Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Parkeringsskade, ikke min feil. Bil må på verksted noen dager, leiebil?


Anbefalte innlegg

For et par dager sider så var det en som kjørte i bilen min når den stod parkert. Vedkommende la seg flat og vi har skrevet skademelding som forsikringsselskapet har mottatt. Det ser ut til at bilen blir stående noen dager på verksted, og de har sagt at jeg da blir uten bil de dagene siden jeg ikke har leiebil på forsikringen min.

 

Javel? Jeg må jo ha bil for å komme meg til jobb siden det ikke er kollektivtransport dit, så for at en annen person har gjort skade på min bil så skal JEG måtte tape på det også? Jeg syns ikke dette er rimelig i det hele tatt!

 

Vedkommende som kjørte i meg er dessuten også sjokkert over skadene og protesterer på prisen fra verkstedet og tiden det tar. Men ting tar tid, hvertfall når bilen skal se helt identisk ut i lakk og karosseri som før skaden.

 

Men han skal vel ikke ha så mye å si på dette? Skal ha skikkelig arbeid gjort på bilen, vil jo ikke ha en masse sparkel på karosseriet mitt, bilen var strøken fra før.

 

Men uansett, har jeg ikke krav på leiebil når dette skaper såpass store ulemper for meg? Jeg MÅ ha bil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle tegnet en bedre forsikring.

 

Det er en smule gøy med de ja, som tegner uten å tenke - skal bare spare penger. Men uansett - lider du økonomisk tap, dvs du kan ikke benytte kollektivt, eller på annen måte komme deg til jobb kan du jo leie deg bil og så rette kravet mot motpart som tap. Du må riktignok sannsynliggjøre tapet og at du ikke kan begrense det, men noe sier meg at situasjonen ikke er så ille som du sier TS, for da hadde du leid deg bil allerede og tatt saken videre...

Lenke til kommentar

Det er en smule gøy med de ja, som tegner uten å tenke - skal bare spare penger. Men uansett - lider du økonomisk tap, dvs du kan ikke benytte kollektivt, eller på annen måte komme deg til jobb kan du jo leie deg bil og så rette kravet mot motpart som tap. Du må riktignok sannsynliggjøre tapet og at du ikke kan begrense det, men noe sier meg at situasjonen ikke er så ille som du sier TS, for da hadde du leid deg bil allerede og tatt saken videre...

 

Deg om det. Når bilen skal inn til verksted så må jeg leie bil uansett om jeg må legge ut for det eller ikke, på jobb må jeg, for kollektivt kan ikke benyttes dit, og hvertfall ikke til rett tid.

 

Det jeg lurte på er ganske enkelt om jeg kan ha rett på å få det dekket. Jeg syns vertfall at det sier seg selv at gjør noen skade og ordner ulemper for andre, så skal ikke andre lide for det...

 

Huff ja, tegner uten å tenke og skal bare spare penger.. Forsikringen er mer enn dyr nok fra før, og jeg ville ikke legge på de ekstra 3000 i året det koster i mitt tilfelle.. Er ikke alle som driter penger her skjønner du!

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...