Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Boken om Neda Ibrahim er skrevet, men er siste kapittle i hennes og familiens sak skrevet?

 

 

Beveget Venstre-leder Trine Skei Grande raste mot utkastelsen av Neda fra Stortingets talerstol.

 

OSLO (Nettavisen): - På natten før vi skal feire 100 års stemmerett, sender vi 12 år gamle Neda ut. Det hadde ikke pionerkvinnene vi i dag hyller vært stolt av, sa en tydelig beveget Venstre-leder Trine Skei Grande fra Stortingets talerstol tirsdag.

 

I et intervju med Nettavisen etter møteslutt, utdypet hun det slik:

 

- Jeg klarte ikke å la være, jeg måtte bare, sa Skei Grande - og blir beveget igjen når hun snakker om 12-åringen.

 

- Jeg reagerer veldig sterkt på saken, fordi det er snakk om en jente som har vært i Norge så lenge. Jeg mener at når folk får et avslag, da må avslaget effektiveres og folk må sendes ut. Men når de har vært i Norge i ti år, og barn har slått røtter her og levd her så lenge, så må barnet også tas med i beregningen - men det virker som det ikke har noen verdi i vurderingen, sier hun.

 

Kilde: http://www.nettavisen.no/politikk/article3634261.ece

 

Se også:

 

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/asylbarnet-neda-12-sendt-ut-av-norge-4063688.html

 

http://www.siste.no/Innenriks/article6703019.ece

 

http://www.dagbladet.no/2013/06/11/kultur/meninger/kommentar/asylpolitikk/neda_ibrahim/27646963/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Oversettelse, kjenner dette språket fra Norsk - Sosialistnorsk ordbok.

 

"Foreldrene mine har lyst å utnytte meg for å bli her i Norge uten grunnlag for det, og bruker meg til å lure idioter som dere"

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

For noen dager siden kunne vi lese om en hytte som ble bygget ulovlig på Askøy utenfor Bergen på 70-tallet. Eieren la den da ut til salgs. Nå må visstnok hytten rives - Askøy kommune ble oppmerksom på at hytten eksisterte etter at Bergens Tidende omtalte boligannonsen til den ulovlige boligen.

 

Om man kan beordre riving av hytter som har stått ulovlig i en mannsalder, så burde det faen meg vært mulig å få kastet ut løgnere som har vært her i 10 år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Oversettelse, kjenner dette språket fra Norsk - Sosialistnorsk ordliste.

 

"Foreldrene mine har lyst å utnytte meg for å bli her i Norge uten grunnlag for det, og bruker meg til å lure idioter som dere"

 

Kilde?

 

Se også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1496012&view=findpost&p=20644913

 

Er Trine Skei Grande sosialist også nå?

 

Nå begynner jeg bedre å forstå tråden der du nektet å oppgi kilde.

 

Avliver endelig myten en gang for alle: Innvandring er ikke lønnsomt

 

Ingen tvil om at det disse foreldrene gjør er galt, men hensynet til barna må være det viktigste. Problemet er at saksbehandlingen tar ti år, og da må vi heller ta konsekvensene av det. Det må være plass til menneskelige hensyn i politikken.

 

Ja, familen burde fått opphold, siden barna er å regne som norske: Foreldrene burde få en eller annen form for straff.

 

For noen dager siden kunne vi lese om en hytte som ble bygget ulovlig på Askøy utenfor Bergen på 70-tallet. Eieren la den da ut til salgs. Nå må visstnok hytten rives - Askøy kommune ble oppmerksom på at hytten eksisterte etter at Bergens Tidende omtalte boligannonsen til den ulovlige boligen.

 

Om man kan beordre riving av hytter som har stått ulovlig i en mannsalder, så burde det faen meg vært mulig å få kastet ut løgnere som har vært her i 10 år.

 

Reiser man langs kysten er der jo mange slik hus og hytter. Praksisen varierer mye i våre kommuner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kilde?

 

Se også: http://www.diskusjon...post&p=20644913

 

Er Trine Skei Grande sosialist også nå?

 

Nå begynner jeg bedre å forstå tråden der du nektet å oppgi kilde.

 

Avliver endelig myten en gang for alle: Innvandring er ikke lønnsomt

 

Kilde til norsk - sosialistnorsk ordbok? Du kan kjøpe denne fantastiske ordlista ved nærmaste bokhandler, dersom du ikkje finner den har dei den sikkert ved neste på lista osv.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du en ordbok for Venstre folk også, siden Trine Skei Grande er den politikeren som så langt har reagert sterkest på denne utsendelsen. Overraskende nok har vi ikke hørt noe fra KrF i denne sake. Kommer de på banen, må du gjerne også finne en ordbok mytet på dem.

