Gå til innhold

Xbox One krever ikke nett hele tiden


Anbefalte innlegg

Synes det er synd at jeg må gå for ps4 denne gangen først. Elsker xbox 360 spaken, og synes live fungerer bedre enn ps3 sin løsning. Kjøper nok xbox ONE etterhvert når vi får alle løysningene til norge som de reklamerer for (les: http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in-us-only-at-launch-requires-separate-device/ )

 

Sånn som det er nå virker det som de satser på alt annet enn gaming, men håper vi får se noe sykt på E3 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tror jeg faktisk ikke. Du slipper always online (ikke at det er noe som trekker opp, det er rett og slett sånn det skal være, alt annet hadde betydd død for xboxen), men så lenge installasjonen av bruktspill gjennomføres på en riktig måte, og med en riktig pris (langt under 100-lappen, jeg ser for meg 10-50 kroner som en rettferdig sum), så er jeg sikker på at xbox vil gjøre det bra.
De må nok ta en høy pris, hvis ikke kan kompiser samle seg og kjøpe et spill og installere det på alle konsollene sine. Dette vil de nok unngå, og det kan de kun gjøre om det er dyrt å aktivere det på nye brukere.

 

Må nok fortsatt ha discen, og da er det ikke så veldig praktisk å dele et spill.

Lenke til kommentar

Kinect krever vel at sensoren er 2.5 meter unna brukeren? Sofaen min er ikke så langt unna tv`en min. Så jeg må flytte sofaen helt bort til åpningen til gangen min for at den nye xboxen skal funke skikkelig...eller flytte til en leilighet som har større stue. Veldig brukervennlig, må jeg si...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg spiller ikke så mye flerspiller lengre, jeg spiller mest solo, men nå som konsollen har så mye restriksjoner som blant annet ^Th0mas^ har beskrevet så erklærer jeg døden for Xbox One. Jeg har nå besluttet at jeg ikke skal ha neste konsollgenerasjon, får heller klare meg med Windows.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Kotaku: If I’m playing a single player game, do I have to be online at least once per hour or something like that? Or can I go weeks and weeks?

 

Harrison: I believe it’s 24 hours.

 

Kotaku: I’d have to connect online once every day.

 

Harrison: Correct.

 

Hvis ikke dette er "always online", hva er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

"Always Online" er når konsollen krever permanent Internett forbindelse, og den vil stoppe spillet umiddelbart dersom Internett forbindelsen faller ut akkurat som for eksempel med EA sitt Command & Conquer 4.

 

Dette er noe dritt fordi du må lagre hele tiden, men jeg spilte nesten aldri spillet, ga opp etter få minutter når den frakoblet hele tiden fra de ustabile serverne, selv om jeg har Altibox 40/40 fiberoptisk linje.

Lenke til kommentar

Må nok fortsatt ha discen, og da er det ikke så veldig praktisk å dele et spill.

 

Nei, det er det man ikke må. Ifølge Microsoft kan man spille uten plata, når spillet er installert. I og for seg er dette helknall, men de måtte selvsagt kompensere for tap av disc check-DRM på et eller annet vis, og her valgte de altså å låse spillet mot en konto.

Lenke til kommentar

Jaja folk elsker debatt og klaging. Det er helt greit. - Jeg mener salg av bruktspill er greit, men ikke slik det er idag. Always online er helt ok! Jeg liker ikke å spille spill alene uansett, så hvorfor ikke tvinge andre ut i det sosiale verdens nettet også?

 

Og helt ærlig har ikke folk en dritt å klage på. Xbox vil gjøre det like bra, om ikke bedre uten gjerrigknarker og brukersnittgjennomsnitt på 14 år. Har du ikke lyst til å betale spillutviklerne for jobben de har gjort, så har du i mine øyne ingen rett til å kose deg med spillet dems heller. Og har du ikke internett, så var det synd. Da har du sikkert ikke godt av en xbox. Takk for kommentarfelt. Det føles godt å lire av seg et par bytes på nett!

Lenke til kommentar

Jaja folk elsker debatt og klaging. Det er helt greit. - Jeg mener salg av bruktspill er greit, men ikke slik det er idag. Always online er helt ok! Jeg liker ikke å spille spill alene uansett, så hvorfor ikke tvinge andre ut i det sosiale verdens nettet også?

