Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prute på bil


Anbefalte innlegg

Når jeg pruter, pleier jeg å bygynne ganske hardt. eks. Bilen koster 60,000,- da hadde jeg begynt på 40,000,- da hadde han antakeligvis sagt 50 eller 55. da ville jeg sagt: jeg kan komme å se på den i dag/imorra/ neste uke å se på den, og hvis den er så fin og bra som det står i annonsen kan jeg gi 45k.

 

Bare måten jeg jobber på.

 

PS. Det "Funker" nesten alltid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte i vinter en bil som lå ute for 329k, etter å først ha vært annonsert for 359k, og satt ned via 349k og 339k til 329k.

 

Min åpning var at jeg under forutsetning av at tilstanden stemte med hva selger oppga kunne vurdere 270k..

Jeg fikk tilslag for 275k, men droppa den pga et par dyre feil (30k++ i påkost som selger ikke ville dekke)

 

Bilen ble en stund senere solgt til en annen for over 300k.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte i vinter en bil som lå ute for 329k, etter å først ha vært annonsert for 359k, og satt ned via 349k og 339k til 329k.

 

Min åpning var at jeg under forutsetning av at tilstanden stemte med hva selger oppga kunne vurdere 270k..

Jeg fikk tilslag for 275k, men droppa den pga et par dyre feil (30k++ i påkost som selger ikke ville dekke)

 

Bilen ble en stund senere solgt til en annen for over 300k.

 

Da var du smart og ungikk et bomkjøp i min bok, mens en annen stakkar endte opp med en bil som h*n ga mer for en det som ville vært nødvendig.

 

Ser at på forrige side så er det noen som raker ned på franske biler, og jeg kan ikke si jeg helt skjønner hvorfor, jeg har kjørt en god del forskjellige franske biler, hovedsaklig Peugeot men og noe Citroen og har aldri hatt noe videre trøbbel med de, forutenom vanlig slitasje.

At det noen ganger kan skje noe med en bil, det må man bare tåle. De er tross alt ikke evighetsmaskiner.

Forøvrig så er den værste kjøreopplevelsen jeg har hatt, opplevd i en BMW, nå husker jeg ikke modell, men du verden så dø den var, å fysj av meg.

 

Forrøvrig når det kommer til pruting så varrier det veldig hvor mye man kan prute, den nåværende bruksbilen min prutet jeg 10% på, mens den forrige prutet jeg 50% på.

I min verden pruter man ikke før man har vært å sett bilen

Endret av Inz4ne
Lenke til kommentar

Da var du smart og ungikk et bomkjøp i min bok, mens en annen stakkar endte opp med en bil som h*n ga mer for en det som ville vært nødvendig.

 

 

Å kjøpe den for den prisen og fikse feilene selv hadde fortsatt gitt en gunstig pris på bilen.

Men jeg ville bare ikke.

 

Det var på den tiden en av de aller rimeligste av modellen på markedet, kun en var rimeligere.. Og den ligger fortsatt til salgs (siten bil!)

De dyrere bilene har gått unna..

Lenke til kommentar

Sprek stasjonsvogn? Er du sikker på at det var linket til riktig bil?

En 406 2,0 med 136hk er på ingen måte sprek.

 

Orsak, for deg kan vel ikkje ein bil kallast bil før det er minst 200 under panseret. Men for oss andre er 2,0 136hk sprek nok, i allefall samanlikna med det ein får ut av ein motor på 1,2...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

2,0 og 136hk i en bil på rundt halvannet tonn (oppgitt egenvekt med fører er 1475) er rett og slett undermotorisert etter mitt syn.

Polo er en helt annen type bil, laget for å fise rundt i byen i hastigheter opp mot 60-70km/t, mens 406 er en stasjonsvogn også laget for lengre etapper. Da blir rett og slett 136hk ganske dølle saker.

 

Har du prøvd på en forbikjøring med fullastet 406 136hk?

 

3.0V6-utgaven kan kalles ok rent ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Å kjøpe den for den prisen og fikse feilene selv hadde fortsatt gitt en gunstig pris på bilen.

Men jeg ville bare ikke.

 

Det var på den tiden en av de aller rimeligste av modellen på markedet, kun en var rimeligere.. Og den ligger fortsatt til salgs (siten bil!)

De dyrere bilene har gått unna..

 

Aha da skjønner jeg.

Lenke til kommentar

For Ola Nordmann er nok en en stv med 136hk mer enn nok for å komme seg fra A til B.

 

Rangeren med sine to tonn og 150hk greier jo å kjøre forbi andre biler i hundresona, så jeg tviler på at 406'en skal ha noe problemer med dette.

 

Her er du inne på noe, den holder for å komme seg fra A til B.

Sprek er den derimot ikke.

Lenke til kommentar

Det er tøv å si at en førstegangskjøper må starte med bortimot 200hk for å bli fornøyd. Mitt førstegangskjøp var en varebil med støtstangmotor på 59 hk, som var plenty for meg den gang. Og jeg tror det gjelder mange andre også.

 

136 hk er også mer enn nok, men for en som i utgangspunktet ser etter en kompakt bil, tror jeg ikke Peugeot 406 er svaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...