Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig ferdig! Satt til kl.2.

 

Synes del 1 var greit vanskelig, usikker på endel, men tror det gikk greit. Klarte alt.

 

Del 2 var relativt lett. Klarte alle oppgavene lett utenom den siste. Begynte på noe avansert dritt på oppgave 10, regner derfor for at eg får i allefall ett poeng der.

 

Tror jeg får 5er, men kan være at det blir en 6er :D Hvordan gikk det med dere? :p

Endret av TurboHarald
Lenke til kommentar

Da var eksamen gjennomført, og jeg kan ikke si at jeg er skuffet. Det eneste jeg slet med var oppgave 11 i del 1 (oppgaven med de eplene og bananene...), men ellers føler jeg at det gikk greit.

 

Er det noen som har peiling på når vi kan forventet å få tilbake besvarelsene våre? Jeg vet det kommer til å ta litt tid siden det er to sensorer som skal rette, møtes og sette karakter...

Lenke til kommentar

Da var eksamen gjennomført, og jeg kan ikke si at jeg er skuffet. Det eneste jeg slet med var oppgave 11 i del 1 (oppgaven med de eplene og bananene...), men ellers føler jeg at det gikk greit.

 

Er det noen som har peiling på når vi kan forventet å få tilbake besvarelsene våre? Jeg vet det kommer til å ta litt tid siden det er to sensorer som skal rette, møtes og sette karakter...

Vi får svar på vitnemålet slik jeg har forstått det. Altså om alt for lang tid etter min mening. :hm:

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette var en helt super eksam! Jeg slet egentlig ikke med noen av oppgavene (unntak av oppg. 6 på del 2, som jeg brukte alt for lang tid på), og var i grunnen ferdig halv ett. :w00t: Brukte den gjenværende tiden på å skrive del 2 på en ryddigere måte. Nå er det ikke heller sikkert at jeg hadde rett på alt da. :hm:

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette var en helt super eksam! Jeg slet egentlig ikke med noen av oppgavene (unntak av oppg. 6 på del 2, som jeg brukte alt for lang tid på), og var i grunnen ferdig halv ett. :w00t:Brukte den gjenværende tiden på å skrive del 2 på en ryddigere måte. Nå er det ikke heller sikkert at jeg hadde rett på alt da. :hm:

 

Hvordan løste du siste oppgaven på del 2?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan dere løste den motorsykkeloppgaven på del 2 :) Tror det var oppg. 6? Fikk ikke den til... :(

Denne var super å løse i geogebra..... x var ti, altså han var 10 m fra rampe 1 var han 7 mob. Når han var 4 m over bakken var han 2,25 meter fra rampe 1
Lenke til kommentar

Denne var super å løse i geogebra..... x var ti, altså han var 10 m fra rampe 1 var han 7 mob. Når han var 4 m over bakken var han 2,25 meter fra rampe 1

 

Rundet 2,25 m opp til 2,5 m. Får jeg feil da? Skrev cirka 2,5 m i svarsetningen. Leste det av koordinatsystemet på mm-papiret, derfor ble det litt unøyaktig.

Lenke til kommentar

Rundet 2,25 m opp til 2,5 m. Får jeg feil da? Skrev cirka 2,5 m i svarsetningen. Leste det av koordinatsystemet på mm-papiret, derfor ble det litt unøyaktig.

 

Leverte legeattest, så jeg fikk utsatt tid. Pleier alltid bli ferdig rundt halv 1, men satt helt til klokka 3 i dag.

 

Jeg synes del 1 var vanskeligere enn den pleier, var litt usikker på bl.a algebra oppgaven hvor du skulle forenkle noe hvor det var x'er og y'er / x'er og y'er.

Del 1 gikk relativt greit, og del 2 var ganske lett.

Har garantert en 5'er inne, og forhåpentligvis en 6'er! :)

Lenke til kommentar

Synes det gikk veldig greit :) Ligger nok og vipper mellom 5 og 6, men det eneste jeg vet som var litt feil/halvfeil akkurat nå var vel fremgangsmåten på oppgave 10? Jaja, kom jo frem til rett svar, så skal gi litt uttelling for deg og :)

 

Følelsen av å endelig være ferdig med eksamen, i tillegg til å ha fri resten av uke er mildt sagt deilig! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det gikk veldig greit :) Ligger nok og vipper mellom 5 og 6, men det eneste jeg vet som var litt feil/halvfeil akkurat nå var vel fremgangsmåten på oppgave 10? Jaja, kom jo frem til rett svar, så skal gi litt uttelling for deg og :)

 

Følelsen av å endelig være ferdig med eksamen, i tillegg til å ha fri resten av uke er mildt sagt deilig! :D

 

Jeg kom fram til rett svar på oppgave 10 jeg og, men er veldig usikker på fremgangsmåten.

Hva gjorde du?

Jeg skjønte ikke helt hva de mente med tipset om å starte med kvadratroten av 2*radius, så jeg brukte en annen måte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...