Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Hva faen har jeg skrevet da? Har ikke skrytt av en dritt i forb. med skole..

 

Greit nei, du har kanksje ikke direkte skrytt av karakterene dine, men hvis du mener de andre skryter, kan du vel ikke akkurat si at du skryter noe mindre.. pluss at du lurer på hvorfor andre diskuterer karakterene sine når du for ikke så lenge siden har diskutert dem selv..

 

Jeg skal! Men finner ikke brevet.. skriver det heller bare opp..

 

Norsk hoved: 5

Sidemål 5

Muntlig 5

Engelsk muntlig 4

Skriftlig 4

Matte 5 (eneste faget jeg virkelig burde fått 6 i)

Samfumnsfag 5

Naturfag 5

Tysk 5

Musikk 4

Mat og helse 5

K&H 5

Gym 4

Rle 5

 

Orden og åtferd God

Fravær 0 dager 0 timer

 

Tror d var alt..

Jeg driter egentlig i det :) Har gode nok karakterer for det jeg vil uansett! :) Toppidrett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nei, du har kanksje ikke direkte skrytt av karakterene dine, men hvis du mener de andre skryter, kan du vel ikke akkurat si at du skryter noe mindre.. pluss at du lurer på hvorfor andre diskuterer karakterene sine når du for ikke så lenge siden har diskutert dem selv..

 

Okei :) Tror det var en som spurte om karakterene mine.. så fair enough. Og greit med litt dobbeltmoral.. :wee:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

 

 

Jeg kan svare med å sitere deg:

Hei alle heldige som har kommet opp i norsk skriftlig eksamen! Har selv kommet opp, og valgte å lage en tråd for tiendeklassinger i samme situasjon. Vi har jo ikke fått tema enda, men tenkte det kunne være fint å kunne poste generelle tips til eksamen, stille hverandre spørsmål og hjelpe hverandre til disse to eksamensdagene. Jeg kommer til å redigere førstepost etter hvert, og legger kanskje ut noen linker jeg mener er nyttig i tillegg til gode tips til eksamensdagen.

Trådens opprinnelige funksjon vedrører et av mine interessefelt, og når dere poster slikt, så blir det ganske misvisende.

 

 

Syntes det var greit å ta det her jeg Omhandler jo skole så

 

Med en slik tankegang ville nok dette forumet sett seg nødt til å ansette hundrevis av moderatorer.. Om jeg hadde funnet noen som ville diskutere Samsung med meg i f.eks Den store Apple-tråden, eller noe lignende. Samsung selger jo også elektriske produkter, så hvorfor ikke?

 

EDIT: Nå sporer jeg også av selv, men dere ser hvor jeg vil? Lag en tråd med en relevant overskrift, hvor dere kan dele og diskutere karakterer. ;)

Endret av Crumpler
Lenke til kommentar

Jeg kan svare med å sitere deg:

 

Trådens opprinnelige funksjon vedrører et av mine interessefelt, og når dere poster slikt, så blir det ganske misvisende.

 

 

 

 

Med en slik tankegang ville nok dette forumet sett seg nødt til å ansette hundrevis av moderatorer.. Om jeg hadde funnet noen som ville diskutere Samsung med meg i f.eks Den store Apple-tråden, eller noe lignende. Samsung selger jo også elektriske produkter, så hvorfor ikke?

 

EDIT: Nå sporer jeg også av selv, men dere ser hvor jeg vil? Lag en tråd med en relevant overskrift, hvor dere kan dele og diskutere karakterer. ;)

 

 

Men siden eksamen er over, så er det vel greit å diskutere andre ting enn norsk skriftlig eksamen? Vi kommer jo ikke til å bruke denne tråden til eksamen i norsk uansett. :wee:

 

Skjønner hva du mener, men håper du også skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei alle sammen! Vil bare si at vi fikk vitnemålet i går, og det ble et strålende resultat!

6 i Hovedmål eksamen og 5 i sidemål eksamen.

Tusen takk for all hjelpen! Da tar jeg sommerferie :)

 

Gratulerer! Fikk selv 5 på både hovedmål og sidemål, selv om jeg følte det skulle vært 3ere! Fornøyd med hele vitnemålet i tillegg. Gratulerer til alle som har fullført også!

 

Edit: Fikk forresten ikke vite karakteren før i går. Det virker som andre fikk vite den allerede i starten av juni. Stemmer dette?

Endret av Gilatar
Lenke til kommentar

Gratulerer! Fikk selv 5 på både hovedmål og sidemål, selv om jeg følte det skulle vært 3ere! Fornøyd med hele vitnemålet i tillegg. Gratulerer til alle som har fullført også!

 

Edit: Fikk forresten ikke vite karakteren før i går. Det virker som andre fikk vite den allerede i starten av juni. Stemmer dette?

 

Gratulerer så mye alle sammen! Og 5 på eksamen er noe å være stolt av! :w00t:

 

Edit; vi får eksamenskarakteren kl:09:00 i morgen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gratulerer så mye alle sammen! Og 5 på eksamen er noe å være stolt av! :w00t:

 

Edit; vi får eksamenskarakteren kl:09:00 i morgen!

