Gå til innhold

Se, en vanntett Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Hvis det er meg som er enkelte, så tenkte jeg strengt tatt ikke på Xperia Z, mer på deres generelle IP-sertifisering av mobiler som de har drevet på med en stund. F.eks. var vel Xperia Go IP67-sertifisert.

 

IP67-sertifisering, det er hvis jeg leser riktig, det du trenger for elektriske artikler innvendig i dusj og badekar. Stort bedre sertifisering enn det får du ikke på vanntett.

 

Det er sikkert noe overkill, men å ha muligheten til å miste mobilen i badekaret uten å gå på en økonomisk smell er strengt tatt ikke dumt for oss småbarnsforeldre. Vanntetting i en bransje som har levd godt på at svette og fuktig vær ødelegger garantien, er ikke dumt. Og siden jeg ikke kjøper Sony, er det fint at andre også begynner å tenke i disse baner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har etterspurt at noen tar etter Sony på dette, nå virker det som det skjer. I alle fall i high end.

Bortsett fra displayet, så er det vel heller middels specs på SGS4 Active. Om jeg har oppfattet det rett, så er det en Snapdragon S4plus, dual core CPU. Det er et godt stykke unna ytelsen på SGS4s S600. Men for all del, den vil jo ha bra ytelse og at den tåler vann er jo et viktig poeng.

Lenke til kommentar

Ok, jeg gikk uheldigvis ut fra at det var en sammenheng mellom S4 og S4 Active. Burde visst bedre, etter å ha sammenlignet S2 med S2+ og S3 med S3 Mini. :B

 

Så får vi se om det er mer sammenheng når det kommer til pris, da. Hvis denne er billig nok, fyller den vel et rom mellom Acro S og Xperia V ett sted?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Synes "S4 Active" var et dårlig valg av navn. Hvis de mener alvor når de lager en vanntett mobil burde de kalle den "Samsung Active", til nød "Samsung S Active". Det ville gi et inntrykk av at de lagde en mobil som fra bunnen av er bygd for å være vanntett, robust og slitesterk. Med nåværende navn virker det som de har gått utifra en S4 og 'dytta på den' vanntetthet og solidhet. Hva skal de kalle etterfølgeren: "Samsung Galaxy S4 Active II" ?

 

Når det er sagt: The name doesn't change the dog. Kall den hva som helst for min del. Det viktigste og dermed mest spennende blir hvor godt telefonen yter i test.

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor må de kutte på specs? >:c kan heller ta en litt tykkere toppmodell med vanntett opplegg osv i stedet for en nedgradert "active""tough" whatever modell.

 

Klarer de ikke å lage en tynn like bra som Sony? Gikk fra S3 til Experia Z, Samsung'en har bedre form (bedre å holde i) og finere skjermfarger. Sony har bedre kamera, er vanntett og kommer med docking inkl. i pris.

Lenke til kommentar

 

 

Klarer de ikke å lage en tynn like bra som Sony? Gikk fra S3 til Experia Z, Samsung'en har bedre form (bedre å holde i) og finere skjermfarger. Sony har bedre kamera, er vanntett og kommer med docking inkl. i pris.

ja hva bruker du mobilen mest til da? Ta bilder i vannet??? ;)
Lenke til kommentar

The PPI of a computer display is related to the size of the display in inches and the total number of pixels in the horizontal and vertical directions. This measurement is often referred to as dots per inch, though that measurement more accurately refers to the resolution of a computer printer. (wikipedia: pixel density)

Lenke til kommentar

Akkurat, og om man velger å kalle en pixel for en dot eller ei, så endrer det ikke det faktum at 480 dpi eller ppi fortsatt viser at skjermen til denne enheten må være ca 4,59 tommer, og ikke 5 tommer som tilsier 440 ppi, dotter per inch, prikker per inch eller whatnot. :)

 

Det har altså ingen praktisk betydning i forhold til mitt tidligere eksempel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...