Gå til innhold

Betal-TV blør til strømmetjenestene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke spesielt overasket. Har selv kuttet abonnementet til canal+/cmore ganske kraftig etter at jeg fikk Netflix og HBO.

 

Noen som har erfaring med viaplay? Vurderer å prøve dem. Hører de har en måned gratis prøvetid, men jeg må bare en liten tur på ferie først, før jeg melder meg på.

Lenke til kommentar

Bruker vanlig tv mest, selv om jeg har Netflix, HBO Nordic og Viaplay, men det er pga. barnetv :-P Filmer og serier finner jg et annet sted...... uhm, la oss si kino :-P

Men dersom de klarer å få enda nyere filmer, samt sesonger av tv serier vil jeg nok kutte ut vanlig tv på dagen. Liksom der det mangler noe. Joda, det er da greit nok med filmer som er 5 år "gammle", men ville helt sett at de har hatt enda nye blockbustere i listene sine :-D

 

Er ikke spesielt overasket. Har selv kuttet abonnementet til canal+/cmore ganske kraftig etter at jeg fikk Netflix og HBO.Noen som har erfaring med viaplay? Vurderer å prøve dem. Hører de har en måned gratis prøvetid, men jeg må bare en liten tur på ferie først, før jeg melder meg på.

 

Liker selv Netflix best av Netflix, HBO Nordic og Viaplay.

Eneste grunnen til at jeg har Viaplay, er fordi den er med i mitt Viasat abbonement . Vet ikke helt hvorfor, men får meg ikke til å like Viaplay, overhode.

Det at man må "laste" ned hver fil ført (i alle fall hos meg på tv'n) er bare tit, da jeg må begynne å slette filer for å få plass til nytt innhold.

 

Men egentlig tror jeg det er smak og behag her altså.... du kan bli kjempe fornøyd med Viaplay, eller ikke :-P

Test ut den 30 dagers perioden når du er tilbake fra ferien du :-)

Endret av G-Man™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker stort sett tv-innholds-leverandørene din peppern gror (snakk om å ruge på gamle forretningsmodeller, irriterende produkter m.m.). Det jeg har ønsket meg i 10 år er høykvalitet "sanntids" tv/serier/film (inntil 1 minutt etterslep) hvor jeg selv kan velge tuner (bl.a. PC mediacenter), timeshifting etc. For dette er jeg selvsagt villig til å betale, men ingen ønsker å tilby?

 

Jeg har grunnpakken for tv som følger med bredbåndsleverandøren min (Viken fiber/altibox), men Motorola-tuneren er quirky (kan ikke levere 576i ut, det meste av tv-sendinger blir deinterlacet av en fantastisk dårlig deinterlacer. Kam-artifakter på alt av horisontale bevegelser...)

 

P.t. har jeg HBO Nordic men tjenesten irriterer ved at:

1. Jeg må velge HD manuelt hver gang jeg starter en film

2. Kvaliteten er laber (betydelig dårligere enn DVD)

3. Stabiliteten er laber (må ofte restarte filmer, leve med 5 sekunder uten lyd, sitter på 30mbps symmetrisk fiber)

4. Bruker-interface på nettsida er kronglete (hvor mange knappetrykk må til for å vise innholdet?)

 

Den eneste grunnen er at jeg får se Game of Thrones innen 24 timer at den er sendt i USA, lovlig. Når siste episode sendes kommer jeg til å avslutte abonnementet.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg grønn er at om man bor i områder hvor f.eks Canal Digital har "slått seg ned", typisk steder som ligger for langt unna telefonsentralen. Så er Canal Digital det eneste reelle valget om man vil ha noenlunde hastighet på Internettet. Og hva skjer om man får bredbånd fra Canal Digital? Jo, man må ha et vanlig TV-abonnement som jeg ikke vil ha :) Jeg klarer meg utmerket med streamingtjenester og DVD/BD, og føler TV-kanaler slik de er i dag, kun er "waste of time".

 

Hilsen en tvunget TV-abonnementsbetaler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke spesielt overasket. Har selv kuttet abonnementet til canal+/cmore ganske kraftig etter at jeg fikk Netflix og HBO.Noen som har erfaring med viaplay? Vurderer å prøve dem. Hører de har en måned gratis prøvetid, men jeg må bare en liten tur på ferie først, før jeg melder meg på.

