Gå til innhold

[Løst] Oppgradering fra x58 til x79


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan sikkert finne på noe lurt for og kompansere for knekt feste, men det er ikke hoved poenget.

Siden nevnte skade ikke var opplyst fra selger, kan man spekulere om det er mer som er "glemt" opplyst.

Hadde selger nevnt dette hadde jeg avstått fra kjøp, og lagt til 1500,- kr og kjøpt et nytt et.

 

Ser av medfølgende kvittering at selger kjøpte dette HK 09.01.213

Be om penger tilbake/ikke betal, eller be om avslag på prisen!
Lenke til kommentar

Sludder og vas. I7 tåler fint 1.65. Har nå ikkje hatt annen ram, og jeg har hatt det siden dag en. Inkludert veldig mange andre.

 

Ja, jeg har ikke helt skjønt den der...Intel selv sier at RAM til Ivy/Sandy ikke bør være over 1,575V, og det er flere andre (fora, tester osv) som sier det samme fordi minnekontrolleren til CPUen ikke kan håndtere slike spenninger, og dermed kan bli ødelagt.

Så hva er egentlig greia med RAM-spenning kontra CPU-kontroller? :huh:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Skulle jeg ha kjøpt x79, så hadde jeg iallefall kjøpt en 6 kjerner 3930k i stedet for en 4 kjerner. Altså 4 kjerner x79 cpu er et elendig kjøp :)

 

Valgte 3820 siden det spåes ganske bastant at ny versjon av 2011 socket 4xxx serien kommer til høsten.

Etter dette er vel ikke betalings viljen for "gamle" 6 kjernere like stor(?)

Får jeg ikke solgt den til en fornuftig pris, kan nevøen få den

Lenke til kommentar

Valgte 3820 siden det spåes ganske bastant at ny versjon av 2011 socket 4xxx serien kommer til høsten.

Etter dette er vel ikke betalings viljen for "gamle" 6 kjernere like stor(?)

Får jeg ikke solgt den til en fornuftig pris, kan nevøen få den

 

Hadde du bare ventet 1 dag til... Beklager at jeg ler :tease:

http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=10495&utm_source=sosmed&utm_medium=facebook&utm_content=post0206&utm_campaign=haswell

Lenke til kommentar

Har da avtalt med selger av HK at jeg sender det tilbake, er svært fornøyd med at selger var rask og ryddig på dette.

 

Så da er jeg på utkikk etter nytt HK, får orientere meg litt en gang til.

Hadde ikke sjekket mål på Asrock Extreme11 kortet før jeg fikk det tilsendt, var overrasket hvor lite det var.

 

Lite lyst på Asus, har hatt ca 4 HK fra dem som har tatt kvelden, det siste Rampage III Extreme var det som holdt klart lengst, noe over 2 år, ellers har det vært snakk om uker.

 

Trenger plass til 2 stk EVGA 680 Classified + 1 stk OCZ Revodrive 3 x2 (pcie SSD) + eventuelt lydkort, ønsker da at pcie slottene skjerm korta er plassert in kjører x16 linjer

 

 

Socket 1150 er og blir uaktuelt

Lenke til kommentar

Har da avtalt med selger av HK at jeg sender det tilbake, er svært fornøyd med at selger var rask og ryddig på dette.

 

Så da er jeg på utkikk etter nytt HK, får orientere meg litt en gang til.

Hadde ikke sjekket mål på Asrock Extreme11 kortet før jeg fikk det tilsendt, var overrasket hvor lite det var.

 

Lite lyst på Asus, har hatt ca 4 HK fra dem som har tatt kvelden, det siste Rampage III Extreme var det som holdt klart lengst, noe over 2 år, ellers har det vært snakk om uker.

 

Trenger plass til 2 stk EVGA 680 Classified + 1 stk OCZ Revodrive 3 x2 (pcie SSD) + eventuelt lydkort, ønsker da at pcie slottene skjerm korta er plassert in kjører x16 linjer

 

 

Socket 1150 er og blir uaktuelt

 

Hva med ASRock X79 Extreme 9 eller 6?