 

Ah, da skjønner jeg. God sommerferie, og takk for å ha opprettet tråden! Den hjalp i hvert fall meg, og utvilsomt mange andre, gjennom forberedelsesdelen!

Lenke til kommentar

Gratulerer! Fikk selv 5 på både hovedmål og sidemål, selv om jeg følte det skulle vært 3ere! Fornøyd med hele vitnemålet i tillegg. Gratulerer til alle som har fullført også!

 

Edit: Fikk forresten ikke vite karakteren før i går. Det virker som andre fikk vite den allerede i starten av juni. Stemmer dette?

 

Gratulerer så mye! Kjempebra jobbet! :D

Lenke til kommentar

Ah, da skjønner jeg. God sommerferie, og takk for å ha opprettet tråden! Den hjalp i hvert fall meg, og utvilsomt mange andre, gjennom forberedelsesdelen!

 

Hehe. Tusen takk for skryt! Det er bare hyggelig å være til hjelp, spesielt når jeg vet at det virkelig har hjulpet noen! Det får jeg jo bare vite når hyggelig personer som deg uttrykker det på forumet! :w00t:

 

Men takk like så! God sommerferie alle sammen. :w00t: Nå vet jeg jo ikke hva jeg får på eksamen, men uansett hva utfallet blir så ''befaler jeg'' at alle skal nye sommerferien med god samvittighet, for så lenge du har gjort en innsats og gjort ditt beste, så kan du være stolt av deg selv. :yes: ''Det blir som det blir. Det går som det går. MEN så lenge du har gjort ditt beste, kan du være stolt av deg selv, uansett hvordan det blir. Uansett hvordan det går. '' :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil bare si som mange andre her har gjort, takk for denne tråden! Den hjalp i hvert fall meg, og sikkert en del andre. Endte med 5 på hovedmål og 4 på sidemål. Er strålende fornøyd, forventet nemlig to 3-ere. Ble snitt på 5,2 med eksamen (5,3 uten). Med det sagt vil jeg bare ønske alle en god sommer. :grin2:

Lenke til kommentar

Vi hadde syyykeste sensoren. Snittet endte på 2.9 (edit: FOR KLASSEN):S :S :S :S

 

Fikk 5 på bokmål og 2 på nynorsk xD

Har ingen feil med nynorsken, men tror jeg besvarte oppgaven litt indirekte, så har klaget og ber om å få noen andre til å se på den.

Endret av Thomasdasd
Lenke til kommentar

Vi hadde syyykeste sensoren. Snittet endte på 2.9 :S :S :S :S

 

Fikk 5 på bokmål og 2 på nynorsk xD

Har ingen feil med nynorsken, men tror jeg besvarte oppgaven litt indirekte, så har klaget og ber om å få noen andre til å se på den.

 

Nei, så slitsomt. Håper det ordner seg!

 

Vil bare si som mange andre her har gjort, takk for denne tråden! Den hjalp i hvert fall meg, og sikkert en del andre. Endte med 5 på hovedmål og 4 på sidemål. Er strålende fornøyd, forventet nemlig to 3-ere. Ble snitt på 5,2 med eksamen (5,3 uten). Med det sagt vil jeg bare ønske alle en god sommer. :grin2:

 

Så bra. Gratulerer så mye! :w00t: Kan du bare si kort hva du skrev om på den skjønnlitterære oppgaven? Er så utrolig stresset for hva jeg får i morgen!

Lenke til kommentar

 

Så bra. Gratulerer så mye! :w00t: Kan du bare si kort hva du skrev om på den skjønnlitterære oppgaven? Er så utrolig stresset for hva jeg får i morgen!

 

Hehe, brukte en time før jeg kom igang. Var helt blank, men endte opp med oppgave 1 tror jeg det var. Ble en utrolig dårlig historie og føler absolutt at jeg ikke fortjente 4-eren jeg fikk på den. Skrev om en som måtte rømme fra hjemlandet sitt etter familien hans hadde blitt drept. Han kom til Norge og viet livet sitt til å få tatt kriminelle. Mens han holder på å "leke helt" har han en kone og to unger hjemme. Kona tror han er utro, da han kommer sent hjem nesten hver kveld. Prøvde å bygge opp en spenning med å fortelle litt å litt med "flashbacks" da familien hans i hjemlandet sitt ble drept (gjennom hele historien). Ender med at den nye familien også dør for at han går for langt.

 

Nei huff, merker nå hvor fornøyd jeg er med 4 på den :confused: (Er nok litt bedre enn det sammendraget, men ja..)

Lenke til kommentar

Jeg fikk 3 på nynorskeksamen og 4 på bokmålseksamen :wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

Har 6 i nynorsk, og 5 i bokmål, så skjønner ikke hva faen som har skjedd. Skal klage på begge da, så vi får se hva som skjer...

 

Synd! Jeg vet at mange i min klasse fikk dårligere karakter for å ha svart feil eller indirekte på oppgavene. Kvaliteten på teksten har ikke alt å si, tydeligvis. Får håpe det ordner seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...