Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er 2 år i en kjeller leilighet uten mulighet for skikkelig stasjonær gaming PC forbi.

 

Flytter inn i ny leilighet med god plass til både skrivebord og skikkelig gaming PC. Gjett om jeg gleder meg til å komme av laptopen og få litt fin grafikk uten å brenne hår av lårene mine i samme prosess.

 

Jeg har jo egentlig fulgt ganske godt med på markedet selv om jeg ikke har hatt mulighet til å drive med kjøp/salg av komponenter som jeg gjorde før jeg flyttet hjemmefra(det var glanstider). Men man kan aldri få nok meninger om komponent valg og diverse annet når det kommer til PC.

 

Planen er den at jeg flytter sammen med dama inn i ny leilighet i starten av august. Da vil jeg gå til innkjøp av en budget - mid range gaming pc til å begynne med, og heller nyte oppgraderings mulighetene i tiden fremover.

 

Jeg får ca 10k igjen på skatten, alt går inn i PCen. Skjerm får jeg heller kjøpe utenom, 10k med skjerm gjør plutselig at jeg sitter med en kontor pc.

 

Punkt 1 er selvfølgelig at den klarer å dra det meste på grei grafikk. Jeg er ikke sånn person som sitter å spiller BF/Crysis på ultra med lag, da spiller jeg heller på high/medium og får helt glatt gameplay. Men best mulig grafikk er alltid et pluss!

 

Egentlig er jeg en Nvidia fanboy, grunnen er at jeg hadde et ATI kort, når det fortsatt pleide å hete ATI, som rett og slett var en pest og en plage. Dette var vel og merke i CS 1.6 sine glansdager. Så når jeg fikk byttet til Nvidia ble alt perfekt, og jeg har egentlig brukt det siden.

 

Nå derimot føler jeg at det ikke er så mye som skiller disse produsentene, men jeg føler kanskje at Nvidia tar seg godt betalt rett og slett fordi de selskapet heter Nvidia (Apple anyone?). Ønsker på ingen måte å skape krig mellom fan klubber her nå.

Så jeg tror jeg har kommet frem til at jeg skal prøve AMD (ATI) igjen nå, hvis ingen av dere klarer å overbevise meg til noe annet da.

 

Punkt 2. Selv om jeg liker neon lys og 15 vifter som blinker i alle mulige farger i en gaming pc, tror jeg ærlig talt ikke dama blir overbegeistret over det valget siden PCen skal stå på soverommet. Derfor falt valget på Fractal Design R4.

 

Samme med punkt 3. som er at den bør være så stille som mulig, da falt valget også på R4, noen som har noen andre tips om hvordan man kan minske støy fra Gaming pc. Tenk så kult hvis jeg kunne ha spillt på soverommet etter at dama har lagt seg, uten at hun våkner vel og merke.

Da blir det plutselig ikke så kult lenger!

 

For at dette ikke skal bli en roman tror jeg at jeg avslutter med å si at det jeg trenger mest hjelp med er Støynivå, Ytelse vs pris, PSU, Ram.

 

Rett og slett tilbakemelding på oppsettet generelt, og selvfølgelig forbedringer som kan gjøres uten å overskride budsjettet med 10k.

 

Har forresten en versjon av Win 7 liggende, + Logitech G35, G9 og G15 liggende, så der har jeg det jeg trenger. CPU vifte kjøper jeg rundt 20 august (lønning), og da vil jeg også sette meg inn i hvordan man overklokker igjen.

 

PS: Har lest at Haswell og Nvidia 700 serie kommer i sommer, det kan jo bli en mulighet. Men akkurat nå vil jeg bare ha hjelp til å sette opp det beste mulig som er tilenglig på dagens marked.

PS 2: Jeg kommer nok mest sannsynlig til å kjøpe gjennom faren min sin bedrift. Da blir jo alt 25% billigere, siden man får momsen tilbake ved hvert kvartal. Åpner dette for endel høyere specs? eller skal jeg heller tenke at jeg sparte 25% og kjøpe samme pc.

 

Listen så langt :

5MllOmF.png

Endret av Alekhoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...