Gå til innhold

Blodig action i Shadow Warrior (PS4, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis de savner det, kommer vi ikke til å beklage eller noe slikt, sier produsent Nigel Lowrie til Penny Arcade Report.

 

Det er greit, du trenger ikke beklage, bare ikke bli overasket når det selger dårlig.

 

Det er så trist å se folk som virkelig ikke forstår spillere...

Lenke til kommentar
Hvis de savner det, kommer vi ikke til å beklage eller noe slikt, sier produsent Nigel Lowrie til Penny Arcade Report.
Det er greit, du trenger ikke beklage, bare ikke bli overasket når det selger dårlig.Det er så trist å se folk som virkelig ikke forstår spillere...

 

Hvordan skal egentlig det å droppe rasisme og kjønnsdiskriminering ha noe med salgstall å gjøre?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vil nå påstå det er en bra ting å droppe rasisme og kjønnsdiskriminering, men så er jeg ferdig med puberteten for lengst.

 

This version, however, will eliminate the multi-player aspect of the game, as well as reinvent Lo Wang and "avoid racial stereotyping and misogyny and things like that", making a more politically correct version of the game

 

Er det så galt å spille på stereotyper og dra vitser om absolutt alt? Faen meg kjipt om alt skal være så politisk korrekt. Originalspillet var fantastisk morsomt, det her tror jeg blir jævla dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da svært til forhåndsdømming? At de fjerner multiplayer og fokuserer på single-player skjønner jeg ikke at du synes er negativt. Vi hører jo stadig vekk syting om unødvendig multiplayer, og hvordan det kommer på bekostning av single-player. Så når de endelig dropper multiplayer er det negativt?

 

Å spille på stereotyper er som regel negativt. Det er ikke at problem at det er kontroversielt, men hvor mange ganger kan man ta den samme vitsen om igjen før man går drittlei? Folk flest burde da ha gått lei stereotyper for flere tiår siden. Jeg ser det bare som positivt at de kan droppe det og heller fokusere på å lage et bra spill. Ikke er jeg redd for at de ødelegger originalspillet, heller. Hvor mange har faktisk prøvd det?

Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri testet multiplayer selv, hadde ikke nett på den tiden, men det skal ha vært helt fantastisk overkill og jævla morsomt, samt originalt (og det ville det vært i dag og, om de holder seg til oppskriften). Og det vil jeg tro, siden singleplayeren var såpass morsom. Noen spill bør ha multiplayer, andre ikke. For meg er det ikke et stort tap, var derfor jeg ikke nevnte det over, jeg tok bare med et sitat om spillet som beskrev det litt bedre enn det denne artikkelen gjorde.

 

Og det å spille på stereotyper behøver nødvenigvis ikke å være negativt, og det var ihvertfall ikke det i det første spillet. Det var hele greia, det. Alt skulle køddes med, og de gjorde det jævla bra. Og fansen av det første er naturligvis skuffet over dette, og det bør du forstå også. Hva med å bare lage en ny IP hvor de kan gjøre hva de vil? Er ikke som om IPen er så stor fra før av at de trenger å spille på akkurat den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele poenget med Shadow Warrior i likhet med sine åndsfrender Duke Nukem og Redneck Rampage var nettopp stereotyper og pubertal rølpehumor. Det var det som skilte dem fra mindre humørfylte FPSer som Doom og Quake.

 

Om dette blir et godt FPS eller ikke vet jeg ikke, men noen åndelig oppfølger til Shadow Warrior kan det ikke bli.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personene som gjorde første shadow warrior kontroversielt var hvite rasister som gjømmer seg bak politisk korrekthet. Asiatiske menn, som alle andre menn tåler menn enn som så. Bare overfølsomme svake menn som tar seg nær av stereotypier.

 

Når utviklerne har en så arrogant holdning ovenfor fanboybasen til orginalen at de påstår at fanboys er rasister og misogynister eller whatever så er de faanmeg en gjeng arrogante drittsekker.

Lenke til kommentar

Problemet er at utvikler tydeligvis ikke forstår spill, for det første må man har spilt det originale spillet rundt de tider for å forstå dette, men spillet var ikke spesielt bra. Det var en klone som var lik alle andre på den tiden, og det som gjorde det spesielt var det som de i dag kaller "negative elementer".

 

Det at det bare blir enspiller legger bare mer press på at det må bli bedre historie og spillmekanikker, og når vi vet at begge disse tingene var dårlige i orginalen kan det da umulig gi grunn til å få forventninger.

 

Dette har alle tegn på en utvikler som har kjøpt en lisens som de tror vil bringe hype og salg, men mangler totalt forståelse for den lisensen. Og det at de fjerner "negative elementer" er bare på grunn av at de skal ha en aldergrense som tillater de å selge spillet i de store amerikanske butikkene.

 

Vi hadde også ett annet av disse eldre fps-spillene som viser hvordan det skal gjøres. Rise of the triad, de finner styrken ved orginalen og spiller på denne styrken i ett ellers moderne spill. Det er slik man lager remakes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Civilix er nok absolutt inne på et poeng angående de amerikanske aldersgrensene. Å få en PG-rating i USA er ensbetydende med en langt større inntjening. Man kan bare spekulere i hvor mange spill og filmer som er blitt gjort tamme og nøytrale for å komme gjennom nåløyet. Igjen ser man hvordan kreative uttrykk strupes av økonomiske hensyn og nettopp derfor er det en bakdel at spillutviklingen er blitt så kostbar; det koster å jage etter den fotorealistiske grafikken, og det betyr at man rett og slett ikke har råd til å lage noe annet enn det som appellerer til laveste fellesnevner.

 

Generelt, altså. Shadow Warrior behøver ikke å bli et dårlig spill av den grunn, men faktum er at dette aldersgrensehysteriet volder enorm skade på film og spill. I det minste kunne man ønske seg en hovedutgivelse som er PG, for så å utgi en M-rated patch som gir den fullstendige versjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Civilix er nok absolutt inne på et poeng angående de amerikanske aldersgrensene. Å få en PG-rating i USA er ensbetydende med en langt større inntjening. Man kan bare spekulere i hvor mange spill og filmer som er blitt gjort tamme og nøytrale for å komme gjennom nåløyet. Igjen ser man hvordan kreative uttrykk strupes av økonomiske hensyn og nettopp derfor er det en bakdel at spillutviklingen er blitt så kostbar; det koster å jage etter den fotorealistiske grafikken, og det betyr at man rett og slett ikke har råd til å lage noe annet enn det som appellerer til laveste fellesnevner.

 

Generelt, altså. Shadow Warrior behøver ikke å bli et dårlig spill av den grunn, men faktum er at dette aldersgrensehysteriet volder enorm skade på film og spill. I det minste kunne man ønske seg en hovedutgivelse som er PG, for så å utgi en M-rated patch som gir den fullstendige versjonen.

 

Problemet er at de ikke gjør forarbeidet så det bare blir en patch når det er bestemt så tidlig i prosessen, og for all del kan det bli ett bra spill. Men det kan ikke bli ett bra shadow warrior spill.

 

Det er akkurat det samme som skjedde med tomb raider og hitman, man går vekk fra serien styrke og dermed kan det bli bra spill, men ikke bra TR og Hitman spill. Salgstallene følger så langt lavere enn forventet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...