Gå til innhold

Høstens partiprogrammer - sier de noen om bilprisene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Sikkert en altfor overfladisk analyse referert av Kjetil Solvik-Olsen som ikke er min favorittøkonom. Det er jo økonomen som ikke skjelner mellom sak og vurdering. Jfr min forklaring på slutten av denne monster tråden som begynner her med hans student video:

 

Kan Frp styre Norge?

  1. Hvor vil FrP ta arbeidskraft fra?
  2. Enhver krone har en alternativ anvendlese.
  3. Mener du at det er forsvarlig å ikke bompengefinansiere så store prosjekter?

Hvem skal betale for veiene, de som bruker dem eller en pensjonist som sitter på gamlehjem, en ungdom (med sin fremtidig pensjon) eller et barn som enda ikke er født (fremtidig generasjon som også skal ha del i oljeformuen).

 

Det er et godt økonomisk prinsipp at man skal planlegge som om fremtidige generasjoner er til stede.

Lenke til kommentar

Hvor vil FrP ta arbeidskraft fra?

Norge er visst du ikke er klar over det del av et stort kontinent, som igjen ligger i en ganske stor jordklode fylt med folk som står klar med arbeidskraft.

 

Mener du at det er forsvarlig å ikke bompengefinansiere så store prosjekter?

Visst alternativet er å flå norske mennesker for penger, som igjen faktisk ikke blir brukt på norske veier, så ja! Et godt eksempel på idiotisk bomstasjon er den som blir puttet opp på Bømlo kommune nå, de setter opp en bomstasjon på en vei som allerede er nedbetalt, hvor i all verden er logikken i det? Og så finnes det de kommunene eller fylkene som ikke vil legge ned sine bomstasjoner, fordi de var så dyre og bygge eller de ser bra ut. Sånt frustrerer meg, som ikke engang har lappen og jeg kjenner mange som er forbannet over dette. Norge ønsker jo at flere ferierer i sitt eget land, men jeg skjønner godt at folk ikke gidder å kjøre når å ta fly faktisk er billigere med alle bomstasjoner, høye bilrelaterte avgifter og norske priser er helt hinsides.

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på at fremtidige generasjoner heller vil ha sine pensjoner investert i vei.

Fremtidige generasjoner som lever på pensjoner spart opp av dagens generasjoner? - Det hele med "fremtidige generasjoner" er bare et argument for å ikke gi tilbake skattepengene, eller fordele rikdommen tilbake til folket. Staten bygger seg opp en formue, uten å fortelle hvordan dette skal nyttes av fremtidige generasjoner.

 

Det sagt; hva tror du fremtidige generasjoner tenker om gambling? - Siden vi i dag gambler nesten alle pengene deres på børs?

Lenke til kommentar

Problemet er bare at drivstoffprisene er markedsstyrte. Men det man kan gjøre er å redusere engangsavgiften på miljøvennlige biler.

 

Drivstoffprisen, ja. Avgiften på drivstoffet, nei.

 

Finn litersprisen der du bor, trekk fra 60%, så ser du hva bensinen egentlig koster.

Lenke til kommentar

Fremtidige generasjoner som lever på pensjoner spart opp av dagens generasjoner? - Det hele med "fremtidige generasjoner" er bare et argument for å ikke gi tilbake skattepengene, eller fordele rikdommen tilbake til folket. Staten bygger seg opp en formue, uten å fortelle hvordan dette skal nyttes av fremtidige generasjoner.

Det sagt; hva tror du fremtidige generasjoner tenker om gambling? - Siden vi i dag gambler nesten alle pengene deres på børs?

 

Om du ikke mener vi burde ha et pensjonssystem som i dag er det et helt legitimt synspunkt, men det er ikke jeg enig i. Jeg er for velferdsstaten. Finansdepartementet sier at "Formålet med Statens pensjonsfond er statlig sparing for finansiering av folketrygdens pensjonsutgifter og å sikre langsiktige hensyn ved anvendelse av statens petroleumsinntekter." Vet ikke hvor mye mer konkret det er mulig å være.

 

Investeringer, om det er på børs eller andre områder, vil vel alltid være en form for gambling så lenge man ikke kan se inn i fremtiden. Jeg tror nok at de som er ansvarlige for forvaltningen veier risiko og potensiell avkastning opp mot hverandre, og investerer i det de mener er mest forsvarlig. En viss risiko er det alltid. Hvorvidt all investering de gjør er fornuftig har ikke jeg kunnskaper til å si noe om.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig på alle stereotyper du hører om? FrP har da virkelig ikke noe imot innvandrere som kommer hit å jobber, betaler skatt og integrerer seg i vår kultur.

Men de koster også penger .. innvandrere lønner seg ikke, er jo mantraet om dagen. Jeg bare forsøker å forstå dette, jeg, og stereotyper digger jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drivstoffprisen, ja. Avgiften på drivstoffet, nei.

 

Finn litersprisen der du bor, trekk fra 60%, så ser du hva bensinen egentlig koster.

 

Drivstoff er MVA-belastet slik som de fleste andre varer, og meg bekjent er den ikke høyere enn 25%.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En tragisk historie, men hva har dette med beninspriser å gjøre?

 

Ja hva tror du? Hva tror du er hensikten med denne tråden? Jeg kan svare for deg. Selvsagt for å skaffe velgere til FrP. Min tråd vil nok drukne før denne.

 

Jeg kommer vel ikke til å holde mer liv i denne tråden.

Lenke til kommentar

Ja hva tror du? Hva tror du er hensikten med denne tråden? Jeg kan svare for deg. Selvsagt for å skaffe velgere til FrP. Min tråd vil nok drukne før denne.

 

Jeg kommer vel ikke til å holde mer liv i denne tråden.

 

Samfunnet har blitt mer radikalisert, og det ikke bare i Norge. Men hvis det er til noe trøst, kgun, jeg for min del kommer aldri til å stemme på dette tullepartiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...