Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som angrer litt på døgnrytma og varmen, angående i natt? ;)

Hadde lufta hele dagen, i tillegg til flere vifter, og ei døgnrytme fra 07:00 - 22:00, så sova på et blunk ;)

Angrer som bare f***......hadde glemt å lufte romme + at jeg la meg for sent dagene før, som resulterte i en dårlig døgnrytme. :p
Lenke til kommentar

Snakker vi om siste oppgaven på del 1 med 3 kuler inni sylinderen? Jeg fikk også 4r. Husker ikke fremgangsmåten men regnet det ut med omforming av formeler. Tror det var noe sånt 4/3r3osv=r2pihøyde. Orker ikke sånn fancy greier her inne nå.

I såfall må jeg være helt på jordet eller noe. Jeg fikk 6r.

post-269940-0-64519100-1369145585_thumb.png

Endret av Karl Sykes
Lenke til kommentar

Du ser det er flere åpne rom på siden der nå, hvor det ikke er noe. Kulene skal ikke stables inni sylinderen, men volumet til kulene skal inn i sylinderen. Tenk at det er flytende og kan formes hvordan du vil forme det.

 

Det ble vel h=4r ?

Lenke til kommentar

Noen som angrer litt på døgnrytma og varmen, angående i natt? ;)

Hadde lufta hele dagen, i tillegg til flere vifter, og ei døgnrytme fra 07:00 - 22:00, så sova på et blunk ;)

 

Hehe, hadde prøvd å hatt en grei døgnrytme denne helgen, kl.1200-kl.1100. Det hjalp meg til å være uthvilt til i dag :) Hadde luftet hele mandagen, la meg 22.30, men sovnet ikke før kl.02.00(så på klokken før jeg tok på en playlist). Heldigvis var jeg såpass uthvilt etter helgen at jeg overlevde :D

Lenke til kommentar

Hvor mange poeng var den oppgaven på? Jeg rakk ikke gjøre den helt ferdig... Får ihvertfall poeng for å prøve.

 

1 poeng.

 

Innså nå at den enkleste og mest riktige fremgangsmåten på oppgave 10 var vel å sette inn tall og regne, isteden for å formelmaniupulere... Jaja! Ellers gikk det bra og hadde vel delvis rett på den :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gjøre regnearkoppgaven på nytt og legge den ut her? Pliis

Husker at renten på oppgave a var 2% og at det var delt opp i 10 terminer med 1000 kr hver hvis jeg ikke tar feil. :p MEN KAN NOEN PLIS REKONSTRUERE OPPGAVEN MED SVAR? :D

Jeg skrev den med ekstremt mange formler, noe som sikkert tok meg 30 min. Har desverre ikke tid til å legge den ut her nå, men om det er noe du lurer på kan jeg gjerne svare deg :D

 

Jeg fikk -38 til svar :ohmy: Hvordan får du det til å bli 7......jeg skjønner ikke

 

-0,05*(10^2)+10+2

-0,05*100+10+2

 

-0,05*100=-5

 

-5+10+2=7

Lenke til kommentar

hva fikk du på c? det hun sparte på å velge den ene løsninga? :D takk på forhånd!

 

Hmm. Hun betalte 11100 når det var 2% rente.

Med 1,5 % rente betalte hun 10825 eller 10875. Husker ikke helt hvilken. Hun sparte altså enten 275 eller 225. Håper dette hjalp, og at det ikke var de to tallene du var usikre på! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...