Gå til innhold

Rik nok? Har mange i Norge for mye penger?


Anbefalte innlegg

Vet du hva, Arne;

Vi kommer aldri til å bli enige om noe som helst.

Det stemmer nok ganske bra.

 

Det eneste jeg er litt imponert over er at denne tråden ikke har blitt slettet.

Takk til moddene.

Det jeg er imponert over er at den ikke har blitt flyttet til oppslagstavlen, noe som ser ut til å være ganske standard prosedyre.

 

Sør for Bergen har vi en flott motorvei oppkalt etter en snill giver.

Det er en fin måte å bli husket på.

Desverre viser det også menneskenes egoisme.

Det ble plantet mange flotte rhododendron langs veien.

De ble stjålet fort.

Tror ikke det finnes mange slik eksempler på østlandet?

Hmm. Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilken motorvei er det snakk om? Os? Det er jo kjempeflott at noen private har brukt midler på å bygge ut infrastruktur, men jeg må si at jeg ikke ser helt problemet med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje de burde gitt en del av lønnen til veledighet eller sammfunnsnyttige prosjekter?

Du kan ikke kreve noe av andre før du selv gjør det. Hvor mye av lønnen din går til veldedighet, og hvor mye gir du til samfunnsnyttige prosjekter?

 

penger er for å brukes.

Ja, de kan enten brukes til tippekuponger eller utstyr for å produsere raskere og bedre. - Hva syntes du er best?

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ingen som vet helt hva du vil?

 

Jeg melder meg ihvertfall ut. Du sier du ikke blir enig med Arne, men han prøver å forklare deg på best mulig måte det du "spør om".

 

Dette er bare sutring. Kom deg ut og tjen penger og møt mennesker selv om du sitter i rullestol. Du har tydelighvis ikke godt av å sitte kun med dine egne tanker.

 

Sukk.

Hva er det jeg har gjort?

Jeg skal si hva jeg har gjort;

Jeg har bannet i kirken.

Men da er kunsten for dere å enten drite i det jeg skriver, eller argumentere i mot.

Lev og la leve.

 

Lenke til kommentar

Sukk.

Hva er det jeg har gjort?

Jeg skal si hva jeg har gjort;

Jeg har bannet i kirken.

Men da er kunsten for dere å enten drite i det jeg skriver, eller argumentere i mot.

Lev og la leve.

Tror kanskje du har misforstått litt.

 

Jeg har ingenting mot å argumentere mot deg, men du kommer ikke med noen klare argumenter man kan argumentere mot. Og når jeg kommer med argumenter, svarer du ikke på dem, som f.eks. innlegg 38 i denne tråden.

Lenke til kommentar

Ikke så mange tankefulle svar denne gang...

Hvorfor vil dere ikke jobbe gratis? Sannsynligvis fordi dere trenger penger.

Jeg snakker om dem som ikke trenger mere penger samme hva.

Hvorfor skal de absolutt tjene mest?

Det er meningsløst.

Om jeg ville jobbet gratis?

Sure, å jeg er ikke rik.

;ikke det at jeg klarer å jobbe rent fysisk.

Tenk hva bedriftene kunne spart hvis lederne hadde fornuft!

For at en bedrift skal overleve MÅ den ekspandere, kan du nevne noen organisasjoner av monetær karakter som har overlevd uten å utvikle seg?

 

Samtidig så har Røkke i intervjuer uttalt at han ikke kan slutte nå, han har for mange ansatte å ta hensyn til. Et helt legalt, og ihvertfall slik jeg oppfattet det et ektefølt utsagn...

Lenke til kommentar

 

Tror kanskje du har misforstått litt.

 

Jeg har ingenting mot å argumentere mot deg, men du kommer ikke med noen klare argumenter man kan argumentere mot. Og når jeg kommer med argumenter, svarer du ikke på dem, som f.eks. innlegg 38 i denne tråden.

 

 

 

Beklager, Arne! Jeg så ikke spørsmålet.

Indre motivasjon?

 

Tjaa. Jeg mener at rike folk skal jobbe gratis eller at de bruker litt av pengene sine på samfunsnytte.

Mulighetene er mange.

Kjøpe ett apparat til ett sykehus, flomsikring, forskning, veldedighet.

