Gå til innhold

Er du klar for nasjonal fotovandring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I fjor så var den Oslo ruten jeg var med på veldig lang, så vi brukte vel 3-4 timer. Jeg tror det ligger an til en rute på to - to og en halv time i år; det tror jeg blir bra.

 

Som en oppvarming, her er noen av mine bilder fra i fjor.

 

 

Mye flott her :)

 

Kjenner jeg gleder meg til å knipse med litt likesinnede mennesker i morgen.

Alltid gøy å utveksle erfaringer og ta i mot tips og råd fra de som har vært i gamet over både det 20. og 21. århundre :)

 

Noen som skal skyte analogt i morgen? :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Mye flott her :)

Takk. Hyggelig at det falt i smak :)

 

Noen som skal skyte analogt i morgen? :)

Det blir ikke noe analogt på meg denne gang; resten av dagens program påvirker utstyrsvalget. Men det er en god ide som bør vurderes. Neste år, kanskje?

 

Det er forøvrig en god ide å tenke nøye over hvor mye utstyr en skal ha med. Tar man med for mye, så er det jo en fare at for at man alltid har "feil" objektiv påmontert*. Marcel Lielenhof gikk rundt med kun en Canon G15** i fjor ...

 

*) Sa han som gikk med to hus ifjor ;)

 

**) Tror det var en G15; er ikke helt sikker

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Noen som skal skyte analogt i morgen? :)

Ja, det blir nok en og annen analog eksponering... Har med T90'n med Ilford FP4+ 125 og litt tilhørende glass. Har med E-M5 og kit, siden temaet er "tett på" så er 60/2.8 Macro med og i tillegg til 7.5mm FIsheye...

Lenke til kommentar

Takk. Hyggelig at det falt i smak :)

 

 

Det blir ikke noe analogt på meg denne gang; resten av dagens program påvirker utstyrsvalget. Men det er en god ide som bør vurderes. Neste år, kanskje?

 

Det er forøvrig en god ide å tenke nøye over hvor mye utstyr en skal ha med. Tar man med for mye, så er det jo en fare at for at man alltid har "feil" objektiv påmontert*. Marcel Lielenhof gikk rundt med kun en Canon G15** i fjor ...

 

*) Sa han som gikk med to hus ifjor ;)

 

**) Tror det var en G15; er ikke helt sikker

 

Ja. Ble mye utstyr på meg i dag.

 

Hadde med meg 5 objektiver og to hus, samt blitser og ryggsekk til alt. Tuuuungt :green:

 

Men, oppmøtet hos Japan Photo ble så lite at vi kun var 5stk i fotogruppen. 2 av dem stakk etter 20 minutter så da var vi tre igjen. Og da tok jeg likegodt turen også, lone-wolf-style :)

 

Har tatt en del bilder, og skal nå vente til kveldingen før jeg tar flere. Så blir det seriøse runder finpuss på utvalgte bilder og innlevering :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært med og det var en grei tur. Sleit litt med både inspirasjon og emnet, men det er kanskje meg i ett nøkkelskap.

 

Litt merkelig å bli guidet i egen by, men jaggu så var det et par små perler jeg ikke visste om likevel.

 

Guidene ga seg og vi ikke fikk fullført. Men det var forsåvidt greit det.

Lenke til kommentar

Skulle være med, men følelsen av å støtte Oslo kamera klubb tok knekken og jeg valgte heller å gå en uorganisert tur. Selv om det er 100,- kr og er små penger - så er bare tanken av å støtte en organisasjon som Oslo kamera klubb satt stopp for meg.

 

Ehh, og hvorfor i alle dager er det å støtte opp en kameraklubb så hinsides forferdelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke en hvilket som helst kameraklubb, men spesifikt denne kameraklubben. Vil ikke gå i min personlig beskrivelse av denne klubben, men som det kanskje kommer frem så har ikke jeg så veldig mye positivt å si om den.

 

Men hvis du nekter å forklare noe om dine synspunkter rundt klubben blir egentlig din første ytring om at du ikke ønsker å støtte klubben (med negativ vinkling) helt irrelevant og derfor også unødvendig.

 

Det er tross alt en klubb med 92 års historie bak seg og er den største fotoklubben i landet med flest medlemmer av alle, og jeg ser ikke poenget med å omtale klubben på en slik måte uten å redegjøre for det.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

...

 

Jeg vil gledelig dele mine erfaring om denne klubben i egen tråd, jeg vil ikke gjøre denne tråde til diskusjon om OKK siden saken handler om noe helt annet.

 

Du kan også sende meg PM om du ønsker å forsette denne diskusjon eller sende meg melding på facebook.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...