlegg som jeg har sagt tidligere:

  1. Jeg har hatt mange muntlige samtaler om dette med mine foreldre. Jeg hadde også onkler og tanter som opplevde kringen på sin bruatale måte. En av mine onkler emigrerte til USA, ble innlemmet i den amerikanske hær og sloss for amerikanerne i Stillehavet. Det var ingen pen opplevelse for ham, så brutalt opplevde han det at han ikke ville fortelle om det i detalj (han sa så mye at hodene rullet rundt ham). Han fikk alkoholproblemer etter krigen. Man kan sikkert får alkoholproblemre av mindre. Jeg hadde er fantastisk forhold til noen av mine onkler. Min mor fortalte om hvordan jøder i hennes hjemby ble deportert til tyske fangeleire.
  2. Jeg har lest ganske mye om krigen. Du finner noe av den litteraturen i den store Hitler hyllest tråden som er nevnt ovenfor.

Men når du trekker inn det samme i enhver sammenheng blir det for kjedelig og det tar tid å lese det du skriver om igjen og omigjen. Siden du til stadighet gjentat deg selv minner det mer om ideologi og propaganda enn om sakelig informasjon.

 

Foretar du eller de som leser denne tråden

 

muslimer OR koranen OR muhammed site:diskusjon.no

 

finner man en rekke andre tråder der noen greidde å vri enhver diskusjon til å dreie seg om de temaene. Jeg kunne nevnt andre temaer.

 

Se turbonellos glimrende innlegg

 

Jeg leser ikke Dagbladet... Vel, det hender jeg streifer innom nettsidene deres.

Men egentlig så bryr jeg meg ikke heller. For min del så kan de holde på som de vil med sine egne kommentarfelter. En avis trenger heller ikke, slik jeg ser det, ha noen som helst kommentarfelter... I alle fall ikke dersom de ikke tåler det folk skriver der.

Saken er vel den at jeg, når jeg går inn på nettaviser, ønsker å lese nyheter. Jeg er ikke først og fremst ute etter å lese kommentarene til nyhetene, selv om jeg også gjør det noen ganger... Det som står i disse kommentarfeltene, er stort sett bare drit alikevel, skrevet av mennesker med store fritidsproblemer, enten det, eller folk med store vrangforestilligner. Og som skriver utelukkende for å "provosere".. For å skrive noe "utenom det vanlige".... Men de feiler. I dag er det ikke utover det vanlige å skrive en masse piss, det er hva en kan forvente før man har kommet til artikkelens slutt, og man vil lese kommentarene... De aller fleste avisene kommentatorfeit representerer heller ikke flertallet. FrP og ytterliggående mennesker har nærmest okkupert disse og gjort dem til en arena for en storstilt pisse-konkurranse, der det er om å gjøre å komme med de mest kontroversielle utsagnene, og selvsagt: mest mulig piss...

 

Da bør vi ikke gjøre dette forumet verre enn kommentarfeltene på avisene. Man gjør det verre ved stadig å vri ethvert tema til propaganda og ideologi for eget syn.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Merk hva administrator skrev:

 

 

Jeg vet hva admin skrev i den tråden, men det var likevel ikke min hensikt å nevne jøder mer i den tråden.

For jeg ville jo bare opplyse om at det er jøder som har stått bak all organisert kriminalitet i europa og USA opp gjennom historien, og de er jøder som står bak all internasjonal mafia nå også. Og det er jo nok med et innlegg for å få frem mitt poeng.

Trådens tema var jo forøvrig også nettopp bla internasjonal mafia, og hva er da mer naturlig enn å nevne hvem som står bak denne mafiaen ?

 

Jeg syns det er ganske betenkelig at det ikke skal være lov til å nevne dette, fordi det ikke er lov til å nevne jøder.

Min mening er at om noen gjør noe galt, så bør de nevnes og kritiseres for det uansett hvem de er.

Om det er slik at noen ikke skal nevnes fordi det er tabu, så er det jo i praksis fritt frem for disse folkene til å gjøre hva de vil av kiminalitet.

 

Og det er bla nettopp for å oppnå dette at jødene har skapt myten om holocaust, som de dessverre også har klart å få folk flest til å tro på.