 

Edit: ser at Extreme6 har en slot for lite til ditt ønske. Men 9 burde dekke dine behov.

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Nja extreme9 gir samme "problemer" som flere andre, dvs at skjermkorta blir i spor som kjører x16 + x8 om jeg ikke er helt på jordet. ( 16+16+1*+8=41) ( *medfølgende lydkort)

 

Var derfor jeg valgte Extreme11 fordi da kjører begge skjermkorta i x16 med Revodrive montert.

Flere andre HK har også denne muligheten, teoretisk, men siden 680 kort dekker bredde tilsvarende 2 slotter får en ikke brukt aktuelle x4 slotter og tilgjengelige x8/x16 slotter deler gjerne linjer med slottene skjermkorta sitter i.

 

Nå er vel revodrive3 x2 "bortkastet" på dette HK, bedre med 4-5 "standard" SSD?

Endret av edtoo
Lenke til kommentar

Nja extreme9 gir samme "problemer" som flere andre, dvs at skjermkorta blir i spor som kjører x16 + x8 om jeg ikke er helt på jordet. ( 16+16+1*+8=41) ( *medfølgende lydkort)

 

Var derfor jeg valgte Extreme11 fordi da kjører begge skjermkorta i x16 med Revodrive montert.

Flere andre HK har også denne muligheten, teoretisk, men siden 680 kort dekker bredde tilsvarende 2 slotter får en ikke brukt aktuelle x4 slotter og tilgjengelige x8/x16 slotter deler gjerne linjer med slottene skjermkorta sitter i.

 

Nå er vel revodrive3 x2 "bortkastet" på dette HK, bedre med 4-5 "standard" SSD?

Sant det, men ikke en gang et GTX 780 trekker mer enn 8x PCIe 3.0!

Man kan enten 16x/0/16x/0/0, eller x8/8/8/8

Lenke til kommentar

Sant det, men ikke en gang et GTX 780 trekker mer enn 8x PCIe 3.0!

Man kan enten 16x/0/16x/0/0, eller x8/8/8/8

 

Men dagens x79 kort og kjører vel kun Pcie 2.0 om man ikke bruker den tungvinte "hacken", bortsett fra asrock extreme11 der det påståes at med et par klikk i bios kjører pcie 3.0?

 

Testet på mitt Asus Rampage III Extreme x58 og sette Revodriven i et spor som "stjal" 8 linjer fra en av 680 classified og FPS i Crysis warhead droppet med 30-40 på spesifikk server og kart uten andre spillere tilstede.

 

Noen rykter om det lanseres nye versoner av HK med 2011 socket under Computex?

Lenke til kommentar

 

 

Men dagens x79 kort og kjører vel kun Pcie 2.0 om man ikke bruker den tungvinte "hacken", bortsett fra asrock extreme11 der det påståes at med et par klikk i bios kjører pcie 3.0?

 

Testet på mitt Asus Rampage III Extreme x58 og sette Revodriven i et spor som "stjal" 8 linjer fra en av 680 classified og FPS i Crysis warhead droppet med 30-40 på spesifikk server og kart uten andre spillere tilstede.

 

Noen rykter om det lanseres nye versoner av HK med 2011 socket under Computex?

Hack er ikkje tungvin. Dobbeklikke på en fil, og det er fikset. ingen restart nødvendig. Funker perfekt på mitt x79 ud7

Lenke til kommentar

Nja extreme9 gir samme "problemer" som flere andre, dvs at skjermkorta blir i spor som kjører x16 + x8 om jeg ikke er helt på jordet. ( 16+16+1*+8=41) ( *medfølgende lydkort)

 

Var derfor jeg valgte Extreme11 fordi da kjører begge skjermkorta i x16 med Revodrive montert.

Flere andre HK har også denne muligheten, teoretisk, men siden 680 kort dekker bredde tilsvarende 2 slotter får en ikke brukt aktuelle x4 slotter og tilgjengelige x8/x16 slotter deler gjerne linjer med slottene skjermkorta sitter i.

