Gå til innhold

Hvordan gjøre research på Elkjøp modellbetegnelse?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er i markedet for ny tv, og som med alt annet så prøver jeg å lese meg litt opp på nett først, men for meg virker det som f.eks Elkjøp innimellom opererer med egne modellbetegnelser. Dette gjør det litt vanskelig å gjøre research, så jeg lurer på om det finnes noe system i disse betegnelsene som gjør at jeg enkelt kan finne tilsvarende modell som er mer omtalt på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et problem ja, men det er vel helst forandringer som blir gjort for det europeiske/nordiske markedet, ikke noe elkjøp gjør. Finnes ikke en enkel måte å gjøre det på, som jeg vet om ihvertfall, du må bare søke litt. Du kan f.eks starte med et google søk på "samsung hdtv 2012 lineup" og sammenligne modellene der. Samsung UE50ES5505 som er nokså populær på elkjøp, virker som den er Samsung UN50EH5300 i USA f.eks.

 

De gjør det ikke enkelt for oss.

Endret av toygard
Lenke til kommentar

Dette er et problem ja, men det er vel helst forandringer som blir gjort for det europeiske/nordiske markedet, ikke noe elkjøp gjør. Finnes ikke en enkel måte å gjøre det på, som jeg vet om ihvertfall, du må bare søke litt. Du kan f.eks starte med et google søk på "samsung hdtv 2012 lineup" og sammenligne modellene der. Samsung UE50ES5505 som er nokså populær på elkjøp, virker som den er Samsung UN50EH5300 i USA f.eks.

 

De gjør det ikke enkelt for oss.

 

Eh, nei. EH er en helt annen modell i forhold til ES, også her i Norge.

 

Det går ikke ann å sammenligne modeller med USA, du må sammenligne med andre modeller fra europa i såfall. USA har helt andre specs.

 

Elkjøp og storekjeder kan kjøre egne modellkoder på tver, men det er omtrent de samme tvene som de du kan lese tester ifra uansett.

 

F.eks UE55ES5505 heter ES5500. F8005 heter F8000, er ikke værre enn det. :)

Lenke til kommentar

Det som er problemet er forandringer i koder gjort for det nordiske markedet, ikke egne betegnelser hos elkjøp osv :).

 

Er veldig lite modeller som bare finnes 1 sted nå om dagen i tv-verdenen :).

 

PS: Jeg jobber i Elkjøp. Spør meg gjerne om du finner en modell du ikke finner ellers, så kan jeg fortelle litt om hva som gjør den unik :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...