Gå til innhold

Jøss! Alle menn er potensielle voldtektsforbrytere


Anbefalte innlegg

Jo, det er tyvene sin skyld at IPad'en din blir borte. Dumt av deg å legge IPad'en der, ja. Men det er til syvende og sist ikke din skyld at den ble stjålet.

Uansett er dette en forkastelig sammenligning. Hvordan kan du sammenligne det å forgripe seg seksuelt på en jente det å plukke opp en IPad fra en benk i en park? Faen så kvalmt

 

Jeg skjønner ikke hva problemet er. Blir dere sure fordi voldtekstforbrytere får skylden? Dumme tenåringsjenter fins det overalt, men det er voldtektsforbryterne som er problemet. Alltid.

 

Hvis du ikke klarer å se en sammenheng uten å blir kvalm så kanskje du er i feil forum eller feil kategori!!!

 

Edit: Du prøver liksom å fremstille det som om jeg er uening med deg, ta deg sammen. Blir kvalm av slikt!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det greit at en jente som angrer seg kan anmelde en gutt for voldtekt fordi hun var ansvarsløs og drakk seg overstadig beruset?

 

Er det greit at ansvaret utelukkende ligger hos mannen?

 

Hva skjedde med likestillingen? Det var noe som ikke gikk i favør av kvinner, og vips, da forsvant den?

 

Misforstå meg rett: Om en edru person utnytter en person som er ute av stand til å sørge for seg selv - så er det voldtekt. Men om to like fulle personer har sex - er de ikke like uvørne? Hvorfor skal så mannen straffes?

 

Fulle drittunger har seg selv å takke. Skal man straffe en full mann for voldtekt av en full kvinne så må man bure inn kvinnen også for delaktighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det greit at en jente som angrer seg kan anmelde en gutt for voldtekt fordi hun var ansvarsløs og drakk seg overstadig beruset?

 

Er det greit at ansvaret utelukkende ligger hos mannen?

 

Hva skjedde med likestillingen? Det var noe som ikke gikk i favør av kvinner, og vips, da forsvant den?

 

Misforstå meg rett: Om en edru person utnytter en person som er ute av stand til å sørge for seg selv - så er det voldtekt. Men om to like fulle personer har sex - er de ikke like uvørne? Hvorfor skal så mannen straffes?

 

Fulle drittunger har seg selv å takke. Skal man straffe en full mann for voldtekt av en full kvinne så må man bure inn kvinnen også for delaktighet.

 

Hva?! Så hvis du voldtar en kvinne som er full burde hun også straffes?

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett: Om en edru person utnytter en person som er ute av stand til å sørge for seg selv - så er det voldtekt. Men om to like fulle personer har sex - er de ikke like uvørne? Hvorfor skal så mannen straffes?

Du er klar over at det går an å ikke samtykke selv om begge er fulle?

Fulle drittunger har seg selv å takke. Skal man straffe en full mann for voldtekt av en full kvinne så må man bure inn kvinnen også for delaktighet.

Mener du at så lenge jeg er full nok, kan jeg voldta hvem jeg vil så lenge de også er fulle? For det høres akkurat slik ut.

Lenke til kommentar

Du er klar over at det går an å ikke samtykke selv om begge er fulle?

 

Mener du at så lenge jeg er full nok, kan jeg voldta hvem jeg vil så lenge de også er fulle? For det høres akkurat slik ut.

 

Er du klar over at det går begge veier...

Lenke til kommentar

Finner det komisk at VG presterte å ha skrivefeil i spørsmålet i deres egen avstemning.

Er de store russefestene uforvarlige?

 

Videre er det en ledende avstemning, uansett hva du svarer på spørsmålene sier du at russefester er uforvarlige.

 

Artikkelen sier følgende:

 

- Jeg er så lei av å høre at jentene må ta ansvar for egen drikking. Det er det samme som sies hver gang. Hovedproblemet er gutter som drikker alt for mye, og som dessverre gir blaffen om jenta sier ja eller ikke, sier Kari-Janne Lid, leder for sedelighetsavsnittet ved Grønland politistasjon.

 

Tror Grønland politistasjon trenger en ny leder, selvfølgelig burde jenter ta ansvar når de drikker. de burde gjøre alt i sin makt for å forhindre å bli voldtatt. på samme måte som chokke sa i førstepost, bør man låse huset sitt, og lukke vinduer for å forhindre innbrudd. - Det kan fortsatt skje, men nå var du i

hvert fall forberedt.

 

Problemet er selvfølgelig disse guttene som voldtar, uten at jeg har de nøyaktige tallene, vil jeg påstå at tallene representerer mindre enn halv én promille av alle oppmøtte.

 

 

 

man vet ganske lite om hva slags personer som står bak

 

- Det er her jeg mener vi må ta innover oss at det er stor sannsynlighet for at det i utgangspunktet er snakk om oppgående, vanlige gutter, men som mister sine sperrer når de drikker og som om morgenen våkner opp som voldtektsmenn, selv om det ikke var planen, sier Lid.

 

Hele artikkelen er skrevet på antakelser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er du klar over at det går begge veier...

Det er jeg klar over, det er også mulig at jenter voldtar. Men det er ikke det jeg kommenterte på. Det jeg kommenterte på var at omnomnomnivore sa at fulle jenter som blir voldtatt av fulle menn har seg selv å takke, og er like skyldige i voldtekt som mannen. Merk at omnomnomnivove i dette tilfellet omtalte VOLDTEKT.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, det er også mulig at jenter voldtar. Men det er ikke det jeg kommenterte på. Det jeg kommenterte på var at omnomnomnivore sa at fulle jenter som blir voldtatt av fulle menn har seg selv å takke, og er like skyldige i voldtekt som mannen. Merk at omnomnomnivove i dette tilfellet omtalte VOLDTEKT.

