Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 770


Anbefalte innlegg

Ser for meg at dette blir en "grei" oppgradering fra mitt eldgamle 470 kort.Noe sted man for kjøpt "Stock" nvidia? finner ikke noe i norske webstores, finner bare Asus, gigabyte osv.Noen som vet om det er vits og da kjøre 470 som Physx kort eller er det rett og slett for gammelt?

 

Ingen som har funnet ut hvor man kan finne stock nvidia kort? den som er brukt i testen her mener jeg da altså

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ingen som har funnet ut hvor man kan finne stock nvidia kort? den som er brukt i testen her mener jeg da altså

Hvis du mener merket nvidia og ikkje evga og asus etc, så er de ES og kan ikkje omsettes. Disse er bare beregnet for testing. ES hardware finnes på ebay, men skjeldent vits å ha da det ikkje er garanti på dem.

Lenke til kommentar

Hvordan er dette kortet i forhold til GTX 580?

 

Bedre? :p (Men 580 er visstnok bedre på enkelte oppgaver...)

 

Men alvorlig ... Er ikke GTX 770 litt likt som GTX 680? Og hvis man leser litt rundt på forum så er det mange som mener det ikke er vits å endre fra 580 til 680. Men det avhenger jo av hvor mye penger du har osv ...Og et evt bytte avhenger også av hvilken CPU man har. Hvis CPU'n er i ferd med å bottlenecke en 580, er det ikke vits å bytte til 770.

Jeg er i samme situasjon selv: Skal jeg byttte ut GTX 580.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Ingen som har funnet ut hvor man kan finne stock nvidia kort? den som er brukt i testen her mener jeg da altså
Hvis du mener merket nvidia og ikkje evga og asus etc, så er de ES og kan ikkje omsettes. Disse er bare beregnet for testing. ES hardware finnes på ebay, men skjeldent vits å ha da det ikkje er garanti på dem.

 

hvorfor er det da ingen som bruker stock vifta som kommer med? (titan vifta) har ikke den fått utrolig mye skryt for og være stille osv?

Lenke til kommentar

Ikkje mange prosent ytelsesøkning over gtx 680 klokk for klokk (gpu) Altså minne frekvens har ikkje veldig mye å si. Kanskje slakkere timings på minnet for å nå over 7ghz også. Så oppgradere fra 670/680 er igrunn galskap :p

Det er som regel galskap å oppgradere fra forrige gen til neste :p
Lenke til kommentar
.Er det noen som vet om det er mye bedre ytelse på MSI GeForce GTX 770 enn reference GTX 770?
Samme dritten. :)

Er jo ikke akk samme dritten da, har lest litt på det nå og MSI lightning er clocket en del høyere en stock samtidig som vifta er en god del bedre som da gjør at du får mye bedre og stabilt bruk av Boost frekvensen de har lagt inn også

 

Lenke til kommentar

Er jo ikke akk samme dritten da, har lest litt på det nå og MSI lightning er clocket en del høyere en stock samtidig som vifta er en god del bedre som da gjør at du får mye bedre og stabilt bruk av Boost frekvensen de har lagt inn også

Nå skrev du MSI Geforce GTX 770, og ikke MSI Geforce GTX 770 LIGHTNING.

Forskjellen er ganske stor!

 

LIGHTNING-utgaven kan faktisk få GPU Boost Bins opp til 1.3V: http://www.overclock.net/t/1398725/get-more-than-12mv-gtx-770-lightning/0_30

Det du derimot ikke får er mer stabil GPU Boost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er jo ikke akk samme dritten da, har lest litt på det nå og MSI lightning er clocket en del høyere en stock samtidig som vifta er en god del bedre som da gjør at du får mye bedre og stabilt bruk av Boost frekvensen de har lagt inn også
Nå skrev du MSI Geforce GTX 770, og ikke MSI Geforce GTX 770 LIGHTNING.Forskjellen er ganske stor!LIGHTNING-utgaven kan faktisk få GPU Boost Bins opp til 1.3V: http://www.overclock.net/t/1398725/get-more-than-12mv-gtx-770-lightning/0_30Det du derimot ikke får er mer stabil GPU Boost.

ja, rregnet egentlig med at det var lightning utgaven og ikke den vanlige.

Men jeg trodde at så lenge den holdt seg under 80 grader så kunne den boost greia som nvidia har lagt inn være på (husker ikke hva den heter nå) eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...