Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

tenker å flytte til oslo rundt desember.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for å få en bra leilighet og fordi det er fin mulighet for å bli kjent med folk

 

Du kan få en leilighet i god stand hvis du ikke skal ha en gigantisk en kun for deg selv. Det er også artigere å kunne gjøre akkurat som du vil når det passer deg.

 

Det er ikke så 'farlig' i ''farlige'' strøk i oslo. Jeg bodde på furuset og ved i 16 år, jeg følte meg aldri noensinne truet eller creeped out, selv når jeg gikk hjemover etter å ha tatt siste tbanen til furuset (rundt 1 om natten).

 

Edit; oh god.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hva skal du i Oslo? Jobbe? Flytter til Oslo i juli (er bergenser) og jeg skjønner egentlig ikke alle fordommer mot østkanten. For meg ser det nesten helt likt ut, foruten at det er litt flere "å så skumle" innvandrere på østkanten/sentrumsnært.

Anbefaler å se på leiligheter andre steder enn vestkanten og. Personlig liker jeg området rundt St. Hanshaugen og Ullevål. Nydalen er flott og.

 

edit: For the record så er jeg i Oslo 1-2 ganger per måned.

Endret av The Doctor
Lenke til kommentar

Har vært ute der lørdagskvelder mang en gang jeg. Ikke riktig nok i de leilighetene der, men i områdene rundt med venner og bekjente. Ikke noe å utsette på det.

I tillegg har jeg en lengre perioder med nattarbeid og i de områdene der, og som i full tilstand, har jeg ikke noe å sette fingeren på.

Har til gode å se/høre politibiler og ambulanse stanse i de områdene og, så dette føler jeg er et tegn i positiv retning.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Haha, er snakk om området ikke de jeg henger med.

Du får ta en tur i området en lørdagskveld å sjekke ut! :)

 

Så det du sier, er at det er området sin feil at det er dårlig stemning på vorsa der?

 

Dæven, da må jeg jo advare alle vennene mine om at hvis de flytter til østkaten, så blir det dårlig stemning på vorsa demmes, de har jo flytta til det området! :ohmy: :ohmy:

Endret av Kimelimm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så det du sier, er at det er området sin feil at det er dårlig stemning på vorsa der?

 

Dæven, da må jeg jo advare alle vennene mine om at hvis de flytter til østkaten, så blir det dårlig stemning på vorsa demmes, de har jo flytta til det området! :ohmy: :ohmy:

 

Heheheeeee.

 

Er snakk om området din gjøk!

 

TS linker en leilighet som ligger i et shabby område, og er ikke å anbefale om han egentlig ønsket å bo på vestkanten.

 

Men hvis du ønsker å bo et billig sted så er det kanskje det rette for deg..

Anbefaler deg å ta en liten tur i området vs vestkanten eller st.haugen/storo/Nydalen så ser du forskjellen.

 

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Jeg har blitt ranet to ganger (jeg har vært edru begge gangene), og pussig nok har begge disse situasjonene vært på vestkanten.

 

Om jeg av denne grunn mener vestkanten er utrygg? Nei.

Jeg bor i dag på østkanten, og ser ikke helt de problemene enkelte skal ha det til at vi har her..

 

Her kunne du nok fått en 2-roms for 10k i mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...