Gå til innhold

Dine beste tips og triks til datamodellering


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Videoen hadde ingen ting med denne tråden å gjøre. Og den videolenken tar opp mer serverplass enn den enkle lenken min.

 

Var det du som gav rykte poenget, ber jeg GG om unnskyldning, men det rep punktet kom mens han og progn var inne samtidig. Ingen andre synlige medlemmer var inne.

 

Da kunne du overset min post og hevet tråden i stedet for dette sure oppstøtet.

 

Er det ikke litt inkonsekvent å gi et rykte poeng for en helt urelatert video, samtidig som du devaluerer en post med en relatert lenke med forklarende tekst (merket med rødt ovenfor)?

 

Tidstyv er mitt bidrag til ditt rykte. Det gjelder noen andre også.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videoen hadde ingen ting med denne tråden å gjøre. Og den videolenken tar opp mer serverplass enn den enkle lenken min.

Håper du spøker.

 

Da kunne du overset min post og hevet tråden i stedet for dette sure oppstøtet.

Nei, for da ville du fortsatt å beskylde folk for noe de ikke har gjort.

 

Er det ikke litt inkonsekvent å gi et rykte poeng for en helt urelatert video, samtidig som du devaluerer en post med en relatert lenke med forklarende tekst (merket med rødt ovenfor)?

 

Jeg gir poeng til innlegg jeg syns er bra, så enkelt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg reklamerer ikke for egne siter på den måten.

Når du sitter på bøttevis med siter uten annet substansielt innhold enn bannerannonser og stadig refererer disse sitene i hytt og pine fra innleggene dine her er det lett å få "feil" inntrykk av hva du egentlig driver med, vettø ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Da jeg tok et databasekurs på høgskolenivå for et par år siden, slet jeg akkurat med det samme: Datamodellering. Jeg slet veldig med hvilken type relasjoner jeg skulle bruke mellom entitetene. Vi brukte Crows Foot Notation (kråkefotnotasjon).

 

Det som hjalp meg veldig var å "snakke høyt" til meg selv da jeg skisserte. Eks: "En ansatt kan jobbe i én avdeling, men én avdeling kan han mange ansatte". Da var det klart med en-til-mangerelasjon, der avdeling er på mangesiden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Huh, er jeg blitt kalt fjortiss noe sted?

 

Hadde helt glemt av denne tråden før eksamen og satt heller å øvde om og om igjen på det. Jeg bestod med en helt grei karakter og da må det jo ha gått rimelig greit siden strykprosenten var ganske høy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...