Gå til innhold

Xperia Z Vs Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S4 er kjip. Føles og ser i hvert fall sånn ut.

 

Tenker mer på flaggskipene fra HTC eller Sony. Tror jeg heller mot førstnevnte.

 

Jeg skjønner ikke hva som er kjipt med S4, det er en nydelig telefon på alle måter. Jeg synes faktisk det er en av de nydligste telefonene som er laget, også designmessig, stor forskjell fra s3.

 

Av og til trykker jeg bare på låsskjermen og sitter bare å ser på de nydelige fargene, Xperia Z er ikke i nærheten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q2TtdM4iI5k

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Forskjellen fra s3 til s4 er ganske stor når du tenker på hvordan telefonen oppfører seg og føles, rent fysisk.

Får en mer s2-feel enn en s3-feel, pga designet.

 

Klart, noen syntes sikkert det er mer sexy med en Nokia 100, noen liker telefoner som er gullfarget med spikes på baksiden, noen vil helst ha en telefon av leire, osv.

 

Er alltids noen som har andre meninger og preferanser.

 

Nøytrale? Hvordan er man nøytral i en smakssak? Hvis du syntes blonde jenter med en litt alternativ klesstil er awesome og noen kommer og sier de jentene er dritkjipe, er reaksjonen din "ja de er kanskje det" eller er det mer "nei, det er vås"?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Stor forskjell fra S3?

 

Hvor nøytrale er dere egentlig? Jobber dere for Samsung? ;) Mulig bare noen av oss syns glass og metall er mer sexy enn plast. Jeg trodde det var ganske normalt.

 

S4 føles og ser mye mer ekslusiv ut enn S3 hvis du prøver begge i real life.

 

Jeg synes også metall er bedre, men etter å ha eid en S4 i mindre enn en uke kan jeg ikke si jeg har noe å utsette på designet, telefonen ser nyydelig ut der den ligger på bordet, jeg føler ikke noen relasjoner til "billig-ræl", den føles og ser eksklusiv ut i mine øyne.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Forskjellen fra s3 til s4 er ganske stor når du tenker på hvordan telefonen oppfører seg og føles, rent fysisk.

Får en mer s2-feel enn en s3-feel, pga designet.

 

Klart, noen syntes sikkert det er mer sexy med en Nokia 100, noen liker telefoner som er gullfarget med spikes på baksiden, noen vil helst ha en telefon av leire, osv.

 

Er alltids noen som har andre meninger og preferanser.

 

Nøytrale? Hvordan er man nøytral i en smakssak? Hvis du syntes blonde jenter med en litt alternativ klesstil er awesome og noen kommer og sier de jentene er dritkjipe, er reaksjonen din "ja de er kanskje det" eller er det mer "nei, det er vås"?

 

Slike paralleller er farlige å dra. Skjønnhet er ikke fullstendig subjektivt, for menneskers tolkning av skjønnhet er medfødt som en del av instinktene våre. Det vil alltid være et par jenter i din omgangskrets som du og kompisene syns er penest, og det vil alltid være et par telefoner som ser og føles best ut. Det er neppe noen drøy påstand å si at metall og glass er langt mer sexy enn plast.

 

Jeg skjønner at dere er S4-eiere, så jeg tolker feedbacken deretter.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Absolutt er det fellestrekk.

 

Det genetiske går mer på symmetri, sosial rangering, god genetikk, osv. Ikke så mye fargen på håret og hvordan hun kler seg. Selv om såklart det er mye der og, men ikke som blir relevant.

 

Sammenligningen funker fordi vi har fellestrekk for hva vi ønsker. Veldig få sitter og sier at den perfekte mobilen er den kofferten folk slet rundt med for tretti år siden, eller ønsker den var laget av sand. Poenget mitt var nettopp at selv om det er fellestrekk som forbinder pene jenter er aluminium kontra plastikk som en kjole eller en sminkestil. Noen liker en ting, andre liker en annen. Uansett om det er samme dama under både kjolen og sminken.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nei, splitter ny, rett fra eska. Det var begge to, forresten.

Og nå sa jeg ganske klart at alle slike småting sammen utgjør en forskjell, i tillegg ligger touchwiz utenpå og bruker kraft.

 

Kameraet "reagerer" raskere når jeg rister det, uten at det har noe å si på kamerakvaliteten. Uansett synes jeg bildene ble bedre med Z, selv om jeg trodde S4 skulle ta best bilder. Usikker på hva bildesensor som blir brukt i de, da.

 

 

Edit: Men for all del - jeg sier ikke at S4 var treig, bare at Z opplevdes raskere.

Unnskyld, men bruker ikke S4 og Xperia Z samme bildebrikke?

Lenke til kommentar

Absolutt er det fellestrekk.

 

Det genetiske går mer på symmetri, sosial rangering, god genetikk, osv. Ikke så mye fargen på håret og hvordan hun kler seg. Selv om såklart det er mye der og, men ikke som blir relevant.

 

Sammenligningen funker fordi vi har fellestrekk for hva vi ønsker. Veldig få sitter og sier at den perfekte mobilen er den kofferten folk slet rundt med for tretti år siden, eller ønsker den var laget av sand. Poenget mitt var nettopp at selv om det er fellestrekk som forbinder pene jenter er aluminium kontra plastikk som en kjole eller en sminkestil. Noen liker en ting, andre liker en annen. Uansett om det er samme dama under både kjolen og sminken.

 

Nei, sorry, klesstilen forandrer ikke så mye på utseendet til dama at den sammenligningen fungerer for meg ;)

 

Jeg kan i hvert fall rapportere at HTC One levde opp til forventningene - den oser av kvalitet. Den kler svart best. Xperia Z skuffet enormt. Hadde forventet meg en iPhone 4/5-feeling, men den føles kjip ut. Jammen glad jeg ikke bestilte den via nettet uten å ha testet den. S4 overrasket positivt. Den mørke utgaven ser ganske pen ut forfra, og føles ganske solid i forhold til andre plasttelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...