 

Det forundrer meg ikke om Arbeiderpartiet og Høyre splittes i denne saken, mens FrP kommer til å applaudere utkastelsen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Har du en ordbok for Venstre folk også, siden Trine Skei Grande er den politikeren som så langt har reagert sterkest på denne utsendelsen. Overraskende nok har vi ikke hørt noe fra KrF i denne sake. Kommer de på banen, må du gjerne også finne en ordbok mytet på dem.

Det forundrer meg ikke om Arbeiderpartiet og Høyre splittes i denne saken, mens FrP kommer til å applaudere utkastelsen.

 

Ordlista er vel laga generelt sett for folk med sosialistisk tankegang, og det ser ut som Trine Skei Grande har blitt infisert.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Hun er utvist allerede. Alt dette fordi foreldrene hennes ikke var ærlige i søknaden deres. Tragisk rett og slett.

 

Har du en ordbok for Venstre folk også, siden Trine Skei Grande er den politikeren som så langt har reagert sterkest på denne utsendelsen. Overraskende nok har vi ikke hørt noe fra KrF i denne sake. Kommer de på banen, må du gjerne også finne en ordbok mytet på dem.

 

Det forundrer meg ikke om Arbeiderpartiet og Høyre splittes i denne saken, mens FrP kommer til å applaudere utkastelsen.

 

Det som forundrer meg er at Trine på den ene siden angriper den inhumane asylpolitikken til nåværende regjering, mens hun likevel vil støtte en borgerlig regjering som vil kaste ut utlendinger for langt mindre grunner enn dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Foreldres feil GÅR ut over barn. Det har det gjort til alle tider.

Må selvfølgelig ikke skapes et smutthull der alle foreldre med barn kan få opphold bare de trenerer utvisningsvedtak. Få de ut!

 

På hvilken måte?

 

Det er jo vi som deler ut Nobels fredspris og som elsker å fremstå som det humanistiske, fredselskende og barnevennlige folket.

 

Ordlista er vel laga generelt sett for folk med sosialistisk tankegang, og det ser ut som Trine Skei Grande har blitt infisert.

 

Og du begynner å minne mer og mer om en nasjonalsosialist.

Lenke til kommentar

På hvilken måte?

 

Det er jo vi som deler ut Nobels fredspris og som elsker å fremstå som det humanistiske, fredselskende og barnevennlige folket.

Jeg elsker definitivt ikke å fremstå som "det humanistiske, fredselskende og barnevennlige folket". Naivitet kalles det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er akseptabelt å dele familier i to. Ergo, om barna får opphold så får foreldrene det også. Det vil gjøre det veldig enkelt å misbruke systemet.

 

Det er langt ifra uvanlig at norske barn opplever at foreldrene deres flyttet til et annet land. Om det er så grusomt å flytte fra Norge, så bør vi gjøre det ulovelig å flytte fra Norge med barn i skolealder.

 

Det eneste jeg ser galt i denne saken er hvor lang tid det tok, og hvordan utkastelsen ble gjennomført.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

På hvilken måte?

 

Det er jo vi som deler ut Nobels fredspris og som elsker å fremstå som det humanistiske, fredselskende og barnevennlige folket.

 

Om vi deler ut ein fredspris betyr ikkje det at vi skal ta inn alle som kan krype og gå. Det betyr kun at vi er for at verden skal bli ein betre stad, ikkje at vi skal ta inn så mange folk at det øydelegger nasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg elsker definitivt ikke å fremstå som "det humanistiske, fredselskende og barnevennlige folket". Naivitet kalles det.

 

Antagelig så lenge det ikke dreier seg om dine barn om du er gammel nok til å ha barn eller dine venner.

Lenke til kommentar

Foreldres feil GÅR ut over barn. Det har det gjort til alle tider.

Må selvfølgelig ikke skapes et smutthull der alle foreldre med barn kan få opphold bare de trenerer utvisningsvedtak. Få de ut!

Når myndighetene tar 10 år før de finner ut dette, så burde det være for sent å sende de ut. Foreldrene burde da straffes på en måte som ikke påvirker barnet i en så alvorlig grad som nå. Hva tjener uansett landet på å kaste ut integrerte barn i utdanning? Endret av Gormers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Og du begynner å minne mer og mer om en nasjonalsosialist.

 

At eg ikkje ynskjer innvandring betyr det at eg er ein nazist? Trur heller du manglar seriøse evner til å forstå situasjonen som kan komme dersom vi driver på å tar inn så mange folk. Sjølvsagt er det bra at vi tar inn folk som har det vondt for at dei får det betre, men det er slik at mange lurer systemet. Samt at det er negativt for Noreg. Det blir da ganske tragisk å forsette med det. Og eg synes at du skal slutte med personangrep.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det som forundrer meg er at Trine på den ene siden angriper den inhumane asylpolitikken til nåværende regjering, mens hun likevel vil støtte en borgerlig regjering som vil kaste ut utlendinger for langt mindre grunner enn dette.

 

Ja det forundrer ikke bare deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...