Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert ikke dumt det, ser at det er et stort hopp fra mitt 580. Vurderer å oppgradere selv :)

Jeg sa at jeg vurderte å oppgradere, nå har jeg bestilt kortet jeg har siklet på. Hadde flaks, det var superweekend på nøyaktig det kortet jeg hadde sett på.

 

ZOTAC GeForce GTX 770 2GB AMP! Grei ytelse da :)

Pris 3.195 kr. Kjøpte i tillegg vannkjøling til CPU H100 med Noctua vifter. Når man har et slikt kort vil sannsynligvis CPU'n være neste bottleneck. Ser at GTX670 AMP er nesten like god, men det er bare 300kr i prisforskjell. Så da ble det GTX770.

graph-02.jpg

graph-04.jpg

graph-07.jpg

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nei, det skjønner jeg.

Men det jeg mente er at hvorfor de ikke hadde testresultatene til det kortet med i testen?

 

Hei! Nå tror jeg at dette blir verdensrekord i sent svar, men nå har jeg i alle fall sett spørsmålet! Svaret er ganske enkelt at Radeon HD 7990, GeForce GTX 690 og andre dobbeltkjernede kort ikke kan sammenliknes direkte med enkeltkjernede kort. Derfor tar vi kun med testresultatene deres når vi tester nettopp kort med doble kjerner, eller flere enkeltkjernede kort som kjører i Crossfire eller SLI.

 

Hvis du fortsatt er interessert i slike resultater, har vi dog nylig testet samtlige kort på lageret på nytt igjen for å se hva slags ytelse nye drivere kunne levere – og da er både enkle og doble kort inkludert. Saken er på Hardware Ekstra, og ligger her: http://www.hardware.no/artikler/har-nye-drivere-egentlig-stort-a-si-for-spillytelsen/138011

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...