 

Jeg har prøvd viaplay.

Jeg var fornoøyd med tjenesten. jeg betalte riktignok bare for film og tv da.

Prøvde ikke sports delen, men kvaliteten var veldig god og det var ingen problemer med streaminga

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Fiber til alle og tradisjonelle tv-kanaler er en saga blott. Min drøm er å kunne se de tingene jeg ønsker, uten reklame. Det blir helt fantastisk å se TV3 og Viasat4 blø ihjel :)

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt overasket. Har selv kuttet abonnementet til canal+/cmore ganske kraftig etter at jeg fikk Netflix og HBO.Noen som har erfaring med viaplay? Vurderer å prøve dem. Hører de har en måned gratis prøvetid, men jeg må bare en liten tur på ferie først, før jeg melder meg på.

Viaplay er ikke noe særlig å skryte av. De sier at de har de mest populære filmene og TV-seriene, men etter å ha brukt det nå i snart en måned er det flere kjente filmer og spesielt TV-serier jeg ikke har sett snurten av...

Fordelen med Viaplay kontra Netflix er at man har muligheten for å se på TV, i tillegg til å kunne streame filmatisert innhold.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har faktisk tilgang på samtlige Viasat og CMore kanaler, men gidder ikke henge opp parabolantennen. Bruker Netflix og Sumo. Har prøvd VIaplay og HBO, men de var ikke verdt det. Henter også mye video i en beryktet havn, men det er pga tilgjengelighet. Hadde gledelig betalt 2-300,- mnd for et (bortimot) komplett bibliotek med ferske episoder av serier...

Lenke til kommentar

Jeg så på vanlig TV i går. Lå over på hotell ei natt, og skrudde på fjernsynet når jeg hadde hoppet i køya. Etter 10 minutter begynte reklamepausen. Jeg kom da på hvorfor jeg ikke har så mye som tenkt på TV-dekoderen min siden jeg så et skirenn på NRK før jul en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk har behov for å se blockbustere nå skyldes utlukkende markedsføringsgjengene til de store studioene. Hvilken rasjonell grunn er det egentlig til å måtte se Die Hard 89 i år, og ikke om 3 år. Filmen er mest sannsynlig like bra/dårlig uansett når du ser den. Nå har jo Netflix uansett så smått begynt å få serier de sender først i form av egenproduksjon. Tror ikke dette stopper.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

At folk har behov for å se blockbustere nå skyldes utlukkende markedsføringsgjengene til de store studioene. Hvilken rasjonell grunn er det egentlig til å måtte se Die Hard 89 i år, og ikke om 3 år. Filmen er mest sannsynlig like bra/dårlig uansett når du ser den. Nå har jo Netflix uansett så smått begynt å få serier de sender først i form av egenproduksjon. Tror ikke dette stopper.

Gode serier og filmer fungerer også som diskusjonstema ved sosial omgang. Man kunne også se fotballkampen om 3 år (for de som er interessert i fotball), men de fleste ville nok se den mens den var fersk.

 

-k

Lenke til kommentar

Hadde gledelig betalt 2-300,- mnd for et (bortimot) komplett bibliotek med ferske episoder av serier...

HBO Nordic dekker delvis det du etterspør, til 79/129,- per mnd.

 

Bilde/lydkvalitet og ergonomi er kanskje de største ankepunktene.

 

Når jeg snakker med "broadcast-folk" så fremheves det at tradisjonelle distribusjonskanaler er mer økonomiske enn bredbånd for å levere tv. Like fullt så greier piratene å distribuere tv-innhold med full kvalitet og innenfor begrensningene gitt av nettet.

 

Hvis det er for teknisk vanskelig for HBO å levere god video på nett, kunne de ikke bare legge ut kryptert video på torrent, og så selge nøkler for å dekryptere dem? Jeg er sikker på at en slik løsning (som alle andre) kan knekkes, men spørsmålet bør være om den kan gjøres god nok, billig nok, og tilstrekkelig tungvint å knekke til at svært mange ville betale for den. Jeg ville.

 

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...