 

Og helt ærlig har ikke folk en dritt å klage på. Xbox vil gjøre det like bra, om ikke bedre uten gjerrigknarker og brukersnittgjennomsnitt på 14 år. Har du ikke lyst til å betale spillutviklerne for jobben de har gjort, så har du i mine øyne ingen rett til å kose deg med spillet dems heller. Og har du ikke internett, så var det synd. Da har du sikkert ikke godt av en xbox. Takk for kommentarfelt. Det føles godt å lire av seg et par bytes på nett!

 

Så fordi du foretrekker noe, så skal alle andre også tvinges til det samme? Fin holdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke dette er "always online", hva er?

 

Skjønner ikke at dette er et problem engang. I løpet av 24 timer, på hvilket tidspunkt har du ikke internett? Når infrastrukturen på konsollen er som den er, så kjøper du den blant annet for online-mulighetene den tilbyr, som er svært spennende og innovative. Synes det er forfriskende at noen tør å tenke fremover, i stedet for å stå på stedet hvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dette er et problem engang. I løpet av 24 timer, på hvilket tidspunkt har du ikke internett? Når infrastrukturen på konsollen er som den er, så kjøper du den blant annet for online-mulighetene den tilbyr, som er svært spennende og innovative. Synes det er forfriskende at noen tør å tenke fremover, i stedet for å stå på stedet hvil.

 

Hvordan er dette å tenke fremover? Online-autentisering en gang i døgnet er det overhode ikke noe brukeren er tjent med. For all del, for de fleste er det irrelevant, men det er iallefall aldri noe positivt. For noen er det beint frem en dealbreaker ("på hytta" er jo en gjenganger på forumet), og for min del hadde det vært rimelig irriterende, ettersom min respons på midlertidig nettløshet (det hender jo, selv midt i Oslo) gjerne er å fyre opp konsollen.

Lenke til kommentar

Microsoft er ondskapsfull, Apple er egentlig Iluminati og verden styres av folk som lager undeholdningsprodukter til folk. Dette er BARE for å holde deg opptatt og ute av stand til å følge med på hva som skjer i verden...

 

PC spillere har for lengst akseptert at "brukte" spill ikke kan brukes med mindre spillet crackes eller kjøper egen lisenskode. Microsoft, Sony, Apple tjener ikke penger for at du må kjøpe et spill lisens, men de "onde" spillprodusentene vi elsker å hate tjener på dette. Det gjør at de kan eventuelt lage nye og bedre spill (eller gjøre som EA å kjøpe nye dyrere dresser for sjefene)

 

GameStop tjener mest på at folk kjøper brukte spill hos de. De gir lite igjen til kunden og ta hovedinntekten fra salget til seg selv. Et nytt spill koster mellom 3 og 400 inn til butikker som Spaceworld, Expert, GameStop etc. brukte spill "kjøper" GameStop for under 50 lappen... Med andre ord en utrolig bra fortjeneste (selv om vi er gamere så forstår vi +/- matte

 

For pc gamere så har tilbud på Steam og andre tjenester gitt sykt gode spill til sykt lav pris (f.eks Deus Ex HR Augmented Ed. til 11,99?) og Xbox Live Marketplace har også hatt gode salg på "eldre" spill.

 

Haters gonna hate er et utrykk alle kjenner igjen fra forum, og det er masse lite gjennomtenkt hat i denne og ps4 artikkelen. Det eneste dette hatet mellom de forskjellige sandkassene (min pappa er sterkere enn din pappa.....) er å gjøre PC gamere enda mer høy på seg selv (... Refsa skrev: "Glorius pc-gamer race wins again!")

 

Peace!

Lenke til kommentar

Det var en spøk, men det blir mer og mer sant nå. Hva er fordelen med en konsoll kontra enn PC i neste generasjon? Forskjellen er null, men med pc har man så mange flere muligheter. Man får full desktop versjon av OS i tillegg til muligheter for å oppgradere enkelte komponenter. Samtidig har vi ekstremt gode tilbud fra Steam og kan i tillegg bruke billigsider som G2Play for å kjøpe spill. Grunnen for å kjøpe konsoll før var ganske grei, men nå er den ikke veldig stor lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...