 

Da tror jeg du misforsto innlegget hans... 2 fulle som har sex, er ikke automatisk voldtekt fra mannens side.

Lenke til kommentar

Da tror jeg du misforsto innlegget hans... 2 fulle som har sex, er ikke automatisk voldtekt fra mannens side.

Skal man straffe en full mann for voldtekt av en full kvinne så må man bure inn kvinnen også for delaktighet.

Synes ikke det var så jævla mye å misforstå der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke det var så jævla mye å misforstå der.

 

Flink til å dra ting ut av sammenheng, skjønner du tolket det slik hvis du kun leste siste linjen ja.

 

Edit: Det beste er vel å la omnomnomnivore selv svare på hva han mente.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Let me get this straight.

 

1. Mannen er stupfull.

2. Kvinnen er stupfull.

3. De har sex.

4. Det er voldtekt fordi jenta er for full til å si nei?

5. Dafuq?

 

Hvis begge er stupfulle og har sex og ingen blir tvunget (altså ved vold) og begge to er ute av stand til å vite hva de driver med... hva er det egentlig da?

 

Godt spørsmål. Kanskje gjensidig voldtekt om man bruker retorikken fra hun dama i artikkelen? :p

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvor mange av voldtektsanmeldelsene som kommer på grunn av at jenta angrer seg dagen etter, selv om hun var helt med da det skjedde.

 

Mistenker at den er ganske høy, og som regel dreier det seg egentlig om erstatningspengene de kan få enn alt annet. Ikke bare ødelegger dette liv til de som blir uskyldig dømt, men samtidig svekker dette drastisk troverdigheten av voldtektsanmeldelser fremover - en vanlig konsekvens når man roper "ulv" en gang for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp! Hva har dette med kvinners "ansvar" for å unngå å bli voldtatt å gjøre?

Like mye posten din var relatert til min.

Det er nå slik at risikoen for å bli voldtatt er der. På samme måte som det er en risiko for å bli slått ned eller ranet. Det er ikke likestilt med hverandre, men begge er to kriminelle handlinger som blir begått av en person mot en annen.

Poenget er å redusere risikoen. På samme måte jeg anser risikoen for å bli ranet er mindre ved å ta en liten omvei. Det fjerner ikke muligheten, men det gir meg større rom for å hindre handlingen (enten ved å løpe, eller noe annet).

 

Når man russ er man gjerne sammen med folk man kjenner godt, da kan kanskje guttene i klassen/gjengen gro litt baller og passe litt på jentene sine.

Hvorfor skal gutter påføres et ansvar? Hvorfor er det greit å be menn og gutter gjøre dette og dette, mens å be jenter gjøre dette og dette er diskriminering og kvinnehat?

 

 

Det er ingen som sier at et voldtektsoffer har skyld i å bli voldtatt, men folk får søren meg slutte å si at jeg har et ansvar når jeg ikke voldtar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det greit at en jente som angrer seg kan anmelde en gutt for voldtekt fordi hun var ansvarsløs og drakk seg overstadig beruset?

 

Er det greit at ansvaret utelukkende ligger hos mannen?

 

Hva skjedde med likestillingen? Det var noe som ikke gikk i favør av kvinner, og vips, da forsvant den?

 

Misforstå meg rett: Om en edru person utnytter en person som er ute av stand til å sørge for seg selv - så er det voldtekt. Men om to like fulle personer har sex - er de ikke like uvørne? Hvorfor skal så mannen straffes?

 

Fulle drittunger har seg selv å takke. Skal man straffe en full mann for voldtekt av en full kvinne så må man bure inn kvinnen også for delaktighet.

 

Så du ville ikke følt noe nag til en mann som har seg med deg fordi du ikke klarte å avvise vedkommende på en overbevisende måte på grunn av din tilstand.

 

Roger that.

Lenke til kommentar

Så du ville ikke følt noe nag til en mann som har seg med deg fordi du ikke klarte å avvise vedkommende på en overbevisende måte på grunn av din tilstand.

 

Roger that.

Hvis en kvinne/jente "roter" (som ungdommen sier) med en mann/gutt på fest, og senere på kvelden blir så full at hun ikke klarer å kommunisere tydelig at hun ikke vil ha sex, er det da voldtekt? Og er det da 100% mannens/guttens skyld?

Lenke til kommentar

Hvis en kvinne/jente "roter" (som ungdommen sier) med en mann/gutt på fest, og senere på kvelden blir så full at hun ikke klarer å kommunisere tydelig at hun ikke vil ha sex, er det da voldtekt? Og er det da 100% mannens/guttens skyld?

 

Hvis du snakker med en fyr og han holder armen rundt deg, og du ikke tenker at det er noe homofilt med det og/eller ikke engang legger merke til hva som skjer, er da da 100% hans skyld?

Lenke til kommentar

Hvis du snakker med en fyr og han holder armen rundt deg, og du ikke tenker at det er noe homofilt med det og/eller ikke engang legger merke til hva som skjer, er da da 100% hans skyld?

 

Jeg vet ikke om du misforstår med vilje eller ikke, men jeg kan godt prøve å forklare en gang til:

En kvinne og en mann flørter med hverandre (f.eks. kysser og driver med seksualisert dansing), og de blir fulle og havner sammen på et soverom eller er alene på en sofa. Kvinnen vil egentlig ikke ha sex, men klarer ikke å kommunisere dette. Er det da en voldtekt? Og er det bare mannens skyld?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...