 

  1. Jeg har hatt mange muntlige samtaler om dette med mine foreldre. Jeg hadde også onkler og tanter som opplevde kringen på sin bruatale måte. En av mine onkler emigrerte til USA, ble innlemmet i den amerikanske hær og sloss for amerikanerne i Stillehavet. Det var ingen pen opplevelse for ham, så brutalt opplevde han det at han ikke ville fortelle om det i detalj (han sa så mye at hodene rullet rundt ham). Han fikk alkoholproblemer etter krigen. Man kan sikkert får alkoholproblemre av mindre. Jeg hadde er fantastisk forhold til noen av mine onkler. Min mor fortalte om hvordan jøder i hennes hjemby ble deportert til tyske fangeleire.
  2. Jeg har lest ganske mye om krigen. Du finner noe av den litteraturen i den store Hitler hyllest tråden som er nevnt ovenfor.

 

Mine foreldre opplevde også krigen, og jeg fikk jo høre noen historier fra dem også. Og jeg har også selv lest mye om krigen, og sett mange dokumentafilmer og videoer.

Jeg vet at krigen var temmelig brutal, som jo alle kriger er.

Men det er jo minst to sider i en krig, og alt vi har fått av fortellinger er jo bare fra den ene siden, de som vant krigen.

Og det jeg har funnet ut senere er at det meste av det vi har lest om krigen er alliert krigspropaganda, og denne propagandakrigen mot tyskerne spesiel og europeere generelt pågår ennå, ikke minst gjennom myten om holocaust.

 

At jøder ble samlet inn og sendt til fangeleire er et faktum, men det var bla fordi jødene ble regnet som fiender av tyskland.

Problemet er imidlertid at folk tror at jødene ble samlet inn for å sendes i gasskamre, men det er slett ikke tilfelle.

Folk flest tror imidlertid dette, fordi "noen"har fortalt dem det.

 

Det var også andre som ble arrestert av tyskerne for å sendes til fangeleire.

Har du aldri lurt på hvorfor jødene aldri nevner at det også var andre som ble sendt i konsentrasjonsleir og ikke bare jøder ?

Eller at de aldri nevner de millioner av andre sivile som ble drept i løpet av krigen ?

http://warchronicle.com/numbers/WWII/deaths.htm

 

Det såkalte "holocaust" er en myte, og tyskerne og Hitler var bedre enn sitt rykte.

Men noen hyllest fortjener ingen av dem, og heller ikke jødene og de allierte.

For historien om andre verdenskrig er slett ikke slik folk flest tror.

 

Men når du trekker inn det samme i enhver sammenheng blir det for kjedelig og det tar tid å lese det du skriver om igjen og omigjen. Siden du til stadighet gjentat deg selv minner det mer om ideologi og propaganda enn om sakelig informasjon.

 

 

Jeg nevner ikke jødene i enhver sammenheng, men bare der der er en del av problemet, eller årsaken til problemet,

Og jeg gjentar heller ikke meg selv, det bare virker slik fordi om jeg deltar i en tråd så blir jeg som regel angrepet av de fleste fordi jeg kommer med politisk ukorrekt informasjon. Og da hender det jo at jeg svarer på de samme spørsmålene flere ganger.

 

 

Da bør vi ikke gjøre dette forumet verre enn kommentarfeltene på avisene. Man gjør det verre ved stadig å vri ethvert tema til propaganda og ideologi for eget syn.

 

Kommentarfeltene i avisene blir slik de er av to grunner.

 

Den ene er sensur.

Når folk opplever gang på gang at deres mening blir sensurert og slettet, så er det naturlig at de blir sint. Og de skriver da tilsvarende innlegg.

 

Den andre er politisk korrekte debattanter som ikke liker meningene, og derfor skriver innlegg med personangrep.

De fleste lar seg da rive med og svarer på disse personangrepene med samme mynt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
... de er jøder som står bak all internasjonal mafia nå også.

 

Da får du starte en egen tråd om det.

 

Er vi ferdige med Jødene i denne tråden?

Lenke til kommentar

Da får du starte en egen tråd om det.

 

Er vi ferdige med Jødene i denne tråden?

 

Vel, det var du som spurte, og jeg svarte.

 

Da blir det vel litt feil å late som om at det var jeg som prøvde å avspore debatten ?

 

Jeg svarte jo bare på ditt innlegg.

Men om du ikke kommer med slike innlegg igjen hvor du kommer med spørsmål eller uriktige opplysninger om jøder, krigen eller holocaust, så vil heller ikke jeg nevne det mer i denne tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og det er herlig å se at Baltazaar setter deg såpass på plass, selv om jeg tviler sterkt på at du innser at det er det som skjer.

 

Kjekt at du morer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...