Gå til innhold

Kan jeg kjøre disse spillene på ultra?


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fersk på alt som har med komponenter i pc'er å gjør, jeg fikk derfor broren min til å hjelpe meg med å sette sammen denne pc'en.

Spørsmålet som nå gjenstår er om dette er nok kraft til mitt ønsket bruk. Hvor mye kraft trenger jeg for å kunne kjøre spill som Starcraft, Sim city, BF 3 og Far Cry 3 på ultra/high?

 

Hadde forresten lagt ved screenshot av feil oppsett. Satte nemlig opp et annet før nåværende, men endret det raskt da vi så at det ble alt for dyrt.

Lagt ved et nytt vedlegg av gjeldende oppsett!

post-185995-0-96341900-1369066363_thumb.jpg

Endret av zoloo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF3 og FC3 vil du ikke dra på ultra med fps over 60 konstant. Men du vil dra de veldig bra.

Ville byttet til en i5 3570K prossessor istedet for den du har valgt, samt at hovedkortet også må byttes da. Du bør også ta en strømforsyning på ca 750W.

 

Skjermkortet er greit, men ville gått for 670 siden det er litt bedre, men 660ti er helt greit ;)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fersk på alt som har med komponenter i pc'er å gjør, jeg fikk derfor broren min til å hjelpe meg med å sette sammen denne pc'en.

Spørsmålet som nå gjenstår er om dette er nok kraft til mitt ønsket bruk. Hvor mye kraft trenger jeg for å kunne kjøre spill som Starcraft, Sim city, BF 3 og Far Cry 3 på ultra/high?

 

Intel lanserer en Ny prosessor- Haswell den 4 juni. og det Ryktes om at Nvidia skal lansere gtx 780 og 770 i enten 23 eller 30 mai. hvorfor ikke vente litt :)

Lenke til kommentar

CPU: i7 3770

GPU: Bytt til en 680 hvis du har råd

PSU: Lurt å øke til 650, kanskje tilogmed 750 hvis du har tanker om oppgraderinger eller mer komponenter senre.

HK: http://www.komplett....12115.&bn=10492

 

Intel lanserer en Ny prosessor- Haswell den 4 juni. og det Ryktes om at Nvidia skal lansere gtx 780 og 770 i enten 23 eller 30 mai. hvorfor ikke vente litt

 

Dette kan føre til prisras for delene du tenker deg! Smart tips.

 

For å være helt ærlig, tror jeg du hadde funnet mye raskere og bedre tips hvis du hadde gått på en allerede utfylt tråd om akkurat det samme, mange ligger til 10-15k og har fått mye innsikt fra andre, ta en titt! ;)

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Hvor mye kraft trenger du for å kjøre alt av spill på Ultra? Langt mer enn det er verdt å betale.

Kjøp det beste du kan for det du er villig til å betale, og aksepter at forskjellen på Medium og Ultra er knøttliten. Ikke forvent å kjøre X innstillinger i Y spill på Z framerate bare fordi du betalte 4000 kr for skjermkortet, slik fungerer det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva skal du med en 8 core prosessor? Skal du redigere mye film?

Skjermkortet kunne også vært bedre, samt SSD er ganske stor og dyr, er en del ting i listen jeg ville endret hvis det var meg.

Jeg har et budsjett på maks 10 000,-. Har du/dere noen forslag til hvordan jeg kan optimalisere oppsettet med hensyn til dette?

Trådløst nettverk er nødvendig, hadde også vert fint om komponentene er å finne på Komplett! :wee:

 

EDIT: Etter noen svært nøyne kalkulasjoner så kom jeg fram til at budsjettet ligger på 9 000 til 9 500...

Endret av zoloo
Lenke til kommentar

Jeg ville gjort som andre har foreslått, nemlig vente på socket 1150. 4. generasjon vil nok være hakket vassere clock-per-clock. Nvidia 7xx er jo også spennende å se hva har å komme med.

 

Må du ha en maskin med en gang, gå for 3570K og 7950. Der har du masse bang for the buck.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg er ganske fersk på alt som har med komponenter i pc'er å gjør, jeg fikk derfor broren min til å hjelpe meg med å sette sammen denne pc'en.

Spørsmålet som nå gjenstår er om dette er nok kraft til mitt ønsket bruk. Hvor mye kraft trenger jeg for å kunne kjøre spill som Starcraft, Sim city, BF 3 og Far Cry 3 på ultra/high?

 

Hadde forresten lagt ved screenshot av feil oppsett. Satte nemlig opp et annet før nåværende, men endret det raskt da vi så at det ble alt for dyrt.

Lagt ved et nytt vedlegg av gjeldende oppsett!

 

 

Nei. I såfall må noen av innstillingene reduseres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...