Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det henger igjen fra tida hvor lokal multiplayer var så og si standarden for konsollspill, men det forandret seg dessverre denne generasjonen. Splitscreen er noe av det morsomste som finnes.

+1

 

Har det for all del artig når jeg sitter på skype med bekjente og spiller dayz, lol, cs og lignende.

Men det å spille tekken, crash bandicoot og golden eye på konsoll sammen når vi var mindre.. det var legendarisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det henger igjen fra tida hvor lokal multiplayer var så og si standarden for konsollspill, men det forandret seg dessverre denne generasjonen. Splitscreen er noe av det morsomste som finnes.

Er for så vidt enig i det, men mange av de nyere spillene, har dessverre ikke en gang splitscreen :(
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å sette av 15.000 som jeg kommer til å bruke av på PC. Er det lurt, nå når PS4 er på vei? Jeg hadde tenkt å bruke PC-en hovedsaklig til spilling

 

Som andre her sier så kommer det helt ann på hva slags spill du liker. Det er vel generelt exclusives man skall se etter. Ps3 feks har uncharted serien,gran turismo, heavy rain mm. PC har forskjellige mmo og strategi spill. Kommer vel ann på hva vennene dine har og om du spiller mye med dem hjemme eller online osv.

 

Kan være lurt å sette opp en liste over hva slags spill du er interessert i og hvilke exclusiver som kommer til ps4 og pc. Fps spill feks er mye bedre med tastatur og mus en med kontroll. :p

Lenke til kommentar

 

 

Det henger igjen fra tida hvor lokal multiplayer var så og si standarden for konsollspill, men det forandret seg dessverre denne generasjonen. Splitscreen er noe av det morsomste som finnes.

Det er jeg enig med. Men jeg har desverre ingen å spille med uansett, så da er pc win win åå alle mulige måter :)

 

- Kan oppgraderes

- Bedre gradikk + høyere framerate

- Mulighet til å ha flere skjermer å arbeide på. Evt. Spille

- Steam + billige spill

- Kan bruke kontroller om det er mulig

- Mange flere spill

- Kan gjøre andre ting imens uten å måtte gå av eller bytte maskin

- Kan bruke skype osv imens enkelt

- Det er awesome å ha et lite beist ved siden av deg, og tenke at det er ungen din. Denne følelsen kommer lettere fram om du bygger selv

 

Alt med pc er bedre. Mange fler ting enn det jeg nevnte også:)

Lenke til kommentar

1 Skjerm med spill, og en med Netflix/XBMC :dribble:, gjør det hele tiden!

Hvem gjør vel ikke det? Jeg har to skjermer, og det gjør det så utrolig mye enklere. Når en arbeider med mye, er flere skjermer et must. Skal kanskje kjøpe enda en skjerm etter hvert, men trenger ett nytt skrivebord først.
Lenke til kommentar

Mus og tastatur funger bedre en 360/ps3 kontroll. (Min mening da)

 

Jeg spiller gjerne Street Fighter X Tekken og GRID 2 mot folk som mener mus og taster er best. :p

 

Hva man burde velge, av både maskin og tilbehør, avhenger jo helt av sjangrene man liker. Det er sjangre som er underrepresentert på PC (slåssespill, bilspill, japanske spill generelt), og sjangre som er underrepresentert på konsoll (strategi, simulatorer, MOBA, MMO). Jeg tror egentlig jeg liker PC bedre enn konsoll på grunn av åpenheten, friheten og en tilnærmet garanti for bakoverkompatibilitet, men kommer nok også til å ha en konsoll i hylla for enkelte titler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...