Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker du strategispill, MMO's, RPG's? Jeg vil si at PC er bedre til så og si alt når det kommer til gaming. Var lenge en konsollgamer, men "så lyset" etter jeg bygget min første PC. Til 15 000 får du nok en veldig god PC kanskje med et GTX 780 skjermkort, som vil dra så og si alt på max. Når du spiller på PC, så kan du gjøre masse andre ting samtidig. Er det jeg liker.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt.

 

Du har tenkt til å sette av 15000kr på en PC som du skal bruke til gaming. Du lurer på om dette er lurt? Hva har det at PS4 er på vei med spørsmålet ditt å gjøre?

Om du enten har lyst til å bruke 4k på Ps4 pluss resten av de 11 tusen på spill eller 15k på PC og 0 på spill.

Lenke til kommentar

Gå for pc. Etter jeg bygde ny data har jeg ikke brukt konsollene mine.

Grafikken er SÅ mye bedre, Mus og tastatur funger bedre en 360/ps3 kontroll. (Min mening da)

Man kan også bruke kontrollene til pc'n hvis det er ønskelig.

Med en pc kan man oppgradere når det trengs, og ytelsen til Ps4 er ikke akkurat noen revolusjon.

Går fint å bygge en minipc som yter bra, hvis størrelsen har noe å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting er jo også at med PC så kan man f.eks skreddersy mange spill som man ønsker med mods. (Jo, spillmods finnes jo til konsollspill, dog ikke i så stor grad som til PC). Spill som Skyrim er jo et spill som ble grafikkmessig holdt tilbake så det skulle fungere greit på konsoller. Med modifikasjoner så kan man forbedre grafikken og andre ting slik at man får utnyttet maskinvaren sin skikkelig.

 

Ulempen er jo selvfølgelig at om det er noen PS4-eksklusive titler man har lyst til å spille, så får man ikke det. Men noe må man jo ofre for det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Velg PC, som smirnoff sier, du kan skreddersy spill som du vil og jeg synes det blir en langt bedre spillopplevelse en på Konsoll. (Har Ps3 og 360)

 

Du kan jo velge spill tastatur og mus som passer akkurat til ditt bruk isteden for en kontroll som kanskje ikke er på behagelig å bruke.. Synes ihvertfall selv det fungerer bedre. :p

Endret av cheeze
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt.

 

Du har tenkt til å sette av 15000kr på en PC som du skal bruke til gaming. Du lurer på om dette er lurt? Hva har det at PS4 er på vei med spørsmålet ditt å gjøre?

 

PS4 er jo ikke kraftig, men den skal jo ha en ny arkitektur som visstnok kan måle seg med en high-end PC. Lurte da på om det virkelig er så lurt å bruke 15.000 på PC når jeg like gjerne kan kjøpe en konsoll til mer en halve prisen som kjører nesten like bra grafikk.

 

Liker du strategispill, MMO's, RPG's? Jeg vil si at PC er bedre til så og si alt når det kommer til gaming. Var lenge en konsollgamer, men "så lyset" etter jeg bygget min første PC. Til 15 000 får du nok en veldig god PC kanskje med et GTX 780 skjermkort, som vil dra så og si alt på max. Når du spiller på PC, så kan du gjøre masse andre ting samtidig. Er det jeg liker.

Hadde planlagt en PC med GTX 780, ja. Spiller egentlig alt av spill, dog ikke så mye av strategi og MMO.

 

Tror nok jeg går for PC. Noen punkter om hva jeg tenker:

- Føler at det å kjøpe begge deler blir som å kjøpe to nokså like PC-er. Litt waste, liksom.

- Jeg føler Playstation er mer sosialt, siden det er lettere å spille med venner.

- Jeg HATER når spillutviklere kapper bildefrekvensen, slik det blir gjort på de fleste PS3-spill. Jeg antar det vil ta en stund får de begynner med det på PS4?

- Konsollspill er så sinnssykt dyrt. Konsollspill for kr 600 finner jeg lett på nettet til kr 200-300

- Playstation har ingen bakoverkompatibilitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer alltid til å anbefale PC foran konsoller. Fleksibilitet, frihet og evnen til å tilpasse og oppgradere maskinvare er vinnerpunktene etter min mening.

 

Med mindre du ser etter spesifike ekslusive spill eller en maskin som skal stå i stuen ser jeg liten grunn til å bruke penger på en konsoll.

På den andre siden går du jo glipp av utrolig mange gode MMO/F2P-spill som PC-verdenen har å by på!

 

Og til summen du oppgir får du en utmerket maskin som kommer til å tjene deg mange ganger bedre sammenliknet med de kommende konsollene.

Endret av MartN H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 er jo ikke kraftig, men den skal jo ha en ny arkitektur som visstnok kan måle seg med en high-end PC. Lurte da på om det virkelig er så lurt å bruke 15.000 på PC når jeg like gjerne kan kjøpe en konsoll til mer en halve prisen som kjører nesten like bra grafikk.

 

 

Hadde planlagt en PC med GTX 780, ja. Spiller egentlig alt av spill, dog ikke så mye av strategi og MMO.

 

Tror nok jeg går for PC. Noen punkter om hva jeg tenker:

- Føler at det å kjøpe begge deler blir som å kjøpe to nokså like PC-er. Litt waste, liksom.

- Jeg føler Playstation er mer sosialt, siden det er lettere å spille med venner.

- Jeg HATER når spillutviklere kapper bildefrekvensen, slik det blir gjort på de fleste PS3-spill. Jeg antar det vil ta en stund får de begynner med det på PS4?

- Konsollspill er så sinnssykt dyrt. Konsollspill for kr 600 finner jeg lett på nettet til kr 200-300

- Playstation har ingen bakoverkompatibilitet

 

Bra valg, du kan oppgradere PC-en din i fremtiden. Det kan du ikke med en konsoll ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ Fredelig: xbox eller ps4 er ikke noe high end pc. Den kommer muligvis opp på mid end pc.

Kjøp PC! Noe annet ville være helt latterlig hvis du virkelig setter pris på høy oppløsning og framerate.

Konsollene er bra nok, men de har ikke kommet for å ta opp kamen med pc'er og de yter deretter.

Mange foretrekker likevel konsoller da de er helt greie mht pris, bruk og grafikk.

Tror man kan forhåndsbestille fra Komplett til en pris av 5000kr. Mener jeg så en annonse i går der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...