 

Nå er vel revodrive3 x2 "bortkastet" på dette HK, bedre med 4-5 "standard" SSD?

 

Sant det, men ikke en gang et GTX 780 trekker mer enn 8x PCIe 3.0!

Man kan enten 16x/0/16x/0/0, eller x8/8/8/8

 

Ser marius svarte for meg ^_^. Var litt trøtt i går natt når jeg svarte orginalt.

Lenke til kommentar

Fikk alle kronene igjenn av selger av Asrock extreme11 HK, han ville ikke ha kortet igjenn, så nå ligger det i skapet mitt foreløpig.

 

Kortet hadde følgende ting ved seg:

 

1: Knekt lås på pcie slot nr 1 som ikke var opplyst,

2: Skrue som hang fast i tinnet under kortet, antagelig samme type som fester harddisk til ramme/kabinett.

 

Knekt lås i seg selv ingen stor sak og finne alternativ låse metode, men selvsagt reduserer kortets verdi.

I bios kan man også velge hvilken som skal være hoved pcie slot.

 

Skruen: Litt værre da det ikke var magnetisme som sørget for at den hang fast i under kortet, må ha vært utøvd et viss trykk for at dette kunne skje.

Spørs jo også hvor lenge den har sittet der, kanskje også når selger hadde den montert i kabinett.

 

Sjekket med firma i Nærheten, de skulle ha minst kr 3.000,- for og ta en full test av kortet, det er ikke aktuelt.

 

De mente beste "test" metoden var og montere "gamle" deler av GPU, minne og SSD/HDD og se hva som skjedde. Har solgt det meste av slikt gammelt utstyr.

 

Så spørsmålet mitt er:

Om skruen har forårsaket skade på noe vis, er det da såpass skummelt og teste det med min hardware som er tenkt brukt en stund til at kortet bør kastes i søppla?

Tenker da mest på mine 2 stk EVGA 680 Classified og pcie ssd OCZ revodrive 3 x2 480 gb, hvis bare en eller flere av disse delene ryker kunne jeg kjøpt flere HK for hva disse tingene koster (lol)

Endret av edtoo
Lenke til kommentar

Fikk alle kronene igjenn av selger av Asrock extreme11 HK, han ville ikke ha kortet igjenn, så nå ligger det i skapet mitt foreløpig.

 

Kortet hadde følgende ting ved seg:

 

1: Knekt lås på pcie slot nr 1 som ikke var opplyst,

2: Skrue som hang fast i tinnet under kortet, antagelig samme type som fester harddisk til ramme/kabinett.

 

Knekt lås i seg selv ingen stor sak og finne alternativ låse metode, men selvsagt reduserer kortets verdi.

I bios kan man også velge hvilken som skal være hoved pcie slot.

 

Skruen: Litt værre da det ikke var magnetisme som sørget for at den hang fast i under kortet, må ha vært utøvd et viss trykk for at dette kunne skje.

Spørs jo også hvor lenge den har sittet der, kanskje også når selger hadde den montert i kabinett.

 

Sjekket med firma i Nærheten, de skulle ha minst kr 3.000,- for og ta en full test av kortet, det er ikke aktuelt.

 

De mente beste "test" metoden var og montere "gamle" deler av GPU, minne og SSD/HDD og se hva som skjedde. Har solgt det meste av slikt gammelt utstyr.

 

Så spørsmålet mitt er:

Om skruen har forårsaket skade på noe vis, er det da såpass skummelt og teste det med min hardware som er tenkt brukt en stund til at kortet bør kastes i søppla?

Tenker da mest på mine 2 stk EVGA 680 Classified og pcie ssd OCZ revodrive 3 x2 480 gb, hvis bare en eller flere av disse delene ryker kunne jeg kjøpt flere HK for hva disse tingene koster (lol)

Kan du ta et bilde?

Du trenger jo selvfølgelig ikke teste med begge GPUer, eller SSD (dersom du booter linux USB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...