Det meste er bedre en bare litt mer åpenger på konto.

 

Motorveien heter? Jeg er ikke helt sikker.

Var det kanskje Riber-mohn?

Veien går mot Lagunen.

 

Kvalitet!

 

 

Lenke til kommentar

Ikke så mange tankefulle svar denne gang...

Hvorfor vil dere ikke jobbe gratis? Sannsynligvis fordi dere trenger penger.

Jeg snakker om dem som ikke trenger mere penger samme hva.

Hvorfor skal de absolutt tjene mest?

Det er meningsløst.

Om jeg ville jobbet gratis?

Sure, å jeg er ikke rik.

;ikke det at jeg klarer å jobbe rent fysisk.

Tenk hva bedriftene kunne spart hvis lederne hadde fornuft!

 

Beklager, du må være veeeeeldig trangsynt!!

Lenke til kommentar

MEN JEG HAR RETT! :)

 

Du har argumenter som støtter ditt personlige syn på at det ikke er vits i å bli rikere når man er rik fra før.

 

Rike folk har glede av å blir rikere, ellers hadde de ikke lagt ressurser i det... ERGO SÅ HAR DU FEIL!

 

At du har feil er ikke diskutabelt en gang, det vi forsøker i tråden her er å få deg til å forstå det.

Lenke til kommentar

De som har mye penger, har det fordi det er hobbyen deres å tjene mye penger. Fredriksen, Røkke, Rimi-Hagen og resten av gjengen har nok penger til å leve godt resten av livet, men de fortsetter likevel å jobbe fordi de liker det.

Av samme grunn fortsetter skuespillere i Hollywood å jobbe til de blir eldre enn pensjonsalder. Både Clint Eastwood, Al Pacino, Bruce Willis og de andre kjendisene har nok til mat på bordet resten av sine liv, men likevel fortsetter de å jobbe fordi de liker det.

Lenke til kommentar

Tjaa. Jeg mener at rike folk skal jobbe gratis eller at de bruker litt av pengene sine på samfunsnytte.

Mulighetene er mange.

Kjøpe ett apparat til ett sykehus, flomsikring, forskning, veldedighet.

Det meste er bedre en bare litt mer åpenger på konto.

 

Det gjør de allerede: Det kalles "skatt". I tillegg er det ikke uvanlig at rike sponser ulike gode formål helt frivillig.

 

Tror ellers ikke du finner så mange rike med sprengfulle pengebinger eller konti, verdiene deres er stort sett bundet i realkapital (eiendom, skip, selskaper).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det gjør de allerede: Det kalles "skatt". I tillegg er det ikke uvanlig at rike sponser ulike gode formål helt frivillig.

 

Tror ellers ikke du finner så mange rike med sprengfulle pengebinger eller konti, verdiene deres er stort sett bundet i realkapital (eiendom, skip, selskaper).

 

 

Du har rett. Jeg tror jeg har bannet nok.

Jaja, jeg har jo i all fall provosert litt. Det er bra med ulike syn?

Folk får gjøre det de føler er moralsk riktig.

Lenke til kommentar

Du har rett. Jeg tror jeg har bannet nok.

Jaja, jeg har jo i all fall provosert litt. Det er bra med ulike syn?

Folk får gjøre det de føler er moralsk riktig.

 

I noen tilfeller finnes det subjektive meninger, i andre tilfeller som dette finnes det folk som enkelt å greit ikke forstår.

 

Å snakke om moral er vel for deg å dra det enda mer ut på jordet... norges rikeste bidrar nok mer til fellesskapet enn du vil gjøre til sammen på 1000 liv.

Lenke til kommentar

 

 

I noen tilfeller finnes det subjektive meninger, i andre tilfeller som dette finnes det folk som enkelt å greit ikke forstår.

 

Å snakke om moral er vel for deg å dra det enda mer ut på jordet... norges rikeste bidrar nok mer til fellesskapet enn du vil gjøre til sammen på 1000 liv.

 

Bevis!

Men det kan være litt rett.

Jeg er handikaped.

Jeg vet ikke om noen som gir en større prosentvis del av intektene til gode formål.

Jeg får hjelp til alt. For eksempel å skrive dette.

Jeg får ikke lov til å gi så mye som jeg vil, av familien.

Jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...