Gå til innhold

Allerede nå kan du prøve fremtidens Firefox


Anbefalte innlegg

for min del så er nightly den mest stabile nettleseren jeg har brukt, har brukt den 1 år og ikke en eneste gang opplevd kræsj. det med addons vet jeg ikke, men alle addons jeg bruker/har bruk for er det i hvertfall.

Godt mulig, men nightly kanalen er per definisjon ikke for "stable" releases, dvs. den er ikke godt testet osv. Ang. addons så er det flere addons som ikke funker på nyere versjoner, men større addons som er under active development har også sine egne nightly channels innimellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig, men nightly kanalen er per definisjon ikke for "stable" releases, dvs. den er ikke godt testet osv. Ang. addons så er det flere addons som ikke funker på nyere versjoner, men større addons som er under active development har også sine egne nightly channels innimellom.

 

who cares om hva den er definert som ? hvis den er mer stabil en andre nettlesere, så bør jo folk bruke den. men er jo opp til hver og en selvsagt..

Lenke til kommentar

who cares om hva den er definert som ? hvis den er mer stabil en andre nettlesere, så bør jo folk bruke den. men er jo opp til hver og en selvsagt..

Beklager, men din personlige erfaring har virkelig lite å si om hvorvidt Firefox Nightly kan sies å være stabil eller ei, for det er den rett og slett ikke i forhold til stable channels. Tror du all testingen er forgjeves, og at de som utvikler Firefox har denne modellen uten grunn?

 

Nightly later å være ganske så stabil og fin, men den er ikke "stable" per definisjon, og det ligger faktisk noe bak dens definisjon. Det er på dette nivået bugs lukes ut osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, men din personlige erfaring har virkelig lite å si om hvorvidt Firefox Nightly kan sies å være stabil eller ei, for det er den rett og slett ikke i forhold til stable channels. Tror du all testingen er forgjeves, og at de som utvikler Firefox har denne modellen uten grunn?

 

Nightly later å være ganske så stabil og fin, men den er ikke "stable" per definisjon, og det ligger faktisk noe bak dens definisjon. Det er på dette nivået bugs lukes ut osv.

 

ok da får du bruke den "stabile" fox da,. og jeg bruke den også stabile og raskere nightly :)

Lenke til kommentar

Du kan som du sier bruke adressebaren. I Chrome kan jeg skrive "bing.com" etterfulgt av tab for å søke på bing. Skrive "cdon.no" etterfulgt av tab for å søke på cdon.no. Du trenger ikke den ekstra søkebaren for å gjøre det.

 

Hva er poenget med å bruke Bing.com i Chrome????????? :nei:

Lenke til kommentar

1) Utseende er ikke alt. Mindre fokus på utseende, og mer på funksjonalitet, sikkerhet, grafisk motor, støtte av HTML5, ressursbruk, krav til maskinvare etc.

2) Samtlige nettlesere med søkefelt kan konfigureres til andre søkemotorer. Ingen grunn til å klage på default søkemotor som nettleseren er konfigurert til som default.

3) bing.com er ikke en søkemotor, men en vits.

4) Det er ingen grunn what so ever til å ikke velge noe annet enn Chrome, som Firefox med et hav av plugins som finnes til denne, eller Maxthon eller noe annet. Chrome er på ingen måte best bare på grunn av at flere, av grunner de selv kan knapt forklare, velger Chrome, og angriper alle andre a-la Apple Fanboys fordi de ikke bruker Chrome.

5) Til sjuende og sist finnes det fordeler og ulemper ved samtlige, men det ser ut som at 90% av folk her diskuterer utseende (konfigurerbar) og søkemotor (også konfigurerbar).

 

Synes hele diskusjonen ligner på en dårlig såpeserie.

Lenke til kommentar

Ang. addons så er det flere addons som ikke funker på nyere versjoner, men større addons som er under active development har også sine egne nightly channels innimellom.

 

Det er fullt mulig å få gamle addons til å funke på nyere Firefox.

Jeg bruker selv addons som bare skal funke opptil Firefox 3.0

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å få gamle addons til å funke på nyere Firefox.

Jeg bruker selv addons som bare skal funke opptil Firefox 3.0

Det er mulig, men ikke alltid. Spesielt større addons som endrer store deler av Firefox á vimperator/pentadactyl kan være litt mer interessant.

Lenke til kommentar

Det er ikke så viktig for meg å få rett at jeg gidder å bruke tid på å grave frem versjoner som kræsjer med hverandre, beklager. Hvis du er veldig nysgjerrig kan du sikkert teste med stable Vimperator på nightly Firefox om det noe stort poeng. De har compatiblity fixes flere steder i changelog'en, selv om de ikke har så veldig active development heller at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Herre min hatt, er det alt dere har å hegne hatten på, en søkemotor.

Jeg liker denne versjonen av FF virker rask og stabil etter en dags normal prøving. Ser ut til å bruke mindre minne også

Ser fram til at den endelige versjonen er klar så kanskje jeg bytter fra crome til FF.

Lenke til kommentar

Helt valide tekniske problemer var det ikke når du klager over ting som ikke er et reelt problem for 99.9% av brukermassen. Greit at det er en mangel, men det er forskjell på en mangel og en teknisk feil.

 

Jaja, så det at NTFS fragmenterer seg i fuckings 2013 er ikke en teknisk feil? Jo, ved dagens standarder er det akkurat det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...