Gå til innhold

Nå er Nvidia GeForce GTX 770 lansert


Anbefalte innlegg

Lurer veldig på om jeg skal gå får dette eller 7970 GHz 3GB. Så klart veldig lyst på 780, men for min del er det litt i meste lage å betale for et skjermkort sånn jeg ser det akkurat nå! :hmm: 770 og 7970 ligger jo veldig likt i pris, så hva er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer veldig på om jeg skal gå får dette eller 7970 GHz 3GB. Så klart veldig lyst på 780, men for min del er det litt i meste lage å betale for et skjermkort sånn jeg ser det akkurat nå! :hmm: 770 og 7970 ligger jo veldig likt i pris, så hva er å anbefale?

 

GTX 770 er bedre, men det er ikke STOR forskjell på det og 7970. Personlig ville jeg gått for 770.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begge kortene kan anbefales

 

Det er nettopp det som gjør valget så vanskelig, med med tanke på at jeg sitter med tre skjermer å spiller i eyefinity i diverse spill nå så er det på en måte en fordel å velge 7970 GHz fordi da får jeg et kort med drivere jeg er godt kjent med fra før. Sikkert like lettvint med Nvidia sine, men ja :hmm: Er AMD eller Nvidia noe bedre/dårligere på gaming over 3 skjermer?

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som gjør valget så vanskelig, med med tanke på at jeg sitter med tre skjermer å spiller i eyefinity i diverse spill nå så er det på en måte en fordel å velge 7970 GHz fordi da får jeg et kort med drivere jeg er godt kjent med fra før. Sikkert like lettvint med Nvidia sine, men ja :hmm: Er AMD eller Nvidia noe bedre/dårligere på gaming over 3 skjermer?

Som regel er AMD bedre på høyere oppløsninger. Ved ca. full HD og under har Nvidia høyere ytelse.

Lenke til kommentar

De fleste tester viser kortet med samme kjøleløsning som GeForce GTX 690, GTX Titan og GTX 780.. Men når jeg er innom norske nettbutikker så ser samtlige GTX 770 kort ut til å komme med grelle tredjepartkjølere, er det faktisk ingen som selger GTX 770 med den snasne stockkjøleren? Hva er i så fall grunnen til det :hmm:

Lenke til kommentar

Må være kostnadsmessig, billigere å lage en enkel kjøler selv enn å kjøpe nVidia`s dyre utviklete kjøler.

 

Det er nok mulig, men utrolig synd at INGEN tilbyr stockkjøler da om de så måtte ha lagt på litt ekstra på prislappen... Det som rister mest da er vell EVGA kortene med sin ACX kjøler men det ser ikke ut til å eksistere på noen nettsider her i landet enda så spørs om den kommer med det aller første...

 

Da må man nok ty til GTX 780 som erstatning til kjærestens GTX 580, litt dyrere enn jeg hadde tenkt men er sikkert liksågreit da GPGPU ytelsen på GTX 770 vell er temmelig lik GTX 680 som faktisk er dårligere enn GTX 580 uansett og vi driver med endel Folding@Home osv igjennom de kalde vintermånedene så er greit at kortet er temmelig effektivt der.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilken kjøler som er best av Gigabyte sin Windforce 3X og Asus sin Direct CU løsning? Hvilken løsning som gir lavest temperatur?. Det er jo ganske viktig nå med GPU boost 2, som overklokker basert på temperatur. Dvs bedre kjøleløsning = mer ytelse. Alle tester som blir gjort, blir gjort av enten Gigabyte sin, MSI sin, Asus sin eller EVGA sin, så lurer på om noen vet om en test som tester hvilken kjøler som kjøler mest, Asus, Gigabyte, MSI eller